• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Efter att jag har sett allt här så vågar jag knappt visa min "samling" :D
Men här kommer den iaf ;)
trio.jpg

Och en lite renare bild på mina favoriter :)
Men har fortfarande tankar om att bli av med Subben och satsa på helguld......
IMG_20121007_141100.jpg
Damn

Trevlig samling! Älskar själv när variation är påtaglig:)

Tanken från GP (andra raden fack 3), ser jag gärna mer av om du har fler bilder? Hur stor är en sådan?
Fin samling och speciellt de två Tissot i mitten.

Fråga till alla: Har ni/vad har ni för system i lådan? Själv kör jag inköpskronologi vänster till höger.

tackar!

angående GPn har jag inte många bilder, kan bifoga något nedan. Den är ca 25x40 (om man räknar bandhorn till bandhorn).
2E0F0FB7-1987-4C00-B815-0EFFF9A81CAA.jpeg
C31B1419-6053-4194-8104-2D315AD05AE5.jpeg

De tre som jag i dagsläget roterar mest mellan, och torde vara att betrakta som keepers. (Eller "knaperstekt", som telefonen ville ändra "keepers" till.)
20220214_170628.jpg

En automat, en manuell och en som har nåt mysko batteridrivet urverk.
1) En aningen moddad Orient Mako 2. Originalbezeln har bytts ut mot en coin edge-bezel med 12-timmarsinlägg. Jag brukar variera mellan originallänken och det svarta strutslädret.
2) En Vostok Konandirskie. Jag valde en ganska diskret urtavla, mer som en klassisk fältklocka, istället för de mer kitschiga varianterna med tanks, ubåtar etc. Ett irritationsmoment är datumet som inte är quickset. Var tvungen att vrida fram klockan 20 dygn när jag fick hem den. Bezeln är utan märkningar så den har man väl egentligen ingen nytta av. Den är fortfarande kvar på originalbandet, tycker inte det är så hemskt som jag hört vissa säga.
3) GA-800 (G-Shock). En robust och funktionell klocka, med tydliga vita visare och en positiv digital display. Storleksmässigt intar den väl en mellanpositon inom G-shockfamiljen. Tidtagarur, nedräkning, typ 5 alarm eller nåt. Den har ingen komplett världstidsfunktion, men kan visa en andra tidszoner som kan ställas in med 15-minutersintervall, så även de som bor i några av de 45-minuterstidszoner som finns kan använda klockan...

Fin samling och speciellt de två Tissot i mitten.

Fråga till alla: Har ni/vad har ni för system i lådan? Själv kör jag inköpskronologi vänster till höger.
Bra fråga, har tänkt ställa den själv för att få lite inspiration. För tillfället har jag inget vidare system, låda med plats för åtta (2x4), har vintage på övre raden och ”nya” på nedre. Som tur var har jag fyra i varje kategori men tänker att det blir svårt när förutsättningarna ändras. Hur gör du?

Tillbaka
Topp