• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

burner

Panerai
2-Faktor
Den del av samlingen som används mest😁
49965A55-498D-49BC-AE68-8B413A977928.jpeg
Snyggt. Gillar speciellt bb58 silver och GS men trevliga allihopa.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Riktigt bra. Kaxigt med med två DayDate som med tavlor som inte direkt skriker ”osäker mellanchef på jantelagsmyndigheten”.

Vet inte om det är något fel på mig, men mina ögon dras mest till 50-tals Omegan. Skulle du få för dig att släppa den någon gång i framtiden, dra gärna ett PM!
Tack! Tycker att DDs är extra spännande just pga alla roliga tavlor som finns. Seamastern är en keeper. :)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tack! Tycker att DDs är extra spännande just pga alla roliga tavlor som finns. Seamastern är en keeper. :)
Förstår dig på båda punkterna. Själv länge varit sugen på en 18038/18238 med någon rolig isad tavla. Är lite känslig med skicket på länken och de krispiga exemplaren utan stretch har stuckit iväg så pass i pris att jag börjat kika på alternativ (Santos Carrée och Bvlgari Diagono). Får se vad jag landar i till slut. 😊
 

martaSM30

Audemars
Så här ser det ut idag :)
Bestämde mig för att bara köpa keepers. Det har ju gått sådär innan. Men nu har jag lyckats hålla mig till ett gäng klockor jag verkligen gillar. Och hade tänkt att enbart utöka samlingen - vid kul tillfälle (fira något)
6C3A22CA-4FB2-4FDD-B8E5-58FF3F6AB2DE.jpeg


Först ut, CWC RN Diver Quartz. Perfekt beater. Användes under en längre del av min värnplikt där den fick ta mycket stryk. Kommer alltid påminna mig om mina fantastiska upplevelser under lumpen.
9EE98302-FC35-413B-B3CC-DAA387C87E04.jpeg
CF705619-9B10-46B5-B063-E9696ACBC0A7.jpeg

Guinand Klassik 40 Stahlblau. Köptes då jag lyckades hitta detta annars ganska okända märke under en kväll på logementet efter fält. Fastnade för Stahlblau-varianten som har en blånerad urtavla likt blånerade visare. Riktigt cool. Användes faktiskt också under värnplikten lite grann.
9BB7575C-6679-48F3-B651-7949710A6D05.jpeg
45984DD5-2B5A-491A-B929-DD707276E1C9.jpeg
2F6E6209-6FF7-4271-A5A5-ABDE195F1F01.jpeg
Tudor Glamour Date Day - köptes hos Engströms Ur som 18-årspresent. Bärs inte så ofta men det är en stabil klocka i samlingen som funkar till det mesta.
7B1EEF7F-34F9-4E1D-9B7D-E22DF18427DD.jpeg
DC7BEAE0-A1B3-4714-B2FD-F20B982036D7.jpeg

GSHOCK Full metal
Köptes för att använda under lumpen och som beater i övrigt. Riktigt tuff klocka som fick ta mycket stryk under mina första 3-4 månader i lumpen, resten fick CWC:n vara med på ;)
00715AF3-B83F-41DD-8976-27D6645EF741.jpeg

Black Bay 58 - 20 årspresent. Inte mycket att säga om den ännu annat än att det är en långtidskeeper :)
8DFE642D-EFDE-4DEF-BA66-0803BE26846E.jpeg
5F1004D8-FB71-4DB0-94BE-7F55A4B455E1.jpeg

Sedan kommer morfars två klockor. En gammal Omega från sent 50-tal och en Eterna förtjänstklocka.
E618910B-EAE5-491A-A039-C5C74D7C6192.jpeg
FC5996DC-E176-4616-A444-43985E44EB48.jpeg
C8F8C00D-3273-4D92-840B-478C7D03613B.jpeg


Vad blir det härnäst då? Nästa stora köp blir väl något till examen om 3 år. Får se hur mycket man lyckas skrapa ihop som student ;)
Riktigt trevlig samling! Kul grej att köpa klocka till särskilda tillfällen, har också gjort det inför nytt jobb och bröllop.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Den perfekta trion? 👍👍👍

Riktigt bra trio. Bra variation och riktigt trevliga modeller.
Tack så mycket! Ja väldigt nöjd med samlingen. Ibland känner jag att man ju inte behöver alla tre klockor, men känner inte att jag gillar någon mer än någon annan.

Tudorn är perfekt på sommaren, men funkar helt klart året runt. Väldigt lik vintage submariners, men flyger mer under radarn.

Pannan är bara klassisk och lätt att ändra upplevelsen totalt med ett enkelt bandbyte. Helt brutal och pålitlig.

Speedmastern är ju den kanske mest ikoniska klockan någonsin, med hela sin intressanta historia. Gillar att köra den på 1171 länken för den ultimata vintagekänslan.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Ser så här ut efter 2,5 år
Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Du har inte funderat på att kanske bredda samlingen något genom att byta ut valfri Sub/GMT mot en kronograf och en dressare exempelvis? :D
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Du har inte funderat på att kanske bredda samlingen något genom att byta ut valfri Sub/GMT mot en kronograf och en dressare exempelvis? :D
Står och väntar.
 
Senast ändrad:

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Du har inte funderat på att kanske bredda samlingen något genom att byta ut valfri Sub/GMT mot en kronograf och en dressare exempelvis? :D
Förresten, så sålde jag nyligen min Panerai och el primero, så nog finns önskan om bredd i sortimentet där :)
 

Stalrob

Cartier
Ser så här ut efter 2,5 år
Missförstå mig rätt; fantastiska klockor men det är typ ”samma klocka” i 4 olika färgutföranden (okej samma boett / formspårk iaf) och då kommer detta ändå från en Rolex fan-boy.
Du har inte funderat på att kanske bredda samlingen något genom att byta ut valfri Sub/GMT mot en kronograf och en dressare exempelvis? :D

Personligen inget fan av de nyare och fyrkantigare rollarna... Men
Snubben har bevisligen tydliga preferenser, mycket deg, och bra kontakter.
Alla saker jag kan respektera, långt över en stor variation i klocklådan.

Fair fucking play. Han har klarat ut livet.
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Personligen inget fan av de nyare och fyrkantigare rollarna... Men
Snubben har bevisligen tydliga preferenser, mycket deg, och bra kontakter.
Alla saker jag kan respektera, långt över en stor variation i klocklådan.

Fair fucking play. Han har klarat ut livet.
Detta är et medvetet val och mitt projekt. Dom svåraste modellerna, från AD, jag som första ägare. Olika modeller, material, färger och armband. Det får ta den tid det tar. Enda undantaget är hulken som inte gick att köpa längre från AD och jag föredrar mycket mer än nya cermit.
 
Topp