• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Eftersom jag är OWG nu måste jag säga MM300 fast jag är lite svag för en blå Seamaster..
MM måste jag säga känns väldigt komplett och känns betydligt dyrare än vad den är, om nu det är viktigt.
Min första "riktiga" klocka var en Seamaster vilket jag körde i graven på 3månader med motorsågs körande, efter det har jag haft lite svårt med Omega...
Så Seiko fick det bli ;)
IMG_20191222_205918_BURST002.jpg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
98488CDE-AAD8-45D3-B628-AFF4589495C2.jpeg
Ännu en medlem har anlänt en Omega Semaster sent 50 eller tidig 60 tal, dags för en större klickljuds.
Klickljuds! (Förlåt)

Jag har en box för 7, och sagt att jag max ska ha 7 klockor. Men – jag köpte en rulle för tre klockor, ställde upp två stycken i en monter och la en i sin låda. Man rationaliserar och resonerar och förhandlar med sig själv. Vilket beteende, alltså!
 

Simon1

Cartier
Klickljuds! (Förlåt)

Jag har en box för 7, och sagt att jag max ska ha 7 klockor. Men – jag köpte en rulle för tre klockor, ställde upp två stycken i en monter och la en i sin låda. Man rationaliserar och resonerar och förhandlar med sig själv. Vilket beteende, alltså!

Bra tips! Har själv våndats över detta.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bra tips! Har själv våndats över detta.
Man kan dela upp i kategorier. :)

T ex ”Finklockorna” (de som används) i primära klocklådan, G-shockar i klockrullen, första klockan och bröllopsklockan i montrar, klockor av nominellt eller mindre finansiellt värde men som ska sparas av nostalgiska eller sentimentala skäl i sina respektive lådor (här snackar vi SAS jubileumsur från 1996, handjagade fickur, klockor som hängt med eller eftersökts länge men inte längre är aktuella att bära).
 

Been

Patek
2-Faktor
Man kan dela upp i kategorier. :)

T ex ”Finklockorna” (de som används) i primära klocklådan, G-shockar i klockrullen, första klockan och bröllopsklockan i montrar, klockor av nominellt eller mindre finansiellt värde men som ska sparas av nostalgiska eller sentimentala skäl i sina respektive lådor (här snackar vi SAS jubileumsur från 1996, handjagade fickur, klockor som hängt med eller eftersökts länge men inte längre är aktuella att bära).
Då kommer det att bli många mer än 7 klockor. Kanske skall ha 7 kategorilådor.Just nu verkar det bara ramla in klockor, alla i olika kategorier.
Men det är ju en bra förklaring för frugan
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Samlingen just nu har återigen gått överstyr. Nyårslöftet är att jag endast ska ha lådan över full. Fyra måste bort. Men kan inte bestämma mig för vilka fyra. :(
Seikon vänster om Tudorn har en säker plats, det är min första klocka.
0884A54C-5D6F-4996-9494-D3DC3B8F3F9A.jpeg
Den vita seikon var ju mycket trevlig har du några mer bilder på den?
 

midikem

Cartier
Samlingen just nu har återigen gått överstyr. Nyårslöftet är att jag endast ska ha lådan över full. Fyra måste bort. Men kan inte bestämma mig för vilka fyra. :(
Seikon vänster om Tudorn har en säker plats, det är min första klocka.
0884A54C-5D6F-4996-9494-D3DC3B8F3F9A.jpeg
Tycker inte alls din samling ser förstor ut. Tycker den ser ganska lagom ut. Hade vart glad om jag hade fått ner min till bara 10 klockor.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Oj, hade visst missat en hel del tråkiga utlåtanden i den här tråden. Låter som att jag får höra med frun om vi kan pantsätta huset alternativt hyra ut henne så jag kan köpa Rolex, Omega och Panerai om det är vad man måste äga om man är klockintresserad. Nej tack för mig hej...
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Äh, blev bara så trött på vad vissa tycker att man "ska" äga. Tycker att alla ska få ha vilka klockor de vill/tycker om. Jag kan personligen skriva en novell om varför jag inte behöver "minst" en dyr dressare, GMT och andra klockor. Men varför ska jag berätta det, det är väl upp till var och en? Men nog om det..får väl försöka blunda...
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Äh, blev bara så trött på vad vissa tycker att man "ska" äga. Tycker att alla ska få ha vilka klockor de vill/tycker om. Jag kan personligen skriva en novell om varför jag inte behöver "minst" en dyr dressare, GMT och andra klockor. Men varför ska jag berätta det, det är väl upp till var och en? Men nog om det..får väl försöka blunda...
Capture.PNG
 
Topp