RobHK
Basic
GRYM samling, bra avis på det där!
Även om jag älskar den där CK859 hade jag nog röstat för att sälja den och införskaffa något ännu mer dressigt (gärna i guld), tänk JLC Master Ultra Thin, Breguet, Cartier, Zenith etc.
Om dressigt inte är din stil så slår jag annars ett slag för nån Grand Seiko med grym tavla.
Inget att vara avis på det är bara klockor Håller med att CK859 är lite halv-dressig. Måste säga att jag på pappret vill ha en riktig dress-klocka, men sen i praktiken får den ingen handledstid. En fin JLC dressare vore något, månfas eller liknande vore fint. Patek vore kanske ännu bättre. Men det ligger långt borta att köpa något som mest ligger i lådan känner jag, skulle va något riktigt samlingsobjekt då, typ Patek hållet.
GS har jag också varit nära flera gånger att köpa, men det är något med att alla klockor är för lika varandra. Man köper mest en tavla, förbannat fina klockor men det känns inte speciellt nog när alla ser lika ut. Inte helt kompis med deras stållänk heller, skulle säga alla mina klockor nu har bättre länk än GS. Nu låter det som jag sågar era ideer så är det inte, det är typ det närmaste jag kommit köp som tillslut inte blivit av. Har också tänkt på den nya ingenjören, då man själv är ingenjör vore det kul att ha, men två IWC? Hmm..