• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Så här ser min samling ut idag. Prio ett är att skaffa en vettig klocklåda. Behöver också förvaring för alla mina natos och straps.
kXprT0M.jpg

Det har vart lite rockader i lådan på senare tid men dagens uppställning är jag ganska tillfreds med...
Åtminstone tills det dyker upp en charmig 16710 till en vettig peng, eller en IWC Vintage Collection aquatimer, eller en... Ok jag är inte desperat efter något nytt men alltid på jakt kanske man ska formulera det som istället för tillfreds... :)

25289fee-905d-41d0-a15c-516539711f89_zpsa08b5a81.jpg

Uppifrån och från vänster till höger:
G-shock (till salu)
Exacta Poljot - Orient - Timex någonting - Oris BC
Tag Heuer Monaco - Speedy Pro - Panerai PAM111 - Tag Heuer Aquaracer (quartzbeater)

Tack och bock för nu!

Ok, då kör vi.

pu8y4eme.jpg

Fem automater och en komplett klick analog aqualand. Skall ner i antal även om det tar emot. Fortisen åter från service idag med fin gångreserv och lagat index.

Har en seiko också, men det kan jag inte riktigt stå för, så den får inte vara med på bild. :)

Edit: eller, komplettering. Såg just (hafe totalt glömt) att jag postade första inlägget som svar på trådstarten och har skaffat precis det jag ville. Det är nog första gången i mitt liv jag gjort som planerat. :-D

Samling och samling ...? Nåja, tre (och en på ingående ...) är bättre än en. Vilandes på lämplig kvällslektyr. Notera att Breitlingen har blivit reducerad till väckarklocka sen IWC'n dök upp. ;)

GAVJQU9.jpg

2013-09-13

Börjar med smågrabbarna. En Swatch i stål, en liten Seiko och pappsens gamla Tissot PR516 som McGyver servat åt mig :)

yju4uba8.jpg

Storkillarna

Seiko
6105-8000 1969,
6105-8110 1974,
6306-7001 1977,
6309-7040 1977,
Citizen 62-6198 1976?, Citizen Aqualand och Tudor Black Bay

se9ejube.jpg

pabe2u4u.jpg

Rätt nöjd faktiskt.

Edit; glömde ju min LeJour som bryter av dykartemat.

6y7u5ate.jpg

Tillbaka
Topp