Jesper1324
Basic
Tyckte Sub va lite tråkig. Seiko is what it is..Har inte så bra koll på Seiko. Ska länken vara sådär?
Varför sälja Suben? Klassiker
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte Sub va lite tråkig. Seiko is what it is..Har inte så bra koll på Seiko. Ska länken vara sådär?
![]()
Tråkig men underbarTyckte Sub va lite tråkig. Seiko is what it is..
Ser ut som att den saknar sin böjda ändlänk?Har inte så bra koll på Seiko. Ska länken vara sådär?
![]()
Ser ut som att den saknar sin böjda ändlänk?
![]()
Riktigt smakfull samling! Vad ska de två tomma facken fyllas med för trevligt framöver?Jag försöker att få en rätt så bred samling och har lite blandat med dykare, lite dressat, lite sportigt, chrono, flygare, tåligt och lite funky med ljusgrön urtavla. Det skulle vara roligt ha att köpa något i ädelmetall och/eller någon klocka med lite högre grad av hantverk. Det blir kanske nästa steg.
![]()
Tack!Riktigt smakfull samling! Vad ska de två tomma facken fyllas med för trevligt framöver?
Mkt fin samling
Hur länge fick du vänta på den vita modellen?Min Tudorsamling
Från vänster Black Bay Chrono, BB58 silver, Tudor Royal day date, Tudor Hydronaut och sist BB36 blå![]()
Köp denna om du är sugenHur länge fick du vänta på den vita modellen?
Härligt - det återstå att se helt enkelt. Kul!Tack!
Det är en fråga som jag inte har något riktigt bra svar på. Som det känns nu så är jag intresserad av en Glashütte Original Panomaticlunar med grön urtavla. Sen skulle det vara roligt med något i vitguld eller platina. Där tycker jag att Piaget har en del fina dressare som är rätt prisvärda begagnat. Jag är också lite sugen på en riktigt toolig dykare på gummi. Det finns en fulsnygg gammal Oris TT1 med vit urtavla där hela urtavlan är med lume. Den är rätt cool!
Ett par veckor efter släpp fick den första som kom till Nymans i VästeråsHur länge fick du vänta på den vita modellen?
Reagerade på DWCn längst till vänster som jag nog aldrig sett här hemma. Kul koncept, funderat på att plocka ihop en jag med. Nöjd med den?Halvdåligt kort på min blygsamma samling.
Seiko femman har efter detta kortet fått ett skitsnyggt band i grått tweed.
Härlig Ploprof!![]()
böjelse för dykarur
men storlekar mellan 36-47mm är alla välkomna
Jag bär den inte jätte mycket men det var jäkligt kul att sätta ihop den. Konceptet dom har är väldigt genomtänkt så jag rekommenderar att testa. Kvaliteten i sig kan jämställas med instegs Seiko typ.Reagerade på DWCn längst till vänster som jag nog aldrig sett här hemma. Kul koncept, funderat på att plocka ihop en jag med. Nöjd med den?
Ja, han trivs bra därHärlig Ploprof!
Riktigt fin samling! en klocka för varje tillfället man kan tänkas utsätta sig förSamling och samling men det är vad det är iaf och jag gillar dem alla
![]()
Saknas Garmin Instinct och G-Shock Square GW-M5610-1ER
Riktigt fin samling! en klocka för varje tillfället man kan tänkas utsätta sig för
Den Ingyn är riktigt jävla läcker alltså!
Det kan jag förstå! är en klocka jag inte skulle tveka en sekund på att äga om mina handleder tillät mig hahaIngyn är verkligen grym, är väl den klocka jag gillar absolut mest! =)
Det kan jag förstå! är en klocka jag inte skulle tveka en sekund på att äga om mina handleder tillät mig haha
Vilka två klockor är det som saknas? Framtida köp?Jag försöker att få en rätt så bred samling och har lite blandat med dykare, lite dressat, lite sportigt, chrono, flygare, tåligt och lite funky med ljusgrön urtavla. Det skulle vara roligt ha att köpa något i ädelmetall och/eller någon klocka med lite högre grad av hantverk. Det blir kanske nästa steg.
![]()
Tyvärr så blir det lite glapp mellan bandet och armen för mig, då första länkarna "står ut" en del.Den är väldigt förlåtande mot små handleder som min egen, Speedmaster PRO 3861 bärs mycket större till exempel!
![]()
Är mest en vintagekille men här är mina moderna (90tal och framåt)![]()