• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Inget nytt sedan 1/4 2019. Grymt stolt. Dags för exit snart?
C657447B-2146-4D89-9D51-EBA124DF2A97.jpeg
 

DDraper

Omega
Roteras frekvent, kanske har Reverson fått lida lite Hūlk går nog mest. Men jag blir glad av allihop.

Kan tänka mig att det lätt blir så. Jättefina klockor alla tre. Glöm inte att ge Reverson den kärlek den förtjänar :) Kan faktiskt inte komma på en klocka som jag genuint blir mer glad av att se nån bära "på stan". Tycker den är mer mångsidig än vad den generella uppfattningen tycks vara. Man behöver bestämt inte vara Fredrik af Klercker för att bära en...
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Kan tänka mig att det lätt blir så. Jättefina klockor alla tre. Glöm inte att ge Reverson den kärlek den förtjänar :) Kan faktiskt inte komma på en klocka som jag genuint blir mer glad av att se nån bära "på stan". Tycker den är mer mångsidig än vad den generella uppfattningen tycks vara. Man behöver bestämt inte vara Fredrik af Klercker för att bära en...
Har henne på idag igen, fantastiskt bra klocka så
Här i vinter mörkret. Dem är alla tre som ens barn man älskar dem alla tre fast på lite olika sätt. :heart:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har henne på idag igen, fantastiskt bra klocka så
Här i vinter mörkret. Dem är alla tre som ens barn man älskar dem alla tre fast på lite olika sätt. :heart:
Jag vet att ur traditionellt är ett substantiv med feminint genus, vilket det fortfarande är i t. ex. tyska språket. Jag har dock svårt för detta, och kan inte annat än tänka på ur/klocka som utrum/reale (den). Min farmor använde alltid hon som pronomen för klockan.
 

johnz

Rolex
20200109_111811-01.jpeg
En bild på min modesta samling, som faktiskt helt har byggts upp under 2019. En lucka kvar, som förhoppningsvis kommer att fyllas med en Santos i tvåton.

Kudde 1: Rolex Sea Dweller "Double Red" ref1665.
Kudde 2: Vintage Oris tank
Kudde 3: Vintage Omega Quartz
Kudde 4: Seiko SKX013 med blekt insert.
Kudde 5: Vintage Leuba Louis Geneve kronograf.

Allt förutom Rolex är inköpt via Klocksnack, så tack för ett fantastiskt forum :)
Bravo! Orisen ser mycket trevlig ut.
 

Simon1

Cartier
Liten, men naggande god samling + 1 vintage seamaster som är på service.
1914EEE9-1A81-4717-AF15-985D4E6D53BD.jpeg

  • Speedy 005
  • SKX007
  • Squale 1521, den matta
Samtliga klockor på bilden inköpta här på KS.

Okej, en update nära ett år senare.
D3BB93DA-5084-452A-A13E-B8B2A32C5C8B.jpeg

Speedyn är kvar, likaså Squalen. Skx007 såldes, men saknade SKX för mycket. En SKX013 inhandlades och den sitter ärligt talat lite bättre på min tunna handled.
I övrigt har jag skaffat en vintage Rolex Oyster Precision 6426, i trivsamma 34mm, en billig Quartz-Seiko Silverwave samt en G-Shock. Försökt sprida samlingen mellan affordables, dykare, kronograf, med länk, läder, nato och gummi.
Mest handledstid får fortfarande Speedyn och Squalen. Men är jäkligt lockad av lite mer elegans. Kanske en Cartier Tank?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Okej, en update nära ett år senare.
D3BB93DA-5084-452A-A13E-B8B2A32C5C8B.jpeg

Speedyn är kvar, likaså Squalen. Skx007 såldes, men saknade SKX för mycket. En SKX013 inhandlades och den sitter ärligt talat lite bättre på min tunna handled.
I övrigt har jag skaffat en vintage Rolex Oyster Precision 6426, i trivsamma 34mm, en billig Quartz-Seiko Silverwave samt en G-Shock. Försökt sprida samlingen mellan affordables, dykare, kronograf, med länk, läder, nato och gummi.
Mest handledstid får fortfarande Speedyn och Squalen. Men är jäkligt lockad av lite mer elegans. Kanske en Cartier Tank?
TRevlig samling det där...
Gällande SKX007 vs SKX013 så kan jag bara hålla med dig, sålde själv min SKX009 till förmån för SKX013, mycket bättre size.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Stämmer väldigt bra! Jag är lite filmnörd vid sidan av klockintresset så kul att kunna kombinera bägge intressena!
Och som du sa med tesseractboxen.
Väldigt imponerad av den klockan förövrigt, fantastiskt fin!
Jag var inne på den själv, men synd med sån extrem lug-to-lug. 52 mm blir tydlig overhang. Riktigt snygg! Grattis. Kul med morsekod på sekundvisaren också.
 
Topp