• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Joakim

Sugen
2-Faktor
Jaha, året går mot sitt slut och här är det man avslutar året med. Började min "riktiga" klockresa i Februari i år då jag blev medlem här. Då satt jag på en TW-Steel, en Certina DS Action, en Camel Trophy, och en Citizen Promaster Eco-Drive från början av 2000 som jag inte kan hitta vilken modell och har ingen bild på denna telefon :rolleyes:
Idag och 11 månader senare ser det ut såhär. Och många klockor har ramlat igenom ägandet detta året :bag:
IMG_20191217_210157.jpg

Från vänster:
Citizen C022 Aqualand 1990
Seiko SRPC23 Turtle 2019
Seiko 6309-7040 Turtle 1981
Seiko 7549-7010 Tuna 1981
Seiko SKX171 TST Tuna 2015
Seiko SBBN029 Tuna 2015
:seiko: ;)
Kul samling!
 

seikodiverr

KS Explorers Club
_DSF8680.jpg


Dags för en uppdatering här :)


Sammanfattning:

Forfarande klar övervikt dykare, men inte lika Seikotätt som för ett år sedan.

I detalj:
Scurfa D1, gul
Rolex Exp II
Omega X-33 Gen.1
Aquadive Poseidon GMT
Seiko MM300
Scurfa D1, blå
Seiko 7549-7010
ZRC Grand Fonds North Adventure LE
Seiko 7548-700C
Doxa SUB300 Searambler Aqualung
Poseidon Professional 200
Heuer 980.006 Poseidon
Seiko 6105-8000

Plan framåt:
Färre klockor.
 
_DSF8680.jpg


Dags för en uppdatering här :)


Sammanfattning:

Forfarande klar övervikt dykare, men inte lika Seikotätt som för ett år sedan.

I detalj:
Scurfa D1, gul
Rolex Exp II
Omega X-33 Gen.1
Aquadive Poseidon GMT
Seiko MM300
Scurfa D1, blå
Seiko 7549-7010
ZRC Grand Fonds North Adventure LE
Seiko 7548-700C
Doxa SUB300 Searambler Aqualung
Poseidon Professional 200
Heuer 980.006 Poseidon
Seiko 6105-8000

Plan framåt:
Färre klockor.
Jädra bra samling!

Om du behöver hjälp att nå ditt mål för 2020 så är jag spekulant på din Seiko 7548-700C ;).
 

wanstahl

Cartier
Såhär börjar samlingen 2020. En blygsam sådan i jämförelse med många andra här ;)
BECB76B2-35E3-458C-A0D2-AE88FB770410.jpeg

Från vänster:
Garmin S60 (golfklockan) som tyvärr kommer få stå oladdad fram till maj då golfsäsongen dessvärre är riktigt kort i Norrbotten..

Sambons Seiko 5, Snke06k1, Kan hända att jag råkar låna den till och från :cigar:

Seikon Sarb017, nytillkommet under 2020. Inväntar en jubileelänk (guld/silver färgad).

Cartier tank solo large, även denna inkommen 2020 och den nuvarande favoriten. Funkar enligt mig lika fint till t-shirts som till kostymen!

Citizen Aqualand, den dagliga beatern och klockan som jag använder och haft längst. Fungerar på allt mellan länk, nato och gummi vilket leder till stor variation. Klockan är även en present från min sambo så denna är en keeper!

Casio F-91w, en riktig dyrgrip. Denna har nog ni flesta ägt vid något tillfälle i livet. Åker på under riktigt ”skitiga” arbetsdagar och aktiviteter.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såhär börjar samlingen 2020. En blygsam sådan i jämförelse med många andra här ;)
BECB76B2-35E3-458C-A0D2-AE88FB770410.jpeg

Från vänster:
Garmin S60 (golfklockan) som tyvärr kommer få stå oladdad fram till maj då golfsäsongen dessvärre är riktigt kort i Norrbotten..

Sambons Seiko 5, Snke06k1, Kan hända att jag råkar låna den till och från :cigar:

Seikon Sarb017, nytillkommet under 2020. Inväntar en jubileelänk (guld/silver färgad).

Cartier tank solo large, även denna inkommen 2020 och den nuvarande favoriten. Funkar enligt mig lika fint till t-shirts som till kostymen!

