• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

De är faktiskt fridlysta - det finns inget kapital i dem men det är examenspresent respektive första "riktiga klockan". Så de stannar, men de kan få krypa ner i skrivbordslådan igen...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Min lilla samling ser ut så här idag

D4He91w.jpg

Detta är min samling som den ser ut idag!

Jag ber om ursäkt direkt för den usla bildkvaliteten - måste ta lite bättre bilder vad de lider!

Jag tror att jag har en röd tråd i mitt samlande även om den är rätt spretig.
Kategorierna ser ut som följer!

• Vostokklockor som jag tycker är roligast att samla på!
  • Militärklockor för dess historia och utseende (enkelhet)
  • Kostymklockor för fest och vardag!
  • Diverse kultdinkor som jag inte förstår varför jag köpt!
Här under är en diverse hög med blandade ryssar och en quartz Heuer till höger. Sen syns en Pierce, Slava (röd tavla) en blå City, två dresseiko, en Raketa mm.
a1Ecg88.jpg

I denna låda är det bara Vostok i olika utföranden och modeller!
Ktltjcw.jpg

Detta är min minisamling av Roamerklockor. Längst ner till höger syns en Mildia och Royce!
m5Kg7lT.jpg

Här är mer Vostok tagna i bankfacket!? Där är också en Lemania TG som jag glömde att plocka bort - skulle ju vara i militärlådan.
tlmjU52.jpg

En av dresslådorna med från vänster: Hamilton, Eterna, Gruen, LUC (Chopard), gammal Komandirskie, Omega seamaster 30, Mido powerwind och en Eterna.

jtsS38U.jpg

Militärlådan innehåller följande klockor: Från vänster en Hamilto W10, K-43, Glycine airman, Hamilton, Shturmanskie (Gagarin), Ocean, Candino, Omega RAF, Vostok dykare.

GzviE3C.jpg

Denna dresslådan innehåller från vänster: Certina blue ribbon, Alpina, Gübelin, Hublot mdm, Alertic, Tudor, Doxa
och Angelus

fdo2sDY.jpg

Här är lite mögel och vardagsdressare!

hIYr8q8.jpg

/Fixoflex

Tack! Absolut, riktigt dåliga bilder såg jag nu. Jag vet inte riktigt vad det är för någon klocka... Corum? Finns box och cert hehe! Köpt i Helsingborg på en myntmässa...
Corum vet jag väldigt lite om. De brukar göra lite annorlunda klockor(tror jag). Men just den du har har jag aldrig sett flimra förbi...

Tillbaka
Topp