Det kommer.Bildbevis tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kommer.Bildbevis tack!
Jag väntar med spänningDet kommer.
Bra uttryck, Elegans Jag brukar säga "kontorsklocka" om den kategorin som inte är sportklockor men som ända inte är rena dress-ur. Sen tycker jag nog det här med dress-ur som kategori känns väldigt påhittat och lite snorkigt ibland. "Det får absolut inte finnas annat än 2 visare och den får absolut inte vara större än 35mm och ska helst vara i guld". Här de jag har med endast 2 visare.Elegans är en klocka på läderband med komplikationer. Kanske lite större än dressare. Kan få vara lite rörig tavla med månfas eller liknande. Dressaren får vara ganska clean och enkel i min samling.
Dom på nedre var tvär bra ju!Samlingen just nu. Funderar på att sälja nedersta raden eftersom de klockorna knappt får någon handledstid.
Bra o bra, vissa skulle säga de är skit eftersom designen är taget från annat håll.Dom på nedre var tvär bra ju!
Ja de e klart man ser ju vart inspirationen kommer ifrån men seikon och citizen va shysstaBra o bra, vissa skulle säga de är skit eftersom designen är taget från annat håll.
Tre tydliga användningsområden. Gillar det!Min nuvarande trio. Blivit en del flippande på sistone men känner mig ganska nöjd med nuvarande innehav.
Trevliga ur och mysig klocklåda!Tror att 2020 kommer medföra en hel del förändring i min lilla klocksamling, ska bli kul att se vilka av mina planer som går i lås.
Klocklådan förhöjer hela känslan! Riktigt härliga färger på den dessutom!Trevliga ur och mysig klocklåda!
Du kan inte gå runt med den lådan utan en klocka med orange urtavla.Klocklådan förhöjer hela känslan! Riktigt härliga färger på den dessutom!
Det där kan man ju använda som en perfekt anledning att köpa klocka tillDu kan inte gå runt med den lådan utan en klocka med orange urtavla.
Det är ju bara att bynka! Mannen till vänster på din avatar, Patte G-lund, är ju delägare i Bynk. Då vet man att det är bra grejer, med tanke på hur insatt han är i olika kreditinstitut, och hur mycket han brinner för att folk ska undslippa lyxfällor. En kvalitetsstämpel om något!Det där kan man ju använda som en perfekt anledning att köpa klocka till
Citizen är ju riktigt grym!Kategorin "kontorsklockor". Sekundvisare och datum, bärs till det mesta till vardags. Ingen av dom är badklockor och samtliga på läder.
Longines La grande Classic Presence
Longines Flagship Heritage
Junghans Max Bill MEGA
Sen har man ju vardags varianten av "stål-sport" som också passar till det mesta. Badbara och på länk men inga sportklockor av typen dykare med vridring osv.
Tror att 2020 kommer medföra en hel del förändring i min lilla klocksamling, ska bli kul att se vilka av mina planer som går i lås.
Kontorsklockor var en väldigt bra benämning! De är ju inte riktigt dress med datum... Har själv en Longines Heritage Flagship på väg in, hoppas den landar till veckanKategorin "kontorsklockor". Sekundvisare och datum, bärs till det mesta till vardags. Ingen av dom är badklockor och samtliga på läder.
Självklart, den är från WOLF och boxen heter mer specifikt ”windsor”.Riktigt fin klocklåda, får man fråga vad det är för någon och vart du köpt den..?
Man ska bara ge sig in i fält man förstår sig påDet är ju bara att bynka! Mannen till vänster på din avatar, Patte G-lund, är ju delägare i Bynk. Då vet man att det är bra grejer, med tanke på hur insatt han är i olika kreditinstitut, och hur mycket han brinner för att folk ska undslippa lyxfällor. En kvalitetsstämpel om något!
Man får hoppas han använder sina kunskaper till att göra nytta och hjälpa folk.Man ska bara ge sig in i fält man förstår sig på
Fast varför inte egentligen, att låna till en klockan är ju en bra mycket bättre idé än att låna till t ex en bil, har inte själv gjort det men kan lätt se mig själv göra det någon gång i framtiden.Man får hoppas han använder sina kunskaper till att göra nytta och hjälpa folk.
Ärligt talat: låna inte till klockor!
Ja, Citizen har verkligen lyckats med sin The Citizen linje tycker jagCitizen är ju riktigt grym!
Riktigt bra! Exceeden ser j*vligt bra utJa, Citizen har verkligen lyckats med sin The Citizen linje tycker jag
Just stilen "stålsport" passar mig ganska bra. Jag gillar idén med att dom är badbara och hyfsat tåliga samtidigt som dom är eleganta nog att bära till det mesta. Här kommer några till. Först ut gamlingen ifrån 2001 vilken antagligen är den första modellen med A660 urverket och innan man skrev ut Chronomaster på tavlan
Här en av de senaste som kom hem (som nu är till salu) CTQ57-1201 ifrån 2015 vilket antagligen är i slutet av produktionen av just denna boett. Lite mer retro design med rund boett och "fat lugs"
Denna är inte kvar i samlingen, men då jag ändå postat deras första kvartsare med A660 slänger jag in en bild på deras senaste, och kanske sista modell med det urverket. AB9000-61E i stål och 38Ø x 9,8mm. Den kommer även i tavelfärgerna Creme sunburst och Blå sunburst och är med sin enkla design en fantastiskt mångsidig sportstål.
Avslutar med den enda ur Citizens inhemska linje Exceed som jag äger. Den enda jag vet aldrig kommer säljas då den var en 50 årspresent ifrån frun vid vårt Tokyo besök. Den är som så ofta med Citizen, i deras hårdhetsbehandlade super-titanium. Eco-drive och radiokontrollerad med en urtavla i mjölkigt safirglas. 38Ø x 9,5mm bärs riktigt fjäderlätt.
Samtliga har givetvis perpetuell kalender och individuellt ställbar timvisare. Exceeden är ju RC, men de andra är alla specade till +/-5spy
Jävligt bra dynamik i den samlingen, verkligen en klocka för varje tillfälle!Tre tydliga användningsområden. Gillar det!
Med den SMPC och Sub så kommer du riktigt långt! Men den Seikon va helt underbar, vad är det för ref. På den!Tror att 2020 kommer medföra en hel del förändring i min lilla klocksamling, ska bli kul att se vilka av mina planer som går i lås.
Dem är kanske inte så spännande vid det här laget men SubC:n är helt enkelt den perfekta vardagsklockan och SMPC:n är min personliga Graal!Med den SMPC och Sub så kommer du riktigt långt! Men den Seikon va helt underbar, vad är det för ref. På den!
Nu kanske jag klyver hår här, men ska inte en graal vara en närmast ouppnåelig dröm? Omegan är väl betydligt billigare och enklare att hitta än en Sub? Men du kanske menar att den är din absoluta favorit?Dem är kanske inte så spännande vid det här laget men SubC:n är helt enkelt den perfekta vardagsklockan och SMPC:n är min personliga Graal!
Vilken av dem? Den guldiga är iaf en SARB072 den andra vet jag faktiskt inte annat än att det är en Kinetic Premier.
Med den SMPC och Sub så kommer du riktigt långt! Men den Seikon va helt underbar, vad är det för ref. På den!