Erkänner direkt att samlingen tillhör sambon, men till mitt försvar är det jag som köpt dem till henne (tvingat på henne dem). Baby-G fick hon idag, annars är Seiko 5:an flitigt använd!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra och genomtänkt blandning, kulBörjade "samla" ( insåg inte det då ) april 2020. Så här ser klocklådan ut idag.
Utöver dessa har jag en omega:
Några som passerat sedan 2020 nedan:
Tack. Jag var dock för snabb med att sälja archimeden ( som jag torska mycket pengar på) samt Hamilton pilot. Bägge skulle jag vilja ha igen egentligen.Bra och genomtänkt blandning, kul
Det handlar inte om storleken, det viktigaste är hur man använder den! Jag tycker att det är ganska befriande att ha en relativt liten samling.Är två en samling? Hursomhelst. Ganska ny på det här. Tror att jag har som mål att ha tre klockor. Eventuellt vill jag lägga till en Tudor BB36, och kanske byta ut min breitling mot något mindre.
Är två en samling? Hursomhelst. Ganska ny på det här. Tror att jag har som mål att ha tre klockor. Eventuellt vill jag lägga till en Tudor BB36, och kanske byta ut min breitling mot något mindre.
Gillar fatlugs-OmeganSamlingen i dagsläget. Lite påväg ut dock. Överväger om man ska byta American Psycho klockan för en annan DJ och se lite fler färger men jävla svår klocka att släppa alltså......
Åsikter på denna samling är varmt välkomna
Älskar swatchklockan!Samlingen i dagsläget. Lite påväg ut dock. Överväger om man ska byta American Psycho klockan för en annan DJ och se lite fler färger men jävla svår klocka att släppa alltså......
Åsikter på denna samling är varmt välkomna
Anlände idag faktiskt! Stod mellan en vintage Seamaster och Suverän. Känns helt rätt just nu men kan bli en suverän med bullseye tavla nån dag ändåGillar fatlugs-Omegan
Det är denna; https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h69439111-khaki-field-mechanical.htmlÄlskar swatchklockan!
vilken modell är din Hamilton? Väldigt sugen på en liknande.
Tackar! Ja, verkligen. Och den gör sig väldigt mycket bättre på nato än länk tycker jag.Det är denna; https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h69439111-khaki-field-mechanical.html
Kan varmt rekommendera klockan. Är personligen väldigt förtjust i manuella urverk. Nåt väldigt härligt med att behöva pyssla om klockan och dra upp den varje morgon
Håller helt med! Har länken liggandes hemma men har inte ens brytt mej om att ställa rätt storleken. Den åker enbart runt på natoband för min del. Kanske något slitet läder om jag vill leva ut mina soldatfantasier nån dagTackar! Ja, verkligen. Och den gör sig väldigt mycket bättre på nato än länk tycker jag.
får alla klockorna mycket handledstid när man har ett gäng?Alltid roterande samling men just nu ser det ut såhär
Absolut! Bär alla dessa nån gång per månad åtminstone, jag byter väldigt frekvent.får alla klockorna mycket handledstid när man har ett gäng?
Jag försöker intala mig att jag inte ska ha fler än tre klockor, men jag är kanske naiv. Det brukar ju vara Lätt att motivera en till.Absolut! Bär alla dessa nån gång per månad åtminstone, jag byter väldigt frekvent.
Ungefär som parfymer för mig, beror helt på dagsform, kläder, väder, miljö.. ska jag ha formellt? Leka med sonen? Så perfekt skulle jag påstå att ha en del o välja på.
Ja skulle nog klara mig på en dykare ..en dressare och en pilot ungefärJag försöker intala mig att jag inte ska ha fler än tre klockor, men jag är kanske naiv. Det brukar ju vara Lätt att motivera en till.
Jobbar som dörrvakt?
Lite monotematisk men så det ser ut i dagsläget
Nu har jag inte många klockor, men jag föreställer mig att jag skulle tycka det vore jobbigt om jag insåg att någon klocka alltid bara blir liggande. Det är ju lätt hänt att man (jag) har samma klocka varje dag.Respekt för er som lyckas med att hålla samlingen till några klockor och endast köper en ny när ni har sålt någon av dem ni har.
Jag ska lägga ut nån till bild av min samling framöver. När jag skaffat dem jag i nuläget planerar att skaffa...
Nu har jag inte många klockor, men jag föreställer mig att jag skulle tycka det vore jobbigt om jag insåg att någon klocka alltid bara blir liggande. Det är ju lätt hänt att man (jag) har samma klocka varje dag.
Nej inte alls de är inte vanliga stora breitling klockor hellerJobbar som dörrvakt?
Skoja bara liteNej inte alls de är inte vanliga stora breitling klockor heller