Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här, vissa fäster jag mig vid alldeles för hårtTack! Eller kanske bättre att tacka filtren på Instagram
Den har varit på väg ut på köp o sälj men det var den första klockan jag ropade in på auktion och jag har (tyvärr) förmågan att fästa mig vid mina klockor.
Häftig atlantic faktisktHär är min nuvarande samling!
Köpte omegan i slutet på 2017 och varit fast sedan dess.
Med tanke på min färska ålder och budget är jag grymt nöjd med mina klockor, älskar varenda en!
Det jag saknar och hoppas kunna införskaffa:
1. Vintage kronograf
2. Rolex DJ
Här kommer lite fina wristshots
Tack! Visaren till gångreservsindikatorn har tyvärr lossnat. Men blir ett besök till urmakaren som får lappa ihop den I övrigt går den riktigt bra!Häftig atlantic faktiskt
Kul å höra!Tack! Visaren till gångreservsindikatorn har tyvärr lossnat. Men blir ett besök till urmakaren som får lappa ihop den I övrigt går den riktigt bra!
Vad är det för band på Longinen?Fortfarande fattigt och eländigt här hemma efter småbarnsåren och en fru som pluggat heltid tills nyss. Till råga på det ska vi byta upp oss husmässigt! Men det känns faktiskt rätt prioriterat med familjen före klockorna. Även om materiellycka inte är att föringa! Finns mycket intressant på ”inköpslistan” framöver men vad, och när, det blir har att göra lite med husförsäljning/husköp. Tills dess nöjer jag mig ganska ok med min trippel nedan. Från vänster: Vardagsklockan, en 39mm hydroconquest. Riktigt mycket dinka för bucksen imo.
Sedan har vi beatern, skx013.
Sist kommer dressklockan. Inget pengavärde öht i den utan endast rent emotionellt! Min mor, bortgången sedan 13 år, gav den till min far i 30-års present 1989. Hittade den nyligen i en låda i garaget. Nytt batteri och strap, älskar den som fan vilket säkert många förstår!
*Edit. Så jävla dåligt upplöst bild så skriver vad sista klockan är, vilket jag trodde jag gjorde förut men måste glömt. Det är en Orient med Quartzur
https://www.royalstraps.se/product/geckota-vintage-highley-light-brownVad är det för band på Longinen?
Bra tänkt! Det är det som är det roliga – och plågsamma – med klockintresset.
Vilka herrejösses samlingar det finns här! En dag kanske man når det men just nu siktar jag på variationer och testar mig fram till vad som passar just mig.
Håller helt med. Variation är bra. Har själv några Oris, Seiko, Zodiac och G-SHOCK. Funderar på att skaffa mig en Geckota C-01
Vilka herrejösses samlingar det finns här! En dag kanske man når det men just nu siktar jag på variationer och testar mig fram till vad som passar just mig.
Bild?Håller helt med. Variation är bra. Har själv några Oris, Seiko, Zodiac och G-SHOCK. Funderar på att skaffa mig en Geckota C-01
https://klocksnack.se/threads/hur-ser-din-samling-ut-idag.735/page-152#post-2670580
Jag tycker att det ser ut som en rolig samling! Jag har försökt att banta ner min samling men det slutade med att jag köpte andra klockor för pengarna istället. Används alla klockor är det kanske lite svårt att banta ner samlingen?På bilden är ca 10 000kr. Man kan skrapa ihop en ganska mångsidig samling för den pengen tycker jag! Något du hade tagit bort och ersatt? Kört på färre klockor? Med samma budget dvs.
Det som är kul med klockor och samlande är att det verkligen inte behöver vara dyrt för att vara bra, en klocka för 500kr kan ge samma ståpäls som något för 50 000krPå bilden är ca 10 000kr. Man kan skrapa ihop en ganska mångsidig samling för den pengen tycker jag! Något du hade tagit bort och ersatt? Kört på färre klockor? Med samma budget dvs.
Det som är kul med klockor och samlande är att det verkligen inte behöver vara dyrt för att vara bra, en klocka för 500kr kan ge samma ståpäls som något för 50 000kr
Vad är det för guld omega ner till höger?Typ såhär. En på service, en under rengöring och en glömd på jobbet.
Börjar bli en fin samlingFrån vänster:
Tag Heuer Formula 1
Rolex Yachtmaster Rhodium 116622
Rolex Datejust 16233 blå vinjet med diamanter
Breitling for Bentley GT