• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Baramats

Audemars
2-Faktor
Samlingen just nu, det finns 37, 38, 39, 40, 41, 42 mm och en extra 39 mm som nog ska säljas för att hålla temat. Ev byts hela 39 mm sortimentet ut nästa år.
F1687AE5-F555-499E-BB8E-55C3007AE88A.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Samlingen ser ut så här. (Samt en Seiko "Ninja" Turtle modell SRPC49 som bärs på gymmet/beater som inte är med på bild)

46914976_10155952868941586_5860978926934818816_n.jpg
Shyst samling. Radiomiren blev allt annat än dressig med det strap-valet. Nu ser den ut som det militärur det är. Ett ur för attackdykare kanske är både militärt och ett dykarur? Snyggt blev det iaf med lite råare stuk.
 

Buckshot

Panerai
20181227_183753.jpg
Som synes så ligger tyngdpunkten på dykare. Uppställningen är uppifrån vänster: Zelos Eagle E1A, Edox Hydrosub Northpole Automatic, Zelos Hammerhead , Seiko Sumo "Blumo", Casio MDV-106, Vostok Anchar Chrono, Krypton Dragonfish, Boldr Odyssey Vintage, Orient SD, Seiko Samurai Zimbe , Orient Sun & Moon, Orient Star Retro Future Guitar, Orient FTV, Certina DS First Chrono.
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jaha, då var det strax över ett år sedan jag gick med i detta forum. Steget som fick mig in i denna tickande värld var att min svärfar köpte (åt sig själv) en Omega Speedmaster Professionell i julklapp förra året och jag blev helt betagen av klockan. Dittills hade jag alltid varit en OWG och burit främst Certinan (som jag fick i födelsedagspresent av min fru 2015).

Året började lite långsamt. Jag bestämde mig ganska snabbt för att en 50-tals vintage Omega Seamaster skulle bli mitt första köp dock tog det en stund att hitta rätt exemplar till rätt pris. Där trodde jag att mitt klockbegär skulle stillas för ett bra tag framöver, ack vad fel jag hade!

En terrorist klickades hem, som min 6-åriga son främst använder, samt en Seiko SKX007. Dagen jag gick på semester hittades en Seiko SARB017 på Ebay, för en väldigt rimlig penning, som snabbt lades i kundkorgen. När hösten kom i antågande, samt min 30-årsdag, så dök ett sug upp efter en mekanisk kronograf (återigen Speedmastern som spökade) då jag ännu inte är så djupt nere i spenderarträsket så får en Seagull 1963 duga tillsvidare.

Året avslutades stillsamt med en Tärnan från 40-talet (30-årspresent från frun) samt en Seiko SRPA21 (hejdå SKX007!).

Tack för ett underbart forum och god fortsättning :)!

IMG_20181227_191005.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
@banan det är en Spacematic ref. 623.10.158 limited för 2012 års 100-års jubileum. Nato från Singularstraps.se
 

Bilagor

  • 3EB9A196-0C25-42D6-8BBC-83881C5219E6.jpeg
    3EB9A196-0C25-42D6-8BBC-83881C5219E6.jpeg
    90.3 KB · Visningar: 6

Fadershan

Patek
Jaha, då var det strax över ett år sedan jag gick med i detta forum. Steget som fick mig in i denna tickande värld var att min svärfar köpte (åt sig själv) en Omega Speedmaster Professionell i julklapp förra året och jag blev helt betagen av klockan. Dittills hade jag alltid varit en OWG och burit främst Certinan (som jag fick i födelsedagspresent av min fru 2015).

Året började lite långsamt. Jag bestämde mig ganska snabbt för att en 50-tals vintage Omega Seamaster skulle bli mitt första köp dock tog det en stund att hitta rätt exemplar till rätt pris. Där trodde jag att mitt klockbegär skulle stillas för ett bra tag framöver, ack vad fel jag hade!

En terrorist klickades hem, som min 6-åriga son främst använder, samt en Seiko SKX007. Dagen jag gick på semester hittades en Seiko SARB017 på Ebay, för en väldigt rimlig penning, som snabbt lades i kundkorgen. När hösten kom i antågande, samt min 30-årsdag, så dök ett sug upp efter en mekanisk kronograf (återigen Speedmastern som spökade) då jag ännu inte är så djupt nere i spenderarträsket så får en Seagull 1963 duga tillsvidare.

Året avslutades stillsamt med en Tärnan från 40-talet (30-årspresent från frun) samt en Seiko SRPA21 (hejdå SKX007!).

Tack för ett underbart forum och god fortsättning :)!

IMG_20181227_191005.jpg
Tärnan ser trevlig ut, iaf så här på håll! :)
 

Wulfric

Omega
Min samling av klockor lite mindre än ett år från starten av mitt nördande. En blandning av funktionalitet, estetiskt behaglighet och homager, typ.
Min Citizen Eco Drive är snart 3 år gammal men den köpte jag innan jag "visste något" om klockor. En perfekt "slit och släng"-klocka för jobbet!
Nästa klocka jag köpte var min vintage Certina. Den köpte jag i maj för att min första klocka nånsin var en Certina DS Quartz och när jag upptäckte att den klarade sig bättre mot repor än den dyrare Citizen, så hyllade jag Certina med ett andra köp(blev en tredje också).
Näst på tur var Seiko Sarx055. En underbar klocka på nästan alla sätt och vis. Tavlan.. Vikten i och med titaniumen. Storleken. Grymt nöjd med den!
Orisen är jag nöjdast med. Perfekt everyday watch, perfekt storlek på boetten, sitter grymt bra på handleden!
Tissoten bytte jag till mig nyligen. Den representerar typ mig i klock form. Udda och annorlunda men samtidigt stilren. Inte alla som skulle gilla den.
DSC_0041.JPG
 
Topp