• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En del av min 18K samling :rolex: (OBS! Bilden är tagen inne på min bank, klockorna är uppradade på mitt bankfack. Till alla er som tänkte Jackpot!) :greedy:
EAAA0AEB-7829-4473-AF48-7DDACA3C31B1.jpeg
Otroligt läckert!
Ffa den där gröna Daytonan hade jag inte tackat nej till. Eller DD 36:an, eller en Sub heller för den delen. Sweet!
 
J

Jimmy042

Guest
En del av min 18K samling :rolex: (OBS! Bilden är tagen inne på min bank, klockorna är uppradade på mitt bankfack. Till alla er som tänkte Jackpot!) :greedy:
EAAA0AEB-7829-4473-AF48-7DDACA3C31B1.jpeg
Vad i hel.... Det där är det sjukaste jag sett, någonsin. Hatten av för en sådan extremt imponerande samling! (Älskar guld)

Hoppas verkligen du är diskret med dom, finns nog gott om folk som kan tortera för mindre.
 

pulver81

Breitling
En brokig samling är bättre än ingen samling.

Vad är det längst upp till höger?
Längst ut till höger en Rado, och den bredvid med blå urtavla är en Festina (present från mina föräldrar för 20 år sen). Radon har tyvärr en djup repa i glaset. Vet inte om det går att åtgärda. I nuläget inte så rolig att ha på armen, men får vara kvar i samlingen.
 

TomGanks

Panerai
Så här ser min låda ut :)

Corniche Heritage 40 - Köpt för att ersätta min parfymklocka (Emporio Armani AR1707) som nu givetvis är såld
Sinn UX GSG9 - Senast tillskottet, köpt i sommar för att ha som bad+vardagsklocka
Orient FER27002B0 - Min första mekaniska klocka, används till kostymen, lånas av flickvännen ibland och är den som står på tur att bli uppgraderad
Orient Bambino v3 Grey Dial - Kompletterand dressur

Casio F91W, Terroristen - Används vid Trädgårds eller Husarbete samt vid cykling.
Speedmaster 005 - Min första "riktiga" klocka, inhandlades inför mitt bröllop. Tänkte köpa mig en dress-klocka först (Cartier Tank) men insåg att så ofta kommer den inte användas så köpte Orienten till vigseln och den här mer som present till mig själv. Klockan som använts dagligen fram tills Ux'n dök upp i sommar.
Lambretta - Ingen aning om referens, fick den (jag och typ 3000 till) av företaget efter att vi passerat en milstolpe i projektet. Väldigt kul minne att ha kvar.
Tissot - Quartz ur som jag fick av mina föräldrar efter att jag tagit Studenten. Min andra klocka jag ägt, den första hade jag hela uppväxten men den försvann efter någon hockey-cup. Tror den blev kvar i omklädningsrummet. Det var också ett kvarts-ur på länk av märket Facit.

39589363_1733966203368659_3661895181063421952_n.jpg

Ganska exakt ett år senare så har följande rotation skett. Sålt Corniche, Bambino samt Tissot. Hade även en Knut Gadd ett tag som nu är såld med. In med en Omega Constellation idag samt en ärvd Citizen sedan tidigare. Senaste året har nästan enbart Sinn'n används, säg 5/7 dagar. Lite Omega på helger och så Casio vid viss träning/lek.

Edit: Även ett par nya manschettknappar in


69248202_2393846860887485_1918047001853820928_n.jpg
 
Senast ändrad:
Topp