Skulle gissa på att det är hans vrist som är 26.5 cm, han verkar ha blandat ihop den med sin handled...Reagerade först på att du skrev 26.5 cm och började undra... såg nu att du redigerat inlägget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle gissa på att det är hans vrist som är 26.5 cm, han verkar ha blandat ihop den med sin handled...Reagerade först på att du skrev 26.5 cm och började undra... såg nu att du redigerat inlägget
Tycker den här samlingen förtjänade en bumpRolex över Omega, eller ska det vara tvärt om?
Otroligt fin klocksmak, väldigt imponerad! Låter dock extremt dyrt att köpa VC hos AD?Mycket har kommit och gått, detta är kvar, skulle inte riktigt kalla det en samling men är otroligt tacksam och stolt för vad jag har skrapat ihop. Allt är köpt nytt hos AD förutom Cartier.
Vacheron Constantin Overseas 4500V
F.P Journe Elegante 48
A. Lange & Söhne Saxonia Automatic
Cartier Basculante 2390
A. Lange & Söhne är dyrare, men ja, det blir en stor skillnad emot diverse gråhandlare. Det blir ett val man får göra, något naivt så kan jag köpa något nytt om jag är helt såld på en klocka. Min ALS och VC kan jag knappt sälja eftersom förlusten skulle vara så stor men det skapar också en specifik relation mellan klockan och mig. Många skulle kalla det dåraktigt eller angränsande till idioti, vilket jag har full förståelse för.Otroligt fin klocksmak, väldigt imponerad! Låter dock extremt dyrt att köpa VC hos AD?
Inte dåraktigt, excentriskt.A. Lange & Söhne är dyrare, men ja, det blir en stor skillnad emot diverse gråhandlare. Det blir ett val man får göra, något naivt så kan jag köpa något nytt om jag är helt såld på en klocka. Min ALS och VC kan jag knappt sälja eftersom förlusten skulle vara så stor men det skapar också en specifik relation mellan klockan och mig. Många skulle kalla det dåraktigt eller dumt, vilket jag har full förståelse för.
Väldigt fina, hoppas du inte tröttnar på ovesizetrenden.Mycket har kommit och gått, detta är kvar, skulle inte riktigt kalla det en samling men är otroligt tacksam och stolt för vad jag har skrapat ihop. Allt är köpt nytt hos AD förutom Cartier.
F.P Journe Elegante 48
Cartier Basculante 2390
Tack! Vi har nog lite olika perspektiv på storlek, för mig så står storleken alltid i relation till syftet och det totala intrycket av klockan, den som för mig framstår som överdimensionerad av ovan är Cartier Basculante, även om jag tror att tidens tand kommer vara någorlunda förlåtande.Väldigt fina, hoppas du inte tröttnar på ovesizetrenden.
Precis så jag tänker med, bara att vi förmodligen tolkar intrycken olika. Om vi tittar historiskt så är alla ovanligt stora, Cartiern inkluderad.Tack! Vi har nog lite olika perspektiv på storlek, för mig så står storleken alltid i relation till syftet och det totala intrycket av klockan, den som för mig framstår som överdimensionerad av ovan är Cartier Basculante, även om jag tror att tidens tand kommer vara någorlunda förlåtande.
De stora storlekarna på moderna klockor är så synd enligt mig. Finns faktiskt riktigt många fina moderna ur, inte minst Elegante 48 ovan, men hade själv inte kunnat bära storleken (även om jag hade haft råd vilket jag inte har). Finns dock även andra billigare moderna ur (tex Slim D'Hermes, Bvlgari Octo Finissimo etc etc) som är toppen men faller på storleken för mig.Precis så jag tänker med, bara att vi förmodligen tolkar intrycken olika. Om vi tittar historiskt så är alla ovanligt stora, Cartiern inkluderad.
Finns ju en mindre Elegante också, 35x40. Den hade jag gärna ägt.De stora storlekarna på moderna klockor är så synd enligt mig. Finns faktiskt riktigt många fina moderna ur, inte minst Elegante 48 ovan, men hade själv inte kunnat bära storleken (även om jag hade haft råd vilket jag inte har). Finns dock även andra billigare moderna ur (tex Slim D'Hermes, Bvlgari Octo Finissimo etc etc) som är toppen men faller på storleken för mig.
@mglaum det är en sjukt bra samling du har där! Stort grattis!
Testat den ett antal gånger som referens innan jag köpte min, det känns som en väsensskild klocka på armen. Men den är otroligt fin.Finns ju en mindre Elegante också, 35x40. Den hade jag gärna ägt.
https://www.fpjourne.com/en/collection/elegante-collection/elegante-40mm-titanium
Alright, vore kul att prova men är väl långt till närmaste AD? Tog du några bilder?Testat den ett antal gånger som referens innan jag köpte min, det känns som en väsensskild klocka på armen. Men den är otroligt fin.
Paris eller Milano är närmast skulle jag tro. Jag hittar inga nu men det finns ett antal i FPJ-tråden från Aleks.Alright, vore kul att prova men är väl långt till närmaste AD? Tog du några bilder?
Mycket trevliga klockor båda två!Datejust 36 och Aqua Terra 38
Den såg ju nice ut! Har dålig koll på prisbild men antar för hög för mig ändå... Men intressant för framtidenFinns ju en mindre Elegante också, 35x40. Den hade jag gärna ägt.
https://www.fpjourne.com/en/collection/elegante-collection/elegante-40mm-titanium
Dålig koll, bara sökt på chrono nån enstaka gång och har för mig sett någon för kring 8k € då. Lär väl inte finnas allt för många i omlopp.Den såg ju nice ut! Har dålig koll på prisbild men antar för hög för mig ändå... Men intressant för framtiden
Fan inte såååå svettigt ändå... Får nog börja fundera mer på riktigt. Hur ligger beg marknaden tror ni?
Fin samling! Varifrån har du köpt klocklådan?Ganska nöjd med det här gänget, just nu iaf
Fin samling! Varifrån har du köpt klocklådan?
Mycket har kommit och gått, detta är kvar, skulle inte riktigt kalla det en samling men är otroligt tacksam och stolt för vad jag har skrapat ihop. Allt är köpt nytt hos AD förutom Cartier.
F.P Journe Elegante 48
Cartier Basculante 2390
Mycket har kommit och gått, detta är kvar, skulle inte riktigt kalla det en samling men är otroligt tacksam och stolt för vad jag har skrapat ihop. Allt är köpt nytt hos AD förutom Cartier.
F.P Journe Elegante 48
Cartier Basculante 2390
Tänkte att det var dags att föreviga lådstatusen nu, det var ett tag sedan.
Tack . Det sjuka är att det finns vissa dagar då man tittar ner i lådan och tänker " Fan, jag har inget att ha på mig idag". Men jag har börjat krympa samlingen så smått, men så hittar man något nytt spännande...och så växer den igen .Wow! bra där! Hur fördelar du handledstiden mellan alla?
Härligt! Många tavlor med cool patina.Tänkte att det var dags att föreviga lådstatusen nu, det var ett tag sedan.
Ja det är jag förtjust i. Känns som att klockorna har lite extra själ då .Härligt! Många tavlor med cool patina.