Vilket årtal på DJ?Från vänster:
Tag Heuer Formula 1
Rolex Yachtmaster Rhodium 116622
Rolex Datejust 16233 blå vinjet med diamanter
Breitling for Bentley GT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket årtal på DJ?Från vänster:
Tag Heuer Formula 1
Rolex Yachtmaster Rhodium 116622
Rolex Datejust 16233 blå vinjet med diamanter
Breitling for Bentley GT
Grym uppställning
Fick skaffa en låda och samla vardags-sport-stålisarna. Gänget som klarar vatten och allt utan att daltas med.
(känner i efterhand att jag borde slängt på länk även på subben för symmetri men canvas är hur den oftast används)
Imponerande i sin enkelhet
Fick skaffa en låda och samla vardags-sport-stålisarna. Gänget som klarar vatten och allt utan att daltas med.
(känner i efterhand att jag borde slängt på länk även på subben för symmetri men canvas är hur den oftast används)
Trevliga pjäser!
...och ingen dålig början! Välkommen till rätt forumDet har bara börjat
En Omega 2684, från typ 51. Sägs ofta ligga i Tresor-linjen, men jag är faktiskt inte säker på det.Vad är det för guld omega ner till höger?
Hur menar du att det är ett utpräglat dressur, och vilka menar du att folk har? Av nyfikenhet bara.En Omega 2684, från typ 51. Sägs ofta ligga i Tresor-linjen, men jag är faktiskt inte säker på det.
Jumbo, 36 mm. Apropå dressur (såg din tråd) så är det ju ett utpräglat dressur, till skillnad från många ur folk "har" som dressare.
Älskar de svårfotade fasetterade indexen.
Blev helt kär i denna klocka, den är verkligen magiskt! Förstår lite hur du tänker. Hursom, klockan är ren magi!En Omega 2684, från typ 51. Sägs ofta ligga i Tresor-linjen, men jag är faktiskt inte säker på det.
Jumbo, 36 mm. Apropå dressur (såg din tråd) så är det ju ett utpräglat dressur, till skillnad från många ur folk "har" som dressare.
Tudorn är en fullträff!Det har bara börjat
Blev helt kär i denna klocka, den är verkligen magiskt! Förstår lite hur du tänker. Hursom, klockan är ren magi!
Detta är ett dressur så tillvida att det är avsett att bäras i "uppklädda" sammanhang.Hur menar du att det är ett utpräglat dressur, och vilka menar du att folk har? Av nyfikenhet bara.
Det är bara vad du trorSka hålla mig till max 3 och är motsatsen till en flippare. Jag utvecklar snarare en ohälsosam relation till ett dött ting så den lilla samlingen lär nog se exakt likadan ut om ett år
Wow, stäng tråden. Punkt.Saknas en Omega Seamaster på bilden men den samlar mest damm iaf.
Tack, men någon trådstängare är det inte.Wow, stäng tråden. Punkt.
En Omega 2684, från typ 51. Sägs ofta ligga i Tresor-linjen, men jag är faktiskt inte säker på det.
Nja byt ut Batman mot en 16710Tack, men någon trådstängare är det inte.
Den är uttagen 1988Vilket årtal på DJ?
WordDetta är ett dressur så tillvida att det är avsett att bäras i "uppklädda" sammanhang.
Det är tunnt, i ädelmetall, ej vattentätt och utan lysmassa. Från sin tillverkare alltså helt och hållet ett dressur. Det är -och kanske framför allt var- även rätt exklusivt.
Idag har ju det här med dress -på gott och ont- suddats ut litet. Folk har till exempel dykare till kostym. Det är bara utveckling, och inget jag tycker något speciellt om.
Att "folk" däremot definierar typ alla vintageur som dressklockor, bara för att de är (ofta) är mindre stör mig litet. En klassisk Seamaster är per definition inget dressur. (Ja,ja det finns dressmodeller av dem också). Och ett Atlantic världsmästareur är absolut ingen dressmodell.
Nuvarande uppställningen
Då är det fel box till den bara så du vet.Den är uttagen 1988
Här flippas inget. Klockorna ska gå till mina barn i framtiden så att de får njuta av dem. Just nu känns det som att jag har fyllt min Rolex-kvot så nästa inköp blir (förhoppningsvis) en PP 5712 eller 5726.Nja byt ut Batman mot en 16710
Mycket trevligt!Seiko mod rolex
Hur bra som helst, särskilt de två nedersta klockornaSaknas en Omega Seamaster på bilden men den samlar mest damm iaf.