• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

För ett år sedan var jag ännu klocklös, och mobilen fick tas fram från fickan varje gång jag skulle kolla tiden.
Och just idag för 1 år sedan låg jag i sängen och surfade runt lite på klocksajter för jag hade börjat att på allvar planera att skaffa ett fint armbandsur igen.
Jag såg en klocka jag direkt fick tycke för. Och min käresta som låg bredvid tyckte också att den var fin och att den skulle passa mig. Denna klocka blev min första beställning:

20211205_212852.jpg

Och 1 år senare ser min samling ut så här. Hade aldrig kunnat föreställa mig vad denna kväll för 1 år sedan skulle sätta igång!

20211205_213333.jpg

Senast ändrad:
För ett år sedan var jag ännu klocklös, och mobilen fick tas fram från fickan varje gång jag skulle kolla tiden.
Och just idag för 1 år sedan låg jag i sängen och surfade runt lite på klocksajter för jag hade börjat att på allvar planera att skaffa ett fint armbandsur igen.
Jag såg en klocka jag direkt fick tycke för. Och min käresta som låg bredvid tyckte också att den var fin och att den skulle passa mig. Denna klocka blev min första beställning:

20211205_212852.jpg

Och 1 år senare ser min samling ut så här. Hade aldrig kunnat föreställa mig vad denna kväll för 1 år sedan skulle sätta igång!

20211205_213333.jpg
2992790D-4819-4159-8213-FC66DEE991B5.jpeg

Tjena:cool: Alltid kul att komma hit och kolla hur fina samlingar det finns!
Laddade nyss upp en video på Youtube om min nuvarande samling! Mycket allt möjligt, borde kanske göra lite julstädning, får se :)

Gick att dela in samlingen i 5 delar;
1. Militär/pilotklockor
2. Så kallade everyday klockor
3. Casio hörnan (hittade inte min F91W och metall AE1200WH för videon)
4. Vintage-hörnan
5. Dykare

Svårt att få allihop på en och samma bild :eek:

Länk till video"snutten" AKA minidokumentären, bild nedan för en snabbare titt :)

Screenshot 2021-12-06 at 20.15.19.png

Just nu ser min samling ut så här(om man kan kalla två klockor en samling), en Tudor black bay 36 samt en Omega Speedmaster "first Omega in space"

Nästa klocka jag planerar att ta hem är en Citizen "the Citizen" AQ4020-54Y för att fullborda en trippel!

IMG20211210132851.jpg

Likt föregående postare har jag inte haft någon direkt plan här. Jag hade 3 st 47mm Panerai men insåg att de var lite för stora för min handled så en efter en har de fått gå. Tanken har varit att köpa nån 44mm Panna, eller något annat.
1305 hade jag suktat efter länge och gillar den verkligen, men den är ju som ett tårtfat på min handled :)

Redan 2017 blev Planet Ocean i detta utförande en dröm som aldrig realiserades, förrän i år. Mycket nöjd med det köpet som sammanföll med att jag slutade med nikotinerandet (snus).

Och Datejust.. 116200 på oyster. Min tredje datejust i 36mm, på oyster. Vet inte vad det är med Rolex, men jag älskar oysterboetten och känslan av en skön oysterlänk. Men det är knepigt.. lite som att bli tillsammans med en snygg kändis som alla avgudar och som visserligen är trevlig och snygg men lite slätstruken eller pryd..
jag vet inte. Men jag kan inte låta bli att återkomma trots att jag flera gånger sagt att det här var min sist Rolex.
Anyway, jag är fortfarande förtjust i den.

Detta är mina primära tre, kanske åker Pannan snart eller så blir den kvar ett tag. Kanske siktar jag in mig på lite billigare ur ett tag.. det finns ju riktigt bra saker utanför denna prisklass. Vem vet?

E95F7AF0-568F-44E5-8DA5-22D84C3552F9.jpeg
9E1C7419-B8E5-464B-9FEA-90BECE70268D.jpeg
E2A1AB6E-FDBB-4B2B-A546-B9C6C73A2EDB.jpeg

Sorry för långt inlägg!

Senaste inlägget i den här tråden var 1 mars och mycket har hänt sedan dess. Inget har fått lämna (än) men mycket nytt har tillkommit.
(Ni får ursäkta den skitiga bakgrunden, borde ha torkat av fönsterbrädet innan jag började fota men det är lätt att vara efterklok..)

Som ovanstående inlägg så är det till mestadels stål på menyn.

1.
Senaste förvärvet och första Seikon i samlingen: Seiko Alpinist SPB1551J
image0(1).jpeg

2.
Enda guldet i samlingen - Datejust 16233 från 91
image1.jpeg

3. Förmodligen den ovanligaste pjäsen i samlingen - Moddad Speedy 005 med Apollo XI 35th anniversary tavlan samt den nya länken
(Grymt nöjd med den nya länken)
image2.jpeg image3.jpeg image4.jpeg

4.
Fortsätter på Omega-spåret, i samlingen sen tidigare - Speedy Reduced 3510.50
image5.jpeg

5. Dyrgripen som nästan aldrig får någon handledstid - GMT Master 2 - "Batman" - 126710BLNR
image6.jpeg

6. Sist men inte minst, trotjänaren som varit med i samlingen sen första början och som påbörjade intresset för klockor överlag - Submariner 114060
image7.jpeg

Och en bild på allesammans:
image8.jpeg

Sorry för långt inlägg!

Senaste inlägget i den här tråden var 1 mars och mycket har hänt sedan dess. Inget har fått lämna (än) men mycket nytt har tillkommit.
(Ni får ursäkta den skitiga bakgrunden, borde ha torkat av fönsterbrädet innan jag började fota men det är lätt att vara efterklok..)

1. Senaste förvärvet och första Seikon i samlingen: Seiko Alpinist SPB1551J
image0(1).jpeg

2.
image1.jpeg

3. Förmodligen den ovanligaste pjäsen i samlingen - Moddad Speedy 005 med Apollo XI 35th anniversary tavlan samt den nya länken

4.
image5.jpeg

5. Dyrgripen som nästan aldrig får någon handledstid - GMT Master 2 - "Batman" - 126710BLNR
image6.jpeg

6. Sist men inte minst, trotjänaren som varit med i samlingen sen första början och som påbörjade intresset för klockor överlag - Submariner 114060
image7.jpeg

image8.jpeg
Den Apollon är så jävla snygg alltså!

• Like
Reactions: Efe
Sorry för långt inlägg!

1. Senaste förvärvet och första Seikon i samlingen: Seiko Alpinist SPB1551J
image0(1).jpeg

2.
image1.jpeg

4.
image5.jpeg

image6.jpeg

image7.jpeg

image8.jpeg
Otroligt fin samling. Svårslagen!

• Like
Reactions: Efe
Tillbaka
Topp