• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Erkänner direkt att samlingen tillhör sambon, men till mitt försvar är det jag som köpt dem till henne (tvingat på henne dem😏). Baby-G fick hon idag, annars är Seiko 5:an flitigt använd!!
20220612_184730.jpg

Har samlingen på två olika ställen, men idag så samlade jag ihop dom och passade på att ta ett par bilder. Sju klockor som jag jätte gärna vill minska ner till fyra-fem stycken. Men jag vet inte vilka som ska säljas, gillar alla lika mycket och alla fyller sin funktion tycker jag.

3962E551-D109-44C5-AD49-A92E964C346E.jpeg

Är två en samling? Hursomhelst. Ganska ny på det här. Tror att jag har som mål att ha tre klockor. Eventuellt vill jag lägga till en Tudor BB36, och kanske byta ut min breitling mot något mindre.
Det handlar inte om storleken, det viktigaste är hur man använder den! 😉 Jag tycker att det är ganska befriande att ha en relativt liten samling.

Ja, inte helt säker på att jag släpper den. Får se hur mycket handledstid den får. Precis haft den på service och inte använt den på ett par år innan dess (för att den behövde service).

Absolut! Bär alla dessa nån gång per månad åtminstone, jag byter väldigt frekvent.
Ungefär som parfymer för mig, beror helt på dagsform, kläder, väder, miljö.. ska jag ha formellt? Leka med sonen? Så perfekt skulle jag påstå att ha en del o välja på.
Jag försöker intala mig att jag inte ska ha fler än tre klockor, men jag är kanske naiv. Det brukar ju vara Lätt att motivera en till.

Respekt för er som lyckas med att hålla samlingen till några klockor och endast köper en ny när ni har sålt någon av dem ni har.
Jag ska lägga ut nån till bild av min samling framöver. När jag skaffat dem jag i nuläget planerar att skaffa...

Respekt för er som lyckas med att hålla samlingen till några klockor och endast köper en ny när ni har sålt någon av dem ni har.
Jag ska lägga ut nån till bild av min samling framöver. När jag skaffat dem jag i nuläget planerar att skaffa...
Nu har jag inte många klockor, men jag föreställer mig att jag skulle tycka det vore jobbigt om jag insåg att någon klocka alltid bara blir liggande. Det är ju lätt hänt att man (jag) har samma klocka varje dag.

Nu har jag inte många klockor, men jag föreställer mig att jag skulle tycka det vore jobbigt om jag insåg att någon klocka alltid bara blir liggande. Det är ju lätt hänt att man (jag) har samma klocka varje dag.

Jag kommer nog att göra mig av med minst ett par klockor: dem det aldrig blir av att använda.

Tillbaka
Topp