• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Har snart nått mitt mål att komma ned till 15 klockor; så det har liksom blivit tre sektioner, en låda vardera...

..Sport..,

..dress..

..och guld.

Och allting vintage :)

Jag ber om ursäkt för de dåliga bilderna som togs som stöd för minnet och inte för detta syfte ;)

Idag såhär, i morgon..?

GkHmgGd.jpg

Dags för en ny samlingstråd tycker jag!

Jag satt och skrev nyss på min tomhetstråd och dunkade in en samlingsbild i slutet, när det slog mig att samlingsbilder är kanske de roligaste bilderna! Dagens klocka och actionbilder/wristshots i all ära men en skön samling är roligare!

Jag börjar och som ni ser, ingen skryt-tråd, utan bara en tråd med bilder på samlingar! ;)

D1BF96DB-8F48-4E80-A913-6DAAF44711C2-4624-00000CE29CCA1B21.jpg

Min samling idag. Jag gillar den. Den ger mig mycket glädje och tillfredsställelse. Dugenan uppe till höger postas imorgon. På tisdag skall nytt inkomma. När den nya har anlänt tar det nog ett tag innan något nytt dyker upp. Jag är ingen flippare så om en ny klocka köpes så får det nog bli en ny box..:)
null_zps29c7ee8c.jpg

Min samling idag. Jag gillar den. Den ger mig mycket glädje och tillfredsställelse. Dugenan uppe till höger postas imorgon. På tisdag skall nytt inkomma. När den nya har anlänt tar det nog ett tag innan något nytt dyker upp. Jag är ingen flippare så om en ny klocka köpes så får det nog bli en ny box..:)
null_zps29c7ee8c.jpg
Härlig kombo med Speedyn, 1016:an och JLC:n! Fin!

Det som är lite smärtsamt när jag ser min egen samling är att det saknas en Sub... JAG VILL INTE KÖPA EN Sub... Men om man tänker sig en samling baserat på:
- Några vintage Omegor
- Speedy
- Rolex 1016
- JLC Reverso Duo
- Seamaster x2
- Seiko SKX

Vad saknas då..? Tänk tanken att ytterligare en klocka skulle införskaffas. Gärna klassisk. Ligger då inte en Sub nära..? Eller vad borde jag komplettera med? Jag vill egentligen inte slanta upp pengar för en Sub då jag tycker mina Seamaster täcker det området...

Det som är lite smärtsamt när jag ser min egen samling är att det saknas en Sub... JAG VILL INTE KÖPA EN Sub... Men om man tänker sig en samling baserat på:
- Några vintage Omegor
- Speedy
- Rolex 1016
- JLC Reverso Duo
- Seamaster x2
- Seiko SKX

Vad saknas då..? Tänk tanken att ytterligare en klocka skulle införskaffas. Gärna klassisk. Ligger då inte en Sub nära..? Eller vad borde jag komplettera med? Jag vill egentligen inte slanta upp pengar för en Sub då jag tycker mina Seamaster täcker det området...

universal polerouter sub, assy!

- Några vintage Omegor
- Speedy
- Rolex 1016
- JLC Reverso Duo
- Seamaster x2
- Seiko SKX

En GMT med pepsiring.

Den blingar så fint på min dotters arm. :) Den var aldrig riktigt min och vi blev heller aldrig riktigt bundis.

Kul;)
Det verkar som en vana för oss (kanske äldre) klocknördar, att förse resten av familjen med klockor, när vi inte kan bära dem alla själva. Jag har försett min dotter med en Movado, frugan med en Bulgari och sonen med en Breitling B-1:a (vilket jag kanske tjatat om till leda)o_O. Men inte är någon av dessa en 40k-klocka!! Där tar du priset. Å andra kostade den dig ju bara 700+ 5k om jag minns rätt så jag förstår glädjen i att passa den vidare.
Din Sinn och gammel-rolle är pärlor!

Tillbaka
Topp