• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Jag blir nyfiken på både motiv och tatueringar. Fin samling för övrigt
Tyvärr lite släpp i ifyllnaden, tatueringen inte 100% avbild utan själva bron (Dom Luis) som är fokuset. :)
7B71328D-556B-42E3-998C-40F66F646067.png

Så här ser det ut i nuläget, samlat i lite över två år. Försöker ha någon slags bredd vad gäller stilar/typer.

Från vänster till höger:
Citizen Promaster grön bezel
Casio a168
Grand Seiko SBGA375
Citizen Chronomaster
Cartier Panthere
Lemania Calatrava
Vostok Amphibia
Seiko 5
Citizen Promaster svart bezel

IMG_20220516_164716.jpg

Min låda, en del dyra (dyra för mig, tjänar inte så mycket, måste spara inför varje köp) och en del (väldigt) billiga. Den enda som jag inte känner jättemycket för är Bering Max rené, den skulle jag faktiskt kunna vara utan, även fast den är snygg. 16527126322379185880261158322656.jpg

Senast ändrad:
Min låda, en del dyra (dyra för mig), tjänar inte så mycket, måste spara inför varje köp) och en del (väldigt) billiga. Den enda som jag inte känner jättemycket för är Bering Max rené, den skulle jag faktiskt kunna vara utan, även fast den är snygg. 16527126322379185880261158322656.jpg
Snygg samling :D Den där Certina DS First Chronon skojar man inte bort. Inte sett något somrigare sedan Jesus gick i kortbyxor.

Som det ser ut i detta nu även om bilden är någon månad gamal

q12022-1.jpeg

q12022-2.jpeg

Ej med på bild är en Sjöö Sandström UTC Skydiver som satt på armen när jag tog bilderna.
Magisk samling med många godbitar och bra spridning😍 Men den gula Cityn tror jag du måste sälja till mig faktiskt😜

Det förstår jag, håll hårt i den😊
Vilka från samlingen används mest flitigt?
Ja du, i detta nu så är det mest LW, Garmin och SS UTC'n som gäller men vem vet vad som händer i nästa vecka. Har fördelen att jag har mina klockor på jobbet och kan i regel byta när jag känner för det utan större bekymmer :)

Tillbaka
Topp