• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

BCKSTRM

Rolex
Ungefär såhär:
En hel del skräp som jag ska sälja om jag orkar ngn gång och några godare klockor. De tre favoriterna är såklart Rollarna och Zenithen (nere till höger) ;)
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med rätt klockor är allt möjligt: Med Aquaracern kan jag dyka ner till 500 meters djup, med Carerran kan jag gå på bal på slottet och med 1153:an kan jag drömma mig tillbaka till 1970 då allt jag ägde fick plats på Folkvagnens baksäte.

DSCF1295-1w.jpg
Insnöad på ett klockmärke. Sådant gillas! Mysig samling! :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det förstår jag mycket väl. Jag hade själv inriktat mig på att köpa en sådan i våras, men det blev till att jag jag köpte min brors begagnade Datejust istället. Men men.... Nästa köp blir helt klart en Date Day eller ev en Black bay med den blåa urtavlan och vrid ringen !!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Var får man tag på en sån grym låda?
Startade en tråd ang denna låda för några månader sedan. Verkar inte som något vet vad det är för slags låda. Rob trodde det var någon slags visningslåda. Har inte hittat något om den på nätet trots att jag har en referens. Vanligtvis hade jag varit nojig att den inte är Kosher men då jag fått den vid nyköp av Rolex känns det bra :) Så hittar du den, hör av dig, nyfiken på vad dom värderas till och vad storyn bakom är.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Förändring förnöjer, oftast.
Alla klockor samlade för första gången på ett tag innan de låses in för semestern.
Är inne i en fas där inspiration sökes, något annorlunda som för en gång kan få stanna.
Är en Pepsi på bilden, ser ut som en Coke pga av ljuset.
IMG_20150707_212122.JPG

fan vad jag vill ha din speedy....
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det har inte hänt så mycket i toppen sedan förra bilden här:
https://klocksnack.se/threads/hur-ser-din-samling-ut-idag.735/page-13#post-182011

Däremot har det snurrat lite i botten.

image.jpg


Nämnvärd nykomling är bulova accutron II alpha, i övrigt är de starkaste korten pogue-dubbeln, chronoris, tissot navigator, stowa seatime och tissot visodate. Anledningen till att jag postar nu är att jag för första gången har en PLAN! Mycket ska ut, och förhoppningsