• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Nuvarande samling. Där vintage omegan nere till höger ska bytas ut. Börjat titta på diverse JLC som ny dressare, men är öppen för det mesta. Tycker en månfas skulle vara trevligt, några tips?

F47CF590-17F2-4068-A4CD-7A042EBF112F.jpeg

Däremot har min ”villhöver” känsla börjat snegla lite mot Panerai (512 eller ev. Quaranta modellerna) och en Explorer 1.

Bjuder även på en bild på min bättre hälfts lilla samling.

C01012E9-6145-4B1C-BEE8-978316779D84.jpeg

618E91AD-F121-4661-A964-543B03EBBE57.jpeg

Plockade fram samlingen av dom klockor som är i rotation mest!
Temat är ju ganska klart 😅
Frågan är vad man ska fylla på med ? 🤔

Tack!
En dweller hade varit riktigt najs, har ägt en 16600 för några år sedan, men upplevde den lite topptung! Men tror inte att en plexi skulle kännas på samma sätt, dock lite utanför budget för tillfället
😥
En Sub eller Dweller hade ju passat in bra, men ett billigare alternativ kanske kan vara en vintage Doxa?😁

Har faktiskt funderat över att låta en Doxa 300 komma in i samlingen, då med en orange tavla!
Men jag har inte sett någon tillsalu här på KS på ett tag!

Samling med personlighet och tema utan att bli utstuderat! Bregueten kronan på verket.
Tack! Tanken har varit lite att inte ha någon tanke, utan bara köpa det jag gillar och kompletterar det jag redan äger. Bregueten dock favoriten. Nästa blir nog något på läder - lutar mot en Ellipse men långt ifrån säker ännu.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PNM
Tack! Tanken har varit lite att inte ha någon tanke, utan bara köpa det jag gillar och kompletterar det jag redan äger. Bregueten dock favoriten. Nästa blir nog något på läder - lutar mot en Ellipse men långt ifrån säker ännu.

Jag tror på det också - blir det för analytiskt så blir det lätt själlöst. Jag gillar det blå-vita-silver-guld temat även om det inte är uttänkt :)

Började samlingen för drygt 1 år sedan, lite sugen på en Tag Heuer Monaco eller en Breitling

Omega Seamaster Diver 300
IWC Pilot UTC "Antoine de Saint Exupery" Limited Edition
Jaeger-LeCoultre Heraion

Bilagor

• D0BC72A6-14BA-4999-B34B-6AD4DD3FB545.jpeg
    D0BC72A6-14BA-4999-B34B-6AD4DD3FB545.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 39
Mitt intresse för klockor har väl satt i rullning senaste månaden, annars legat som ett latent intresse under många år. Just nu en väldigt modest samling som skall utökas inom en snar framtid. Högst upp på listan ligger klassiker som en speedy och Cartier Tank. Dock tror jag nästa inköp blir en Hamilton Khaki Field. Vi får se. Alla klockor får någorlunda tid på handleden, vilket känns hälsosamt för hjärtat och klockorna.

Fortsatt trevlig söndag!
IMG_3516.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp