En sån vill jag ha i hajform. Hade passat perfekt i samlingen.
En elefant är ju nästan en haj om man bara kisar lite. Georg Jensens 'Øllefant'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sån vill jag ha i hajform. Hade passat perfekt i samlingen.
En elefant är ju nästan en haj om man bara kisar lite. Georg Jensens 'Øllefant'.
Du behöver en kronograf!Min ”samling” består för närvarande endast av den här duon. Tycker de kompletterar varandra bra och de fyller alla mina behov
Ja det skulle vara en kronograf då Nästa köp blir nog en Speedmaster Moonwatch. Men klarar mig gott och väl så länge. Förstår att det är svårare för er som hunnit samla på er ett par klockor. Själv är man ny i klockintresset och letar efter keepers. SMPC är den första som jag riktigt känner att ”den här ska jag alltid behålla”. Får se hur samlingen utvecklas framöverDu behöver en kronograf!
Edit: På skämt, såklart. Man ska ha det man vill och jag skulle också vilja kunna klara mig på så få som 2-3 st. Men har svårt för att skilja mig från vissa ur.
Smart! Min SMP-c är också en stenkeeper. Den är speciell. Utöver det har jag ett par andra med högt sentimentalt värde. Får göra en State of the Collection sen.Ja det skulle vara en kronograf då Nästa köp blir nog en Speedmaster Moonwatch. Men klarar mig gott och väl så länge. Förstår att det är svårare för er som hunnit samla på er ett par klockor. Själv är man ny i klockintresset och letar efter keepers. SMPC är den första som jag riktigt känner att ”den här ska jag alltid behålla”. Får se hur samlingen utvecklas framöver
Ja du får ju gärna lägga upp nån bild på samlingen så att man kan få dregla lite Kul att du känner samma om SMPC, grymt fin klocka. Kör även du på en svart?Smart! Min SMP-c är också en stenkeeper. Den är speciell. Utöver det har jag ett par andra med högt sentimentalt värde. Får göra en State of the Collection sen.
Själv lyckades jag med det när jag skulle tatuera mig. Väntade tills jag fyllde 30 så jag kunde tänka igenom noga istället för att ha kvar flera sorgebarn från 18-20-årsåldern.
Jag hade så extremt svårt att välja färg. Bland det jobbigaste valet jag gjort! Valde blå, men har tvivlat några gånger ändå på om jag gjorde rätt. Tycker dock väldigt mycket om den!Ja du får ju gärna lägga upp nån bild på samlingen så att man kan få dregla lite Kul att du känner samma om SMPC, grymt fin klocka. Kör även du på en svart?
Klokt av dig, själv har man inte passerat 25 än så jag lär gå in i den fällan. Har dock haft lätt att sälja tidigare, så inta sorgebarn här inte.
Förstår dig, båda är sjukt fina och du hade varit lika nöjd oavsett vilken färg du valt tror jag. Tur jag köpte min begagnad istället, slapp jag ångesten med att välja färg. Hade redan innan bestämt mig för att det kvittar svart eller blå då båda är så förbaskat snygga!! Den ser oerhört fin och välbevarad utJag hade så extremt svårt att välja färg. Bland det jobbigaste valet jag gjort! Valde blå, men har tvivlat några gånger ändå på om jag gjorde rätt. Tycker dock väldigt mycket om den!
Inget fel på den samlingen! Vet inte om det beror på att jag vaknade mitt i natten, men jag hänger inte riktigt med på innebörden av ovan citat. Vad är över nästan 30 år?[...]Här är rubbet för tillfället över nästan 30 år nu, i köpeordning[...]
Antar att han samlat i 30 årInget fel på den samlingen! Vet inte om det beror på att jag vaknade mitt i natten, men jag hänger inte riktigt med på innebörden av ovan citat. Vad är över nästan 30 år?
Inget fel på den samlingen! Vet inte om det beror på att jag vaknade mitt i natten, men jag hänger inte riktigt med på innebörden av ovan citat. Vad är över nästan 30 år?
Precis så, samlingen har pågått i snart 30 år. Vet precis hur det är med KS och läsning mitt i natten... och stort tack @Remofflan!Antar att han samlat i 30 år
Antar att han samlat i 30 år
Ah, såklart. Tack.Precis så, samlingen har pågått i snart 30 år. Vet precis hur det är med KS och läsning mitt i natten... och stort tack @Remofflan!
Absolut inget fel på den samlingen, några ganska trevliga ur däribland. Bara att fortsätta köra hårt.KSare sedan förra veckan, och min samling är inte direkt någon drömsamling, än. Har varit rejält fascinerad av klockor sedan länge, så mest dreglande på avstånd för min del . Här är rubbet för tillfället över nästan 30 år nu, i köpeordning:
1. Citizen Aqualand C022-O88093Y
2. Citizen Quartz 5500-R13701
3. Omega Seamaster 600 ST 136.0011, tidigt 60-tal, cal.613
4. Tissot Visodate
5. Apple watch
6. Enoksen Dive E02/A
7. Skagen Titanium
8. S&S Royal Steel Classic
9. DW-5600 Blackout
10. GW-B5600-2ER
Imponerande! Har du haft flertalet ur innan? Känner att det svårt att minska när man väl börjat ...Detta är min ”samling”. OWG, alltid
Jajamen, betat av ett gäng i följande ordning.Imponerande! Har du haft flertalet ur innan? Känner att det svårt att minska när man väl börjat ...
”En in, en ut”-principen?Jajamen, betat av ett gäng i följande ordning.
Seiko Sumo
Submariner 114060
Seamaster 300m diver, ceramisk
GMT 116710ln
Datejust 116234
Explorer 214270
Submariner 16613lb
Och nu submariner 114060 igen
Du menar svårt att minska samlingen när man har flera ur? Aldrig ägt fler än ett åt gången...
Ska jag göra, går ej att hejda... tack!Absolut inget fel på den samlingen, några ganska trevliga ur däribland. Bara att fortsätta köra hårt.
114060 är ju dröm vardagsklockan kör en dj och en gmt nu men dubben utan date verkar va en pansarvagn.”En in, en ut”-principen?
Jag jobbar på min ”perfekta 8” som ska bestå av;
Beater
Dykare
GMT
Kronograf
Elegans sport
Elegans
Årsklocka
Dressare
Ett för mig roligt sätt att samla och att låsa till maximalt 8 klockor.
Vad skiljer elegans från dressare?Jag jobbar på min ”perfekta 8” som ska bestå av;
Beater
Dykare
GMT
Kronograf
Elegans sport
Elegans
Årsklocka
Dressare
Ett för mig roligt sätt att samla och att låsa till maximalt 8 klockor.
Elegans är en klocka på läderband med komplikationer. Kanske lite större än dressare. Kan få vara lite rörig tavla med månfas eller liknande. Dressaren får vara ganska clean och enkel i min samling.Vad skiljer elegans från dressare?
Just nu har jag lite rörigt med bl.a. två beaters, och två elegans sport. Har ingen dressare och ingen årsklocka. 4 Rolex, en GS, en Panerai, en Nomos (OHPF) en Oris och en Seiko.Hur ser status ut idag då?
Bildbevis tack!Just nu har jag lite rörigt med bl.a. två beaters, och två elegans sport. Har ingen dressare och ingen årsklocka. 4 Rolex, en GS, en Panerai, en Nomos (OHPF) en Oris och en Seiko.
Men jag jobbar på det. Kommer en uppdatering senare tänkte jag.