• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

zzaphod

Cartier
Har gillat klockor i hela mitt liv men nu i höst tog det lite rejälare fart, samlingen per idag vet jag inte ens om det kan kallas en samling då den egentligen inte har någon inriktning utan det blir klockor jag tycker är snygga, har någon knix jag gillar och/eller väcker habegär ;)
Dock är väl stadiet där man köpte en klocka bara för att den var snygg oavsett innehållet i den passerat, nu idag har insidan av klockan fått större betydelse än förr.

Den gamla Svalan i bottenlagret är min morfars gamla klocka liksom de två Omega fickuren som också har gått i arv från honom.
Apple watchen är ju onekligen jäkligt praktiskt men har inte fått många minuter på handleden efter att intresset för klockor stegrades..

Klocklådan får fungera som den manliga motsvarigheten till damernas smyckeskrin och något halsband och armband samsas med klockorna.
Leathermanarmbandet är lite kul och fungerar som ett multiverktyg man hänger på handleden :)
Vargringen får man dra på sig när FBK spelar :D

Är väl bara att erkänna för sig själv att man har trillat dit i missbruk av denna drog men det finns nog värre beroenden än att vara Klockoholist ;)
Har börjat kika efter en Panerai så smått och är för tillfället med i en Anonimopassaround så det kan bli påfyllning av lådan framöver om man har tur!

Edit: Glömde ju att jag har en Vostok Amphibian liggande hos Posten för införtullning också ;)

IMG_5006.JPG
IMG_4187.JPG
 
Senast ändrad:
Topp