• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Tänkte jag ska bidra till en av mina favorittrådar när man behöver inspiration!

A0FCFD99-05AB-4BBE-A679-91232F5B1D60.jpeg

Hyfsat differentierad! En GMT skulle kunna leta sig in och byta ut digitalaren.

Roligaste tråden på KS!! Då är det väl dags att man själv bidrar med en liten bild. Är inte riktigt hela samlingen, men en stor del av den. Är den magiska siffran 7 klockor tro? En för varje dag🤔Från ca 33 mm till 47 mm.

"Lyxtrion" i gänget är ju speedyn, OP 36 samt nyförvärvet pam 753. Rolex och Panerai har ju ganska intressant historia bakom sig, så känns lite extra kul där faktiskt!

Är jag nöjd? - Nää.. men ändå väldigt glad för vad jag har. I framtiden lockar ex en Cartier tank och kanske en Tudor bb 58 i den snygga blå kulören. ELLER så säljer jag rubbet och blir OWG med en bb 36?! Guldklockan är dock en gåva från min far och Rolexen ska min dotter få ta över om 18 år så den planen blir nog svår dock.. Och hur kul är det egentligen att ha EN perfekt klocka, dödar ju intresset liksom?? 🤷‍♀️

Om någon får epileptiskt anfall pga bakgrunden ber jag om ursäkt för det. Det är dotterns filt som råkade ligga närmst och fick agera liggunderlag! :cigar:
20211006_200317.jpg

Det fattar jag! Din samling har bra bredd som täcker de flesta områden! Snyggt :)

För övrig: avundas din känsla av tillfredställelse.. jobbar på nå dit jag också!
Tack ☺️

Det har varit en evinnerligt flippande för att nå hit!
Sen kan det ju iofs vara så att en Seamaster lockar, så kan det ju vara 😂
Iofs inte uppnåeligt om åtta ska vara åtta så då får det vara, iaf just nu 😝

Idag, denna söndag i nådens år 2021, ser G-shockhögen ut som följer😁
IMG_20211010_115009.jpg

Wow, du har fler G-shocks än jag har klockor totalt. Och min käresta tycker jag har flippat ur och behöver hjälp. Då kan jag visa henne din bild och försöka förklara att det är helt normalt att ha fler klockor än man har underkläder. "Titta här, en helt normal kille har dessa klockor!".
Jag tror hon hade behövt bli kompis med Roosterwife, och bli övertalad om att jag är normal och inte har problem! 😄

Wow, du har fler G-shocks än jag har klockor totalt. Och min käresta tycker jag har flippat ur och behöver hjälp. Då kan jag visa henne din bild och försöka förklara att det är helt normalt att ha fler klockor än man har underkläder. "Titta här, en helt normal kille har dessa klockor!".
Jag tror hon hade behövt bli kompis med Roosterwife, och bli övertalad om att jag är normal och inte har problem! 😄
Normal och normal, men ändå 🤪 😁
Tur jag har @Roosterwife , som dessutom börjat nalla av mina Gs. Hon snodde ju med sig en av Mudmastrarna till sjukan nu när hon skulle opereras. Tuff operation = tuff klocka;)

Tillbaka
Topp