TB12
Silver
Tack! Samlingens favorit, även om jag bär min DD säkert 250 dagar om åretMycket fin Omega Cosmic!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Samlingens favorit, även om jag bär min DD säkert 250 dagar om åretMycket fin Omega Cosmic!
Stabil samling. Mycket trevlig.Såhär ser samlingen ut idag.
Men i praktiken använder jag endast dessa fyra.
Ps. Beklagar de dåliga bilderna men fick inspiration just nu och orkar inte vänta tills det är dagsljus igen...
Två stålrollar + panna ut, in med två nya stålrollar. Kanske inte låter så spännande, men jag tycker detTrevlig samling, och kul med förändring! Vad ska hända?
Riktigt trevlig samling!
Status i klocklådan 20 sept 2018. Seiko ANA och 6105 precis inkomna. Tusan också, missade att lägga fram morfars förtjänstklocka från Motala verkstad
Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara medRiktigt trevlig samling!
Sjukt bra! Gillar verkligen allt med denna samlingTack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med
Kul att se fler samla på sig så pass många dinkor med tiden. Kan känna mig rätt ensam om intresset ibland, förutom på KS dåTack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med
Mycket bra samling.Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med
Vilken samling! Skulle gärna vilja veta vilka klockorna är som jag har markerat Tack på förhand!Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med
Trevlig samling!De som används
Halios tror jag är ett kanadensiskt micro-märke som gjort mycket bra ifrån sig (om jag inte är helt ute och cyklar nu). Mest kända för deras dykare i 10-15k segmentetVilken samling! Skulle gärna vilja veta vilka klockorna är som jag har markerat Tack på förhand!
Vilken samling! Kanske inte den mest "exklusiva" eller mest "efterfrågade" skaran klockor men jäklar, vad gör det när klockorna kompletterar varandra så bra? Och det är något med den samling som skriker "jag vet vad jag håller på med och jag köper det jag gillar". Helrätt!!Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med
Trevlig samling, bra sprindning på dina Seikos! Landmastern är cool
Status i klocklådan 20 sept 2018. Seiko ANA och 6105 precis inkomna. Tusan också, missade att lägga fram morfars förtjänstklocka från Motala verkstad
GS, Rolex, Tudor och Seiko MM300 etc - inte exklusiva och eftertraktade?Vilken samling! Kanske inte den mest "exklusiva" eller mest "efterfrågade" skaran klockor men jäklar, vad gör det när klockorna kompletterar varandra så bra? Och det är något med den samling som skriker "jag vet vad jag håller på med och jag köper det jag gillar". Helrätt!!
Hatten av och jag är mer än avundsjuk på dina fantastiska pjäser!
Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med
Vilken samling! Kanske inte den mest "exklusiva" eller mest "efterfrågade" skaran klockor men jäklar, vad gör det när klockorna kompletterar varandra så bra? Och det är något med den samling som skriker "jag vet vad jag håller på med och jag köper det jag gillar". Helrätt!!
Hatten av och jag är mer än avundsjuk på dina fantastiska pjäser!
Aha, ja deras dykare är bekantaHalios tror jag är ett kanadensiskt micro-märke som gjort mycket bra ifrån sig (om jag inte är helt ute och cyklar nu). Mest kända för deras dykare i 10-15k segmentet
GS, Rolex, Tudor och Seiko MM300 etc - inte exklusiva och eftertraktade?
Haliosen är grym för övrigt!
Jäkligt tajt, snygg och genomtänkt samling
Say what?
Allt är relativt men jämfört med 116610LV, 116500, 126710BLRO, 326934 för att nämna några rollar, eller 5711, 5167 för att nämna några patek, eller 15400ST för att nämna en AP så NEJ verkligne inte.GS, Rolex, Tudor och Seiko MM300 etc - inte exklusiva och eftertraktade?
Precis vad jag menade. Och var bara menat som något positivt ifall det inte framgick.Tror @Diskaren menade, och som jag instämmer i, att samlingen är balanserad med mest mindre exklusiva klockor.
Många kör ju uteslutande Rolex eller bara andra premiumklockor. Trevligt att se något mer anspråkslöst men ändå häftiga klockor.
Tyckte din mening framgick tydligt för mig i alla fallPrecis vad jag menade. Och var bara menat som något positivt ifall det inte framgick.
Lät lite lustigt baraTror @Diskaren menade, och som jag instämmer i, att samlingen är balanserad med mest mindre exklusiva klockor.
Många kör ju uteslutande Rolex eller bara andra premiumklockor. Trevligt att se något mer anspråkslöst men ändå häftiga klockor.
Kan ge dig den!Lät lite lustigt bara
Allt är relativt men jämfört med 116610LV, 116500, 126710BLRO, 326934 för att nämna några rollar, eller 5711, 5167 för att nämna några patek, eller 15400ST för att nämna en AP så NEJ verkligne inte.
Kanske uppfattades dumt men för övrigt var lite poängen att jag uppskattar att det i vissa mån verkar som att personen i fråga inte sker "hype" utan kör på det han gillar.
Meh, visst är de exklusiva men att kalla en ”vanlig” Rolle oexklusiv är lite magstarkt, om man själv inte har en flyttkartong med Patek o.dyl. d.v.s.
Kanske detLät lite lustigt bara
Det var i välvillig mening... men som sagt, kanske dumt formulerat.Knappast anspråkslöst heller...