Han har ju yacht mastern
håller med om att kronograf saknas! Kanske valfri el primero?
Kollar i mobilen, missade att den är i rosé eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han har ju yacht mastern
Hjälp mig! Vad saknar jag?
En pasha chrono såklart!Hjälp mig! Vad saknar jag?
En toolig tysk kronograf, typ Sinn eller GuinandHjälp mig! Vad saknar jag?
Tritium…Hjälp mig! Vad saknar jag?
Nånting blått, med tex månfas. Beroende på budget så kanske Longines Master Collection, Glashütte eller JLC?Hjälp mig! Vad saknar jag?
Tack! Det skulle vara det då - en äggtimer!Jäkligt bra samling du har Kanske en trevlig kronograf skulle kunna få plats i samlingen?
Nog med guld för nu men en gulgulds-Santos vore mäktigt!Nåt i guld kanske .
Tack! Speedyn är såklart fin men tror den skulle överlappa användningen av Submarinern för mycket.Det uppenbara är ju en Kronograf. Jag säger speedy! (Fet samling för övrigt)
Original 1969 skulle passa in fint!Han har ju yacht mastern
Det är precis min filosofi! Vet dock inte vilket tillfälle en kronograf skulle passa bättre till än vad övriga samlingen redan gör. Kanske till F1-söndagarna i soffan…Känns som du har en klocka för varje tillfälle, så enligt mig behövs inget mer!
Men för att svara på frågan, en klocka med någon häftig komplikation? typ månfas, kronograf, evighetskalender eller varför inte unna dig en tourbillon?
Hur som helst har du en riktigt fin samling där!
Tank OCH Reverso?! You crazy!Reverso!
Det var ett jäkla tjat om Speedy! Får kanske ta och testa en dåKanske nya Speedmaster med 321-verk?
Önskar jag hade modet!!En pasha chrono såklart!
Tyskt har jag aldrig testat, tack för inspo!En toolig tysk kronograf, typ Sinn eller Guinand
Inte min grej konstigt nog.Tritium…
Flippade precis en blå Chronolink. Jag ju även blånerade vidare på Tanken .Nånting blått, med tex månfas. Beroende på budget så kanske Longines Master Collection, Glashütte eller JLC?
Får hålla med om det faktiskt är allt blått man egentligen behöver! Glashütte vad som helst då.Tack! Det skulle vara det då - en äggtimer!
Nog med guld för nu men en gulgulds-Santos vore mäktigt!
Tack! Speedyn är såklart fin men tror den skulle överlappa användningen av Submarinern för mycket.
Original 1969 skulle passa in fint!
Det är precis min filosofi! Vet dock inte vilket tillfälle en kronograf skulle passa bättre till än vad övriga samlingen redan gör. Kanske till F1-söndagarna i soffan…
Tank OCH Reverso?! You crazy!
Det var ett jäkla tjat om Speedy! Får kanske ta och testa en då
Önskar jag hade modet!!
Tyskt har jag aldrig testat, tack för inspo!
Inte min grej konstigt nog.
Flippade precis en blå Chronolink. Jag ju även blånerade vidare på Tanken .
Lite integrerat med SantosTack! Det skulle vara det då - en äggtimer!
Nog med guld för nu men en gulgulds-Santos vore mäktigt!
Tack! Speedyn är såklart fin men tror den skulle överlappa användningen av Submarinern för mycket.
Original 1969 skulle passa in fint!
Det är precis min filosofi! Vet dock inte vilket tillfälle en kronograf skulle passa bättre till än vad övriga samlingen redan gör. Kanske till F1-söndagarna i soffan…
Tank OCH Reverso?! You crazy!
Det var ett jäkla tjat om Speedy! Får kanske ta och testa en då
Önskar jag hade modet!!
Tyskt har jag aldrig testat, tack för inspo!
Inte min grej konstigt nog.
Flippade precis en blå Chronolink. Jag ju även blånerade vidare på Tanken .
Guldig Tank!Väldigt nöjd med vart detta fördärv till forum tagit min samling men känns lite homogent. Klockan längst till höger är till salu och skulle nog kunna ersättas av en Speedy eller reverso/tank?
Som icke-Panerist känns den homogena ändan som den vänstra tbh. Fin samling oavsett!Väldigt nöjd med vart detta fördärv till forum tagit min samling men känns lite homogent. Klockan längst till höger är till salu och skulle nog kunna ersättas av en Speedy eller reverso/tank?
Ser nu att jag skrivit fel! Det är klockan längst till vänster som är till salu, höger ska inte säljasSom icke-Panerist känns den homogena ändan som den vänstra tbh. Fin samling oavsett!
Snyggt. Balanserad hög.Svårt med gruppfoton tycker jag…
Men detta är vintagedelen av samlingen…
Vill se de moderna också!Svårt med gruppfoton tycker jag…
Men detta är vintagedelen av samlingen…
Har inte så många moderna men här är deVill se de moderna också!
En länk till Exp2?Hjälp mig! Vad saknar jag?
Länk finns men överlappet till Subben blir för stortEn länk till Exp2?
Explorern passar perfekt på Nato!Länk finns men överlappet till Subben blir för stort
Du saknar inget - Du ska fokusera Skämt åsido: Otroligt fint samling.Hjälp mig! Vad saknar jag?
Gillar det verkligen - Men, med risk för att låta trist: En Reverso. Du kommer inte ångra dig.Alltid tänkt att tre räcker och så här såg samlingen cirka ett år sedan.
Nedan är nuvarande setup. Grymt nöjd med uppgraderingen till en 126234 och en speedmaster 3861. Submarinern är ju också fantastisk men kliar inbland att flippa och köpa en bb58, explorer 1 samt en reverso/tank och då utöka samlingen till 5.
Känns som en komplett samling. Dock skulle jag leta efter någon roligare beater än Seiko 5an?Hjälp mig! Vad saknar jag?
Något guldigt som matchar det gröna! Annars superfin samling!Hjälp mig! Vad saknar jag?
Riktigt fin samling !Alltid tänkt att tre räcker och så här såg samlingen cirka ett år sedan.
Nedan är nuvarande setup. Grymt nöjd med uppgraderingen till en 126234 och en speedmaster 3861. Submarinern är ju också fantastisk men kliar inbland att flippa och köpa en bb58, explorer 1 samt en reverso/tank och då utöka samlingen till 5.
Som tidigare sagt även om du inte håller med måste jag säga nya speedmastern ! Ge den en chans iafHjälp mig! Vad saknar jag?
Instämmer helt!Explorern passar perfekt på Nato!
Haha, tack!Du saknar inget - Du ska fokusera Skämt åsido: Otroligt fint samling.
Vad ska man säga, ettårspresenten från tjejen blir nog svår att byta utKänns som en komplett samling. Dock skulle jag leta efter någon roligare beater än Seiko 5an?
Har ju Yachmastern i roseguld. Syns nog dåligt på bilden dock.Något guldigt som matchar det gröna! Annars superfin samling!
Ni börjar få över mig sakta men säkert…Som tidigare sagt även om du inte håller med måste jag säga nya speedmastern ! Ge den en chans iaf
Affektionsvärdet är viktigast. Skulle aldrig byta ut flickvännen över en klocka heller ;-)Vad ska man säga, ettårspresenten från tjejen blir nog svår att byta ut