• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Har inte så bra koll på Seiko. Ska länken vara sådär?

Varför sälja Suben? Klassiker 😌

2752C322-60FF-41B2-B38E-2A3B9B612EA7.jpeg
Tyckte Sub va lite tråkig. Seiko is what it is..

Jag försöker att få en rätt så bred samling och har lite blandat med dykare, lite dressat, lite sportigt, chrono, flygare, tåligt och lite funky med ljusgrön urtavla. Det skulle vara roligt ha att köpa något i ädelmetall och/eller någon klocka med lite högre grad av hantverk. Det blir kanske nästa steg. 🙂

671410D4-7460-48B5-9C07-C2BEAC980EE0.jpeg
Riktigt smakfull samling! Vad ska de två tomma facken fyllas med för trevligt framöver?

Riktigt smakfull samling! Vad ska de två tomma facken fyllas med för trevligt framöver?
Tack!

Det är en fråga som jag inte har något riktigt bra svar på. Som det känns nu så är jag intresserad av en Glashütte Original Panomaticlunar med grön urtavla. Sen skulle det vara roligt med något i vitguld eller platina. Där tycker jag att Piaget har en del fina dressare som är rätt prisvärda begagnat. Jag är också lite sugen på en riktigt toolig dykare på gummi. Det finns en fulsnygg gammal Oris TT1 med vit urtavla där hela urtavlan är med lume. Den är rätt cool!

Hur länge fick du vänta på den vita modellen?
Köp denna om du är sugen :)

Tack!

Det är en fråga som jag inte har något riktigt bra svar på. Som det känns nu så är jag intresserad av en Glashütte Original Panomaticlunar med grön urtavla. Sen skulle det vara roligt med något i vitguld eller platina. Där tycker jag att Piaget har en del fina dressare som är rätt prisvärda begagnat. Jag är också lite sugen på en riktigt toolig dykare på gummi. Det finns en fulsnygg gammal Oris TT1 med vit urtavla där hela urtavlan är med lume. Den är rätt cool!
Härligt - det återstå att se helt enkelt. Kul!

Reagerade på DWCn längst till vänster som jag nog aldrig sett här hemma. Kul koncept, funderat på att plocka ihop en jag med. Nöjd med den?
Jag bär den inte jätte mycket men det var jäkligt kul att sätta ihop den. Konceptet dom har är väldigt genomtänkt så jag rekommenderar att testa. Kvaliteten i sig kan jämställas med instegs Seiko typ.

• Like
Reactions: v0n
Jag försöker att få en rätt så bred samling och har lite blandat med dykare, lite dressat, lite sportigt, chrono, flygare, tåligt och lite funky med ljusgrön urtavla. Det skulle vara roligt ha att köpa något i ädelmetall och/eller någon klocka med lite högre grad av hantverk. Det blir kanske nästa steg. 🙂

671410D4-7460-48B5-9C07-C2BEAC980EE0.jpeg
Vilka två klockor är det som saknas? Framtida köp?

Tillbaka
Topp