• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ganska exakt ett år senare så har följande rotation skett. Sålt Corniche, Bambino samt Tissot. Hade även en Knut Gadd ett tag som nu är såld med. In med en Omega Constellation idag samt en ärvd Citizen sedan tidigare. Senaste året har nästan enbart Sinn'n används, säg 5/7 dagar. Lite Omega på helger och så Casio vid viss träning/lek.

Edit: Även ett par nya manschettknappar in


69248202_2393846860887485_1918047001853820928_n.jpg
Många manchettknappar! För någon som aldrig haft några: när använder man det egentligen? Dagligen på arbete där kostym bärs?
 

Mattemush

Breitling
2-Faktor
Ganska exakt ett år senare så har följande rotation skett. Sålt Corniche, Bambino samt Tissot. Hade även en Knut Gadd ett tag som nu är såld med. In med en Omega Constellation idag samt en ärvd Citizen sedan tidigare. Senaste året har nästan enbart Sinn'n används, säg 5/7 dagar. Lite Omega på helger och så Casio vid viss träning/lek.

Edit: Även ett par nya manschettknappar in


69248202_2393846860887485_1918047001853820928_n.jpg
Snygg låda! Varifrån kommer den?
 

TomGanks

Panerai
Många manchettknappar! För någon som aldrig haft några: när använder man det egentligen? Dagligen på arbete där kostym bärs?

Tycker jag definitivt man kan göra. Jag jobbar dock inte med kostym så det blir; när kostym bärs, dvs 4-5 gånger om året kanske. Använder nästan alltid samma eftersom jag just använder ser så sällan. 3 par var presenter och resten ärvda. De översta i raden är första jag köpt till mig själv :)
 

Norpan

Omega
Här kommer en bild på min spretiga samling. Det här är endast de mekaniska klockorna. Jag har några quartz Citizens och Casios också. Får inte riktigt styr på samlingen. Är nog mer fascinerad av tidhållning än av märkena och lyxen. Har liksom ingen koll på urverken eller referenser egentligen.

Funderar starkt på att flippa Seamastern som nu känns för stor och för dykig för mig.
20190902_212131.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Här kommer en bild på min spretiga samling. Det här är endast de mekaniska klockorna. Jag har några quartz Citizens och Casios också. Får inte riktigt styr på samlingen. Är nog mer fascinerad av tidhållning än av märkena och lyxen. Har liksom ingen koll på urverken eller referenser egentligen.

Funderar starkt på att flippa Seamastern som nu känns för stor och för dykig för mig.
20190902_212131.jpg
Var kommer klocklådan ifrån? :)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Här kommer en bild på min spretiga samling. Det här är endast de mekaniska klockorna. Jag har några quartz Citizens och Casios också. Får inte riktigt styr på samlingen. Är nog mer fascinerad av tidhållning än av märkena och lyxen. Har liksom ingen koll på urverken eller referenser egentligen.

Funderar starkt på att flippa Seamastern som nu känns för stor och för dykig för mig.
20190902_212131.jpg
Spretig o spretig. :) Tycker mig skönja en röd tråd av verktygsklockor. Snyggt!
 

RobVintage

Panerai
Här kommer en bild på min spretiga samling. Det här är endast de mekaniska klockorna. Jag har några quartz Citizens och Casios också. Får inte riktigt styr på samlingen. Är nog mer fascinerad av tidhållning än av märkena och lyxen. Har liksom ingen koll på urverken eller referenser egentligen.

Funderar starkt på att flippa Seamastern som nu känns för stor och för dykig för mig.
20190902_212131.jpg
Vad är det för box du har?
Posta gärna fler bilder på den
 

Norpan

Omega
Vad är det för box du har?
Posta gärna fler bilder på den
När jag köpte BB36:an på Rob. Engström så frågade jag om de hade klockförvaring. Ville ha en låda för 10-12 klockor men det här var det största de hade.
Boxen är riktigt elegant i valnöt eller något. Inuti locket så finns en mässingsplakett med Rob Engströms logotyp på. Det går även att lyfta ut själva insatsen som klockorna ligger i. Under finns det plats för lite straps etc.

3900:- kostade den. Det är nog rätt mycket pengar, men jag har sett fulare boxar som kostar mer.

Var även intresserad av att köpa en winder, men den de hade kostade 7900:-!! Det kändes väldigt dyrt, så det fick vara.
 
Topp