• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

mmh

Panerai
2-Faktor
Såhär ser samlingen ut idag.
ACA3AF26-2F0D-496F-8AC2-7455B47573E5.jpeg


Men i praktiken använder jag endast dessa fyra.
E2DE22FA-B774-460F-83BE-FC7F475A98FA.jpeg

Ps. Beklagar de dåliga bilderna men fick inspiration just nu och orkar inte vänta tills det är dagsljus igen...
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med :)
Samling_180920_hela.jpg
Vilken samling! Kanske inte den mest "exklusiva" eller mest "efterfrågade" skaran klockor men jäklar, vad gör det när klockorna kompletterar varandra så bra? Och det är något med den samling som skriker "jag vet vad jag håller på med och jag köper det jag gillar". Helrätt!!

Hatten av och jag är mer än avundsjuk på dina fantastiska pjäser! :D:cigar:
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vilken samling! Kanske inte den mest "exklusiva" eller mest "efterfrågade" skaran klockor men jäklar, vad gör det när klockorna kompletterar varandra så bra? Och det är något med den samling som skriker "jag vet vad jag håller på med och jag köper det jag gillar". Helrätt!!

Hatten av och jag är mer än avundsjuk på dina fantastiska pjäser! :D:cigar:
GS, Rolex, Tudor och Seiko MM300 etc - inte exklusiva och eftertraktade?
Haliosen är grym för övrigt!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tack! Nu är den komplett! Till och med träningsklockan fick vara med :)
Samling_180920_hela.jpg

Jäkligt tajt, snygg och genomtänkt samling :)

Vilken samling! Kanske inte den mest "exklusiva" eller mest "efterfrågade" skaran klockor men jäklar, vad gör det när klockorna kompletterar varandra så bra? Och det är något med den samling som skriker "jag vet vad jag håller på med och jag köper det jag gillar". Helrätt!!

Hatten av och jag är mer än avundsjuk på dina fantastiska pjäser! :D:cigar:

Say what? :hilarious:
 

Omega87

Rolex
GS, Rolex, Tudor och Seiko MM300 etc - inte exklusiva och eftertraktade?
Haliosen är grym för övrigt!

Jäkligt tajt, snygg och genomtänkt samling :)



Say what? :hilarious:

Tror @Diskaren menade, och som jag instämmer i, att samlingen är balanserad med mest mindre exklusiva klockor.
Många kör ju uteslutande Rolex eller bara andra premiumklockor. Trevligt att se något mer anspråkslöst men ändå häftiga klockor.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
GS, Rolex, Tudor och Seiko MM300 etc - inte exklusiva och eftertraktade?
Allt är relativt men jämfört med 116610LV, 116500, 126710BLRO, 326934 för att nämna några rollar, eller 5711, 5167 för att nämna några patek, eller 15400ST för att nämna en AP så NEJ verkligne inte.

Kanske uppfattades dumt men för övrigt var lite poängen att jag uppskattar att det i vissa mån verkar som att personen i fråga inte sker "hype" utan kör på det han gillar.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Allt är relativt men jämfört med 116610LV, 116500, 126710BLRO, 326934 för att nämna några rollar, eller 5711, 5167 för att nämna några patek, eller 15400ST för att nämna en AP så NEJ verkligne inte.

Kanske uppfattades dumt men för övrigt var lite poängen att jag uppskattar att det i vissa mån verkar som att personen i fråga inte sker "hype" utan kör på det han gillar.

Meh, visst är de exklusiva men att kalla en ”vanlig” Rolle oexklusiv är lite magstarkt, om man själv inte har en flyttkartong med Patek o.dyl. d.v.s.
 
Topp