Likt föregående postare har jag inte haft någon direkt plan här. Jag hade 3 st 47mm Panerai men insåg att de var lite för stora för min handled så en efter en har de fått gå. Tanken har varit att köpa nån 44mm Panna, eller något annat.
1305 hade jag suktat efter länge och gillar den verkligen, men den är ju som ett tårtfat på min handled
Redan 2017 blev Planet Ocean i detta utförande en dröm som aldrig realiserades, förrän i år. Mycket nöjd med det köpet som sammanföll med att jag slutade med nikotinerandet (snus).
Och Datejust.. 116200 på oyster. Min tredje datejust i 36mm, på oyster. Vet inte vad det är med Rolex, men jag älskar oysterboetten och känslan av en skön oysterlänk. Men det är knepigt.. lite som att bli tillsammans med en snygg kändis som alla avgudar och som visserligen är trevlig och snygg men lite slätstruken eller pryd..
jag vet inte. Men jag kan inte låta bli att återkomma trots att jag flera gånger sagt att det här var min sist Rolex.
Anyway, jag är fortfarande förtjust i den.
Detta är mina primära tre, kanske åker Pannan snart eller så blir den kvar ett tag. Kanske siktar jag in mig på lite billigare ur ett tag.. det finns ju riktigt bra saker utanför denna prisklass. Vem vet?