Snyggt. Gillar speciellt bb58 silver och GS men trevliga allihopa.Den del av samlingen som används mest
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt. Gillar speciellt bb58 silver och GS men trevliga allihopa.Den del av samlingen som används mest
Riktigt bra. Kaxigt med med två DayDate som med tavlor som inte direkt skriker ”osäker mellanchef på jantelagsmyndigheten”.
Tack! Tycker att DDs är extra spännande just pga alla roliga tavlor som finns. Seamastern är en keeper.Riktigt bra. Kaxigt med med två DayDate som med tavlor som inte direkt skriker ”osäker mellanchef på jantelagsmyndigheten”.
Vet inte om det är något fel på mig, men mina ögon dras mest till 50-tals Omegan. Skulle du få för dig att släppa den någon gång i framtiden, dra gärna ett PM!
Förstår dig på båda punkterna. Själv länge varit sugen på en 18038/18238 med någon rolig isad tavla. Är lite känslig med skicket på länken och de krispiga exemplaren utan stretch har stuckit iväg så pass i pris att jag börjat kika på alternativ (Santos Carrée och Bvlgari Diagono). Får se vad jag landar i till slut.Tack! Tycker att DDs är extra spännande just pga alla roliga tavlor som finns. Seamastern är en keeper.
Riktigt trevlig samling! Kul grej att köpa klocka till särskilda tillfällen, har också gjort det inför nytt jobb och bröllop.Så här ser det ut idag
Bestämde mig för att bara köpa keepers. Det har ju gått sådär innan. Men nu har jag lyckats hålla mig till ett gäng klockor jag verkligen gillar. Och hade tänkt att enbart utöka samlingen - vid kul tillfälle (fira något)
Först ut, CWC RN Diver Quartz. Perfekt beater. Användes under en längre del av min värnplikt där den fick ta mycket stryk. Kommer alltid påminna mig om mina fantastiska upplevelser under lumpen.
Guinand Klassik 40 Stahlblau. Köptes då jag lyckades hitta detta annars ganska okända märke under en kväll på logementet efter fält. Fastnade för Stahlblau-varianten som har en blånerad urtavla likt blånerade visare. Riktigt cool. Användes faktiskt också under värnplikten lite grann.
Tudor Glamour Date Day - köptes hos Engströms Ur som 18-årspresent. Bärs inte så ofta men det är en stabil klocka i samlingen som funkar till det mesta.
GSHOCK Full metal
Köptes för att använda under lumpen och som beater i övrigt. Riktigt tuff klocka som fick ta mycket stryk under mina första 3-4 månader i lumpen, resten fick CWC:n vara med på
Black Bay 58 - 20 årspresent. Inte mycket att säga om den ännu annat än att det är en långtidskeeper
Sedan kommer morfars två klockor. En gammal Omega från sent 50-tal och en Eterna förtjänstklocka.
Vad blir det härnäst då? Nästa stora köp blir väl något till examen om 3 år. Får se hur mycket man lyckas skrapa ihop som student
Den perfekta trion?
Tack så mycket! Ja väldigt nöjd med samlingen. Ibland känner jag att man ju inte behöver alla tre klockor, men känner inte att jag gillar någon mer än någon annan.Riktigt bra trio. Bra variation och riktigt trevliga modeller.
Första posten i samlingstråd. Åsikter?
Tackar! Den är riktigt stökig. Förmodligen den klockan man får mest komplimanger om när man drar med den utDin Swatch är helskön!
Vackert! En till Rolle så är lådan fullSer så här ut efter 2,5 år
Ser så här ut efter 2,5 år
Ja kör en Pepsi härnäst tycker jag. Är ju lite dåligt att bara kunna välja bland 2 st olika GMT MasterVackert! En till Rolle så är lådan full
Kan ju ha en på armen medVackert! En till Rolle så är lådan full
Den där Poguen var jäkligt läcker!Första posten i samlingstråd. Åsikter?
Hör av dig om du vill bli av med swatchen!Första posten i samlingstråd. Åsikter?
Visst väntade du på en daytona också?Ser så här ut efter 2,5 år
Japp!Visst väntade du på en daytona också?
Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.Ser så här ut efter 2,5 år
Står och väntar.Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Du har inte funderat på att kanske bredda samlingen något genom att byta ut valfri Sub/GMT mot en kronograf och en dressare exempelvis?
Förresten, så sålde jag nyligen min Panerai och el primero, så nog finns önskan om bredd i sortimentet därMissförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Du har inte funderat på att kanske bredda samlingen något genom att byta ut valfri Sub/GMT mot en kronograf och en dressare exempelvis?
Ser så här ut efter 2,5 år
Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Detta är et medvetet val och mitt projekt. Dom svåraste modellerna, från AD, jag som första ägare. Olika modeller, material, färger och armband. Det får ta den tid det tar. Enda undantaget är hulken som inte gick att köpa längre från AD och jag föredrar mycket mer än nya cermit.Personligen inget fan av de nyare och fyrkantigare rollarna... Men
Snubben har bevisligen tydliga preferenser, mycket deg, och bra kontakter.
Alla saker jag kan respektera, långt över en stor variation i klocklådan.
Fair fucking play. Han har klarat ut livet.
Bra samlatMin Tudorsamling
Från vänster Black Bay Chrono, BB58 silver, Tudor Royal day date, Tudor Hydronaut och sist BB36 blå
Ingen GMT??? Skämt åsido, riktigt trevlig samling!Min Tudorsamling
Från vänster Black Bay Chrono, BB58 silver, Tudor Royal day date, Tudor Hydronaut och sist BB36 blå