Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För ett år sedan var jag ännu klocklös, och mobilen fick tas fram från fickan varje gång jag skulle kolla tiden.
Och just idag för 1 år sedan låg jag i sängen och surfade runt lite på klocksajter för jag hade börjat att på allvar planera att skaffa ett fint armbandsur igen.
Jag såg en klocka jag direkt fick tycke för. Och min käresta som låg bredvid tyckte också att den var fin och att den skulle passa mig. Denna klocka blev min första beställning:
Och 1 år senare ser min samling ut så här. Hade aldrig kunnat föreställa mig vad denna kväll för 1 år sedan skulle sätta igång!
Nu vet vi var forumets alla OQ har tagit vägenEn arkivbild på min samling från 2013. Några Rollar har lämnat och ännu fler har kommit till.
Ska ta en ny bild när alla dinkor är tillsammans.
Har du något favoritmärke?En arkivbild på min samling från 2013. Några Rollar har lämnat och ännu fler har kommit till.
Ska ta en ny bild när alla dinkor är tillsammans.
Nej hur kan du tro detHar du något favoritmärke?
För fin eller för dyr?Man blir avundsjuk när man ser vissa samlingar I mitt jobb är klockan för fin att brukas så lustigt nog bär jag Apple Watch då (dom är ju så stryktåliga ). Det finns inte handledstid att ha något mer.
En bra mix av Rolex eller en bra mix av klockor?Försöker hitta en bra mix
Den Apollon är så jävla snygg alltså!Sorry för långt inlägg!
Senaste inlägget i den här tråden var 1 mars och mycket har hänt sedan dess. Inget har fått lämna (än) men mycket nytt har tillkommit.
(Ni får ursäkta den skitiga bakgrunden, borde ha torkat av fönsterbrädet innan jag började fota men det är lätt att vara efterklok..)
Som ovanstående inlägg så är det till mestadels stål på menyn.
1. Senaste förvärvet och första Seikon i samlingen: Seiko Alpinist SPB1551J
2. Enda guldet i samlingen - Datejust 16233 från 91
3. Förmodligen den ovanligaste pjäsen i samlingen - Moddad Speedy 005 med Apollo XI 35th anniversary tavlan samt den nya länken
(Grymt nöjd med den nya länken)
4. Fortsätter på Omega-spåret, i samlingen sen tidigare - Speedy Reduced 3510.50
5. Dyrgripen som nästan aldrig får någon handledstid - GMT Master 2 - "Batman" - 126710BLNR
6. Sist men inte minst, trotjänaren som varit med i samlingen sen första början och som påbörjade intresset för klockor överlag - Submariner 114060
Och en bild på allesammans:
Otroligt fin samling. Svårslagen!Sorry för långt inlägg!
Senaste inlägget i den här tråden var 1 mars och mycket har hänt sedan dess. Inget har fått lämna (än) men mycket nytt har tillkommit.
(Ni får ursäkta den skitiga bakgrunden, borde ha torkat av fönsterbrädet innan jag började fota men det är lätt att vara efterklok..)
Som ovanstående inlägg så är det till mestadels stål på menyn.
1. Senaste förvärvet och första Seikon i samlingen: Seiko Alpinist SPB1551J
2. Enda guldet i samlingen - Datejust 16233 från 91
3. Förmodligen den ovanligaste pjäsen i samlingen - Moddad Speedy 005 med Apollo XI 35th anniversary tavlan samt den nya länken
(Grymt nöjd med den nya länken)
4. Fortsätter på Omega-spåret, i samlingen sen tidigare - Speedy Reduced 3510.50
5. Dyrgripen som nästan aldrig får någon handledstid - GMT Master 2 - "Batman" - 126710BLNR
6. Sist men inte minst, trotjänaren som varit med i samlingen sen första början och som påbörjade intresset för klockor överlag - Submariner 114060
Och en bild på allesammans:
Tackar! Har i princip köpt allt på önskelistan, vi får se om det dyker upp något framöver som lockar.Otroligt fin samling. Svårslagen!
Tackar, håller helt me. Såg en bild här på forumet för drygt ett år sen och kände direkt att en sån ska man han.Den Apollon är så jävla snygg alltså!
Förstår det!Tackar! Har i princip köpt allt på önskelistan, vi får se om det dyker upp något framöver som lockar.
Mycket imponerande samling. Har du lyckats få allt från AD?Tackar! Har i princip köpt allt på önskelistan, vi får se om det dyker upp något framöver som lockar.
Vad är det för märke på den lila och den gula? Riktigt balla!Här kommer lite ur min kollektion, blivit helt galet sista 2 åren