• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

kluzik1

Omega
724E2066-C125-415C-94E5-F4EB89C1A7C3.jpeg


Endast två kvar i klocklåda
 

lulebon

Omega
Här är min nuvarande samling!
Köpte omegan i slutet på 2017 och varit fast sedan dess.
Med tanke på min färska ålder och budget är jag grymt nöjd med mina klockor, älskar varenda en!:angel:

Det jag saknar och hoppas kunna införskaffa:
1. Vintage kronograf
2. Rolex DJ

Här kommer lite fina wristshots :)
4E3201F1-0E70-47C4-B0C9-20FE60538B1E.jpeg
A903386F-393B-4BD2-8315-2A3C051EF16D.jpeg
 

Admm

KS Explorers Club
Här är min nuvarande samling!
Köpte omegan i slutet på 2017 och varit fast sedan dess.
Med tanke på min färska ålder och budget är jag grymt nöjd med mina klockor, älskar varenda en!:angel:

Det jag saknar och hoppas kunna införskaffa:
1. Vintage kronograf
2. Rolex DJ

Här kommer lite fina wristshots :)
4E3201F1-0E70-47C4-B0C9-20FE60538B1E.jpeg
A903386F-393B-4BD2-8315-2A3C051EF16D.jpeg
Häftig atlantic faktiskt :)
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Dagens laguppställning. Ganska nöjd och tillfreds faktiskt. Letar bara efter något mer ”High-end” att ev ersätta Orienten. Har hittills inte hittat en värdig ersättare enligt mina krav.

1. Beater
2. Dress
3. All-round
4. Sommar esset
EF4341D9-96C0-415E-BE8D-BD27590556E9.jpeg
 
Senast ändrad:

Wulfric

Omega
DSC_0060.JPG
Samlingen börjar bli lite större så jag blev med en klocklåda också!
Är väldigt nöjd med det jag har, klockan jag kan tänkas göra av mig med är Heritage 1948 just nu(ändras säkert snart...).
Bell maticen har en så häftig komplikation och min vintage Tissot är från 50-talet och förmodligen den klocka jag blivit gladast över!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Fortfarande fattigt och eländigt här hemma efter småbarnsåren och en fru som pluggat heltid tills nyss. Till råga på det ska vi byta upp oss husmässigt! Men det känns faktiskt rätt prioriterat med familjen före klockorna. Även om materiellycka inte är att föringa! Finns mycket intressant på ”inköpslistan” framöver men vad, och när, det blir har att göra lite med husförsäljning/husköp. Tills dess nöjer jag mig ganska ok med min trippel nedan. Från vänster: Vardagsklockan, en 39mm hydroconquest. Riktigt mycket dinka för bucksen imo.
Sedan har vi beatern, skx013.
Sist kommer dressklockan. Inget pengavärde öht i den utan endast rent emotionellt! Min mor, bortgången sedan 13 år, gav den till min far i 30-års present 1989. Hittade den nyligen i en låda i garaget. Nytt batteri och strap, älskar den som fan vilket säkert många förstår!
*Edit. Så jävla dåligt upplöst bild så skriver vad sista klockan är, vilket jag trodde jag gjorde förut men måste glömt. Det är en Orient med Quartzur
A1845F3B-1B7C-4AB8-A365-8018FDC790E3.jpeg
 
Senast ändrad:

audotcom

Panerai
Fortfarande fattigt och eländigt här hemma efter småbarnsåren och en fru som pluggat heltid tills nyss. Till råga på det ska vi byta upp oss husmässigt! Men det känns faktiskt rätt prioriterat med familjen före klockorna. Även om materiellycka inte är att föringa! Finns mycket intressant på ”inköpslistan” framöver men vad, och när, det blir har att göra lite med husförsäljning/husköp. Tills dess nöjer jag mig ganska ok med min trippel nedan. Från vänster: Vardagsklockan, en 39mm hydroconquest. Riktigt mycket dinka för bucksen imo.
Sedan har vi beatern, skx013.
Sist kommer dressklockan. Inget pengavärde öht i den utan endast rent emotionellt! Min mor, bortgången sedan 13 år, gav den till min far i 30-års present 1989. Hittade den nyligen i en låda i garaget. Nytt batteri och strap, älskar den som fan vilket säkert många förstår!
*Edit. Så jävla dåligt upplöst bild så skriver vad sista klockan är, vilket jag trodde jag gjorde förut men måste glömt. Det är en Orient med Quartzur
A1845F3B-1B7C-4AB8-A365-8018FDC790E3.jpeg
Vad är det för band på Longinen:)?
 

Renadu

Cartier
På bilden är ca 10 000kr. Man kan skrapa ihop en ganska mångsidig samling för den pengen tycker jag! Något du hade tagit bort och ersatt? Kört på färre klockor? Med samma budget dvs.

4F6FDA5C-6C51-4DDA-8FDD-0D097F6EF6FC.jpeg
Jag tycker att det ser ut som en rolig samling! Jag har försökt att banta ner min samling men det slutade med att jag köpte andra klockor för pengarna istället. Används alla klockor är det kanske lite svårt att banta ner samlingen? :)
 
På bilden är ca 10 000kr. Man kan skrapa ihop en ganska mångsidig samling för den pengen tycker jag! Något du hade tagit bort och ersatt? Kört på färre klockor? Med samma budget dvs.

4F6FDA5C-6C51-4DDA-8FDD-0D097F6EF6FC.jpeg
Det som är kul med klockor och samlande är att det verkligen inte behöver vara dyrt för att vara bra, en klocka för 500kr kan ge samma ståpäls som något för 50 000kr :)
 

Crazybone

Omega
2-Faktor
Det som är kul med klockor och samlande är att det verkligen inte behöver vara dyrt för att vara bra, en klocka för 500kr kan ge samma ståpäls som något för 50 000kr :)

Jag håller med. Det finns så många roliga mikromärken förutom de stora drakarna som tillverkar trevliga och snygga klockor för en bråkdel av priset som gör samlandet rolig och intressant.
 
Senast ändrad:
Topp