• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

20150521_144759.jpg

Lite blandat
20150521_144856.jpg

Några Omegor
20150521_144918.jpg

BB, GMT & SOH
20150521_144931.jpg

TAG

Bra bredd utan diskriminering :)

image.jpg

Tror inte jag postat här innan så här kommer min enkla samling.
Breitling, Navitimer - 2008
Ulysse Nardin, Maxi Marine Diver - 2011
Tissot, Vet tyvär inte modellen men fick den av min mor som 25 år i statens tjänst klocka - 2012
Mondaine, Simply Elegant - 2010
Fickur, ingen aning men ska in och serva den snart

Förhoppningsvis kommer de kompletteras med något väldigt bra under året :)

Lite trist att en del klankar ned på sina egna klockor eftersom andra har betydligt dyrare ur.
Jag själv har en datejust i stål och krasst sett (med tanke på mina ekonomiska förutsättningar) går den ekvationen inte alls ihop. Jag gläds ändå åt de som lägger upp paketöppningar av Audemars och Patek.

Lite trist att en del klankar ned på sina egna klockor eftersom andra har betydligt dyrare ur.
Jag själv har en datejust i stål och krasst sett (med tanke på mina ekonomiska förutsättningar) går den ekvationen inte alls ihop. Jag gläds ändå åt de som lägger upp paketöppningar av Audemars och Patek.

Det där är väl relativt vanligt tyvärr. Folk ursäktar sig för det inte har samma värde och "status" dom andras dyrare saker. Kan vara mer nöjd med en Seiko för 2000kr än en Omega för 40000kr. Det kanske är relativt "svenskt" att ursäkta sig för ens "fattiga" saker ;)

Tillbaka
Topp