Citizen Aqualand, den dagliga beatern och klockan som jag använder och haft längst. Fungerar på allt mellan länk, nato och gummi vilket leder till stor variation. Klockan är även en present från min sambo så denna är en keeper!

Casio F-91w, en riktig dyrgrip. Denna har nog ni flesta ägt vid något tillfälle i livet. Åker på under riktigt ”skitiga” arbetsdagar och aktiviteter.
Icke skall du behöva känns blygsamhet! Alla samlingar har sin charm, och framför allt sina anledningar. Ser att klocklådan är full: byta ut klockor eller lådan? ;)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Såhär börjar samlingen 2020. En blygsam sådan i jämförelse med många andra här ;)
BECB76B2-35E3-458C-A0D2-AE88FB770410.jpeg

Från vänster:
Garmin S60 (golfklockan) som tyvärr kommer få stå oladdad fram till maj då golfsäsongen dessvärre är riktigt kort i Norrbotten..

Sambons Seiko 5, Snke06k1, Kan hända att jag råkar låna den till och från :cigar:

Seikon Sarb017, nytillkommet under 2020. Inväntar en jubileelänk (guld/silver färgad).

Cartier tank solo large, även denna inkommen 2020 och den nuvarande favoriten. Funkar enligt mig lika fint till t-shirts som till kostymen!

Citizen Aqualand, den dagliga beatern och klockan som jag använder och haft längst. Fungerar på allt mellan länk, nato och gummi vilket leder till stor variation. Klockan är även en present från min sambo så denna är en keeper!

Casio F-91w, en riktig dyrgrip. Denna har nog ni flesta ägt vid något tillfälle i livet. Åker på under riktigt ”skitiga” arbetsdagar och aktiviteter.

Imponerande spridning och en fin samling kultklockor! Ska bli kul att se var det här tar vägen :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Såhär börjar samlingen 2020. En blygsam sådan i jämförelse med många andra här ;)
BECB76B2-35E3-458C-A0D2-AE88FB770410.jpeg

Från vänster:
Garmin S60 (golfklockan) som tyvärr kommer få stå oladdad fram till maj då golfsäsongen dessvärre är riktigt kort i Norrbotten..

Sambons Seiko 5, Snke06k1, Kan hända att jag råkar låna den till och från :cigar:

Seikon Sarb017, nytillkommet under 2020. Inväntar en jubileelänk (guld/silver färgad).

Cartier tank solo large, även denna inkommen 2020 och den nuvarande favoriten. Funkar enligt mig lika fint till t-shirts som till kostymen!

Citizen Aqualand, den dagliga beatern och klockan som jag använder och haft längst. Fungerar på allt mellan länk, nato och gummi vilket leder till stor variation. Klockan är även en present från min sambo så denna är en keeper!

Casio F-91w, en riktig dyrgrip. Denna har nog ni flesta ägt vid något tillfälle i livet. Åker på under riktigt ”skitiga” arbetsdagar och aktiviteter.
Håller med om att Tanken funkar både till t-shirts som kostym men nato är något den inte passar på!
 

plundberg

Omega
2-Faktor
20200109_111811-01.jpeg
En bild på min modesta samling, som faktiskt helt har byggts upp under 2019. En lucka kvar, som förhoppningsvis kommer att fyllas med en Santos i tvåton.

Kudde 1: Rolex Sea Dweller "Double Red" ref1665.
Kudde 2: Vintage Oris tank
Kudde 3: Vintage Omega Quartz
Kudde 4: Seiko SKX013 med blekt insert.
Kudde 5: Vintage Leuba Louis Geneve kronograf.

Allt förutom Rolex är inköpt via Klocksnack, så tack för ett fantastiskt forum :)
 

wanstahl

Cartier
20200109_111811-01.jpeg
En bild på min modesta samling, som faktiskt helt har byggts upp under 2019. En lucka kvar, som förhoppningsvis kommer att fyllas med en Santos i tvåton.

Kudde 1: Rolex Sea Dweller "Double Red" ref1665.
Kudde 2: Vintage Oris tank
Kudde 3: Vintage Omega Quartz
Kudde 4: Seiko SKX013 med blekt insert.
Kudde 5: Vintage Leuba Louis Geneve kronograf.

Allt förutom Rolex är inköpt via Klocksnack, så tack för ett fantastiskt forum :)
Fantastisk samling! Riktigt ball Oris, aldrig sett den varianten innan!
 
Topp