Omega87
Silver
Bra! 36mm är mycket trevligare så kör på den!Exp1... Såklart. Jag vill helst köpa nytt men 36mm är ju lite trevligare. Ständigt dessa val =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra! 36mm är mycket trevligare så kör på den!Exp1... Såklart. Jag vill helst köpa nytt men 36mm är ju lite trevligare. Ständigt dessa val =)
Förstod inte ens varför det behövde bli en diskussion när allt handlade om ett möjligt slarvigt uttalande från mig. Ber om ursäkt om någon blev kränkt men tycker det var onödigt att med vilje tolka det jag skrev som något negativt. Framförallt när jag förtydligade det väldigt strax därefterBra kvällsnöje om inte annat @Clark Kent @Widowmaker @Diskaren @Omega87 . Tack alla och jag hade varit väldigt nöjd om jag suttit på @ola79 samling och jag tycker att den är exklusiv
Felaktigt uttalande menar du.Förstod inte ens varför det behövde bli en diskussion när allt handlade om ett möjligt slarvigt uttalande från mig. Ber om ursäkt om någon blev kränkt men tycker det var onödigt att med vilje tolka det jag skrev som något negativt. Framförallt när jag förtydligade det väldigt strax därefter
Diskussionen är avslutadFelaktigt uttalande menar du.
Budskapet verkar inte ha gått fram så förtydligade baraDiskussionen är avslutad
Mycket möjligt, men tyckte annars klocksamlingens ägare i fråga formulerad det välBudskapet verkar inte ha gått fram så förtydligade bara
Tror diskussionen är över nuFörstod inte ens varför det behövde bli en diskussion när allt handlade om ett möjligt slarvigt uttalande från mig. Ber om ursäkt om någon blev kränkt men tycker det var onödigt att med vilje tolka det jag skrev som något negativt. Framförallt när jag förtydligade det väldigt strax därefter
Tror diskussionen är över nu
Men jag måste säga att jag blev nyfiken på att se en bild på din samling.
Två fina, speciellt UX:en!!!Ta't de lit lugnt.
Min nuvarande "samling" består av två ganska grymma klockor jag är nöjd med.
Den är stentuff!Två fina, speciellt UX:en!!!
Ja, mer toolig får man nog leta efter!Den är stentuff!
Halios är faktisk ännu mer prisvärd. Mest under $1000 US. Kostar lite mer att får de över sjön men en icke GMT Seaforth kostade 7000 SEK efter moms och allt. På andrahands market är de därimot dyrare, på den internationalla marknad iafHalios tror jag är ett kanadensiskt micro-märke som gjort mycket bra ifrån sig (om jag inte är helt ute och cyklar nu). Mest kända för deras dykare i 10-15k segmentet
Grym samling!Ta't de lit lugnt.
Min nuvarande "samling" består av två ganska grymma klockor jag är nöjd med.
Jag har inte ens i närheten av en så fin samling som @ola79!Tror diskussionen är över nu
Men jag måste säga att jag blev nyfiken på att se en bild på din samling.
Du älskar konflikter va?Felaktigt uttalande menar du.
Har vi en konflikt?Du älskar konflikter va?
Tror säkert att den är grym oavsett märken i den En samling blir dock sällan färdig så det är bara att visa upp den under resans gång. Jag är både nöjd o lite stolt över min lilla samling trots att den inte innehåller en enda Rolex eller nått annat lyxigtJag har inte ens i närheten av en så fin samling som @ola79!
Sker lite korrigeringar i min enkla och modesta samling men snart kan jag visa upp den!
Tack Nu tittar vi på nästa klocka... En kronograf? Pilot? GMT? Hm...Grym samling!
Tror säkert att den är grym oavsett märken i den En samling blir dock sällan färdig så det är bara att visa upp den under resans gång. Jag är både nöjd o lite stolt över min lilla samling trots att den inte innehåller en enda Rolex eller nått annat lyxigt
Sitter i bilen på väg till stugan. Kan dra en bild senare ikvällTror säkert att den är grym oavsett märken i den En samling blir dock sällan färdig så det är bara att visa upp den under resans gång. Jag är både nöjd o lite stolt över min lilla samling trots att den inte innehåller en enda Rolex eller nått annat lyxigt
Nej. Men du verkar gör allt för att skapa en? Väldigt onödigtHar vi en konflikt?
Allt är relativt men jämfört med 116610LV, 116500, 126710BLRO, 326934 för att nämna några rollar, eller 5711, 5167 för att nämna några patek, eller 15400ST för att nämna en AP så NEJ verkligne inte.
Väldigt trevlig samling! Vad är det för ref på Tissot:en (?) och årtal?Det har varit få klockbilder i tråden här på slutet, bildratiot behöver bättras på
Så jävla coolt att klockan från din Morfar är en UN. Är det rätt att tro att det är en "X år i tjänsten" förvärvsklocka? Att då gå utanför det vanliga Tissot/certina/Omega spåret måste jag säga är riktigt bra.Oj, vilken överraskning att gå in såhär på kvällskvisten och upptäcka massa kommentarer, glada tillrop och till och med en liten diskussion sprungen ur min enkla samling
Tack alla!
@Omega87
1. Seiko Landmaster GMT, SBDW005
2. Halios Seaforth GMT
3. Morfars guldklocka från Motala verkstad 1974, en Ulysse Nardin
4. Seiko ANA Pilot, ref. 7S26-0620.
För den som är nyfiken finns väldigt mycket mer bilder på mina klockor på mitt klockinstagram, "seikodiverr".
Allt gott,
Ola
Tack! Tissot Seastar ref 40508, Lemania 1277, 1969.Väldigt trevlig samling! Vad är det för ref på Tissot:en (?) och årtal?
Jag håller med! 25 års tjänst vid Motala verkstad 1974. Jag minns inte vem det är som har den men jag har sett en till UN från motala verkstad här på forumet så jag antar att de gav UN rutinmässigt därSå jävla coolt att klockan från din Morfar är en UN. Är det rätt att tro att det är en "X år i tjänsten" förvärvsklocka? Att då gå utanför det vanliga Tissot/certina/Omega spåret måste jag säga är riktigt bra.