• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

image.jpg

SBCM023
KS 5626
SII
7a38
JLC deep sea chronograph

Grattis till JLCn! Tuuuung! Vad har den för diameter och tjocklek?

Omega Broad Arrow GMT och Rolex Exp 2 som gäller här. Min gamla 42mm PO ska köpas tillbaka så fort jag får. Och troligtvis ska Broad Arrow GMT avyttras mot en Panerai.

I min paketöppning idag av JLC Chronograph så frågade några hur samlingen ser ut. Detta är hur den ser ut just nu.

Klockor24.jpg

Nostalgi - De två översta är en Armani och Seiko worldtimer efter mina föräldrar som tyvärr lämnade oss för snabbt. Fint minne men inte något som används.

Dress - JLC Reverso är det givna valet när det ska vara mer dressat, men nya Chronograph kommer främst användas på jobbet. Sedan har jag även min första "riktiga" klocka i Baume & Mercier Capeland (nedre till vänster).

Sport - Rolex Explorer II används både på jobbet och hemma. Omega Seamaster "Electric Blue" är min beater och avslutningsvis senaste dykaren IWC Aquatimer.

Börjar bli riktigt nöjd och saknar (just idag) inte så mycket, fast det finns ju så klart två tomma platser kvar. Så det får väl tids nog bli en vintage (som i och för sig redan är köpt men är på total "rehab") och något i guld (fast det får nog bli först vid nästa 10-års jubileum).

Tillbaka
Topp