Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HerregudI dag. G-Shock, Apple Watch, Orient og Seiko SKX var ikke tilstede når bildet ble tatt.
I dag. G-Shock, Apple Watch, Orient og Seiko SKX var ikke tilstede når bildet ble tatt.
Må jo ha noe i sort/hvitt.Ska du inte göra dig av med Seiko MAS? Den bidrar ju rent av med begravningsstämning i det där sällskapet? ;-)
Schysst samling!
SnyggtI dag. G-Shock, Apple Watch, Orient og Seiko SKX var ikke tilstede når bildet ble tatt. Jeg liker litt farge...ingen hemmelighet der.
I dag. G-Shock, Apple Watch, Orient og Seiko SKX var ikke tilstede når bildet ble tatt. Jeg liker litt farge...ingen hemmelighet der.
Det där var en tjusig Hamilton, vad heter den?Började "samla" ( insåg inte det då ) april 2020. Så här ser klocklådan ut idag.
Utöver dessa har jag en omega:
Några som passerat sedan 2020 nedan:
Det där var en tjusig Hamilton, vad heter den?
Precis, eller menade du den vita?Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical | H76419931
Powered by the awesome H-50 handwinding movement with 80 hours of power reserve, the Khaki Pilot Pioneer is a reinterpretation of a vintage military watch produced for the British Royal Air Force in 1973. Featuring a distinctive dial pattern and robust NATO strap, this is a military watch with...www.hamiltonwatch.com
Nej ville bara få koll på modellen, visste inte att den fanns. Ser ut att vara en trevlig klocka, skulle gärna haft den som vardagsbeater.Precis, eller menade du den vita?
Precis, eller menade du den vita?
Samma här, ligger på listan (tillsammans med allt annat ). Införskaffade nyss en Hamilton khaki field till gårdsklocka som jag gillar, likadant där, manuell med 89h PR men lägre wr. Den här är snyggare dessutom och lite mer originell.Oj! Missade den andra. Kul att det var rätt modell ändå. Riktigt schysst faktiskt, 80 timmar PR och kan klara 100m och ser inte ut att vara jätteful heller! Den åker på min lista.
Den bärs mycket liten dock. Bilden i fråga är inte riktigt rättvis..Samma här, ligger på listan (tillsammans med allt annat ). Införskaffade nyss en Hamilton khaki field till gårdsklocka som jag gillar, likadant där, manuell med 89h PR men lägre wr. Den här är snyggare dessutom och lite mer originell.
Låter mer och mer lovande!Den bärs mycket liten dock. Bilden i fråga är inte riktigt rättvis..
Fast en av GSarna tillhör väl frugan?!I dag. G-Shock, Apple Watch, Orient og Seiko SKX var ikke tilstede når bildet ble tatt. Jeg liker litt farge...ingen hemmelighet der.
I dag. G-Shock, Apple Watch, Orient og Seiko SKX var ikke tilstede når bildet ble tatt. Jeg liker litt farge...ingen hemmelighet der.
Korrekt. GS SBGA413 og Rolex Daytona 116520 er hennes.Fast en av GSarna tillhör väl frugan?!
Speedy, PAM111 och SMP 2531.80. Trio som ska dras ner till en duo då jag känner att jag inte behöver tre klockor. Seamastern är ute till försäljning, men tvekar ibland då den ändå är ganska schysst.
Paneraien känns dock lite roligare, och jag har en mängd roliga band till den osv. Speedmastern hänger säkert, och är förhoppningsvis en keeper for life. Vilken hade ni gjort er av med om ni fick välja?
Speedy, PAM111 och SMP 2531.80. Trio som ska dras ner till en duo då jag känner att jag inte behöver tre klockor. Seamastern är ute till försäljning, men tvekar ibland då den ändå är ganska schysst.
Paneraien känns dock lite roligare, och jag har en mängd roliga band till den osv. Speedmastern hänger säkert, och är förhoppningsvis en keeper for life. Vilken hade ni gjort er av med om ni fick välja?
Seamastern hade fått lämna om någonSpeedy, PAM111 och SMP 2531.80. Trio som ska dras ner till en duo då jag känner att jag inte behöver tre klockor. Seamastern är ute till försäljning, men tvekar ibland då den ändå är ganska schysst.
Har sällan behov av en riktig dressare, men överväger att köpa något schysst alligatorband till speedyn för lite finare tillfällen. I framtiden skulle jag vilja addera en JLC, antingen reverso eller master control moon till samlingen. Det hade varit en komplett trio enligt mig.Ett dressur?
Har sällan behov av en riktig dressare, men överväger att köpa något schysst alligatorband till speedyn för lite finare tillfällen. I framtiden skulle jag vilja addera en JLC, antingen reverso eller master control moon till samlingen. Det hade varit en komplett trio enligt mig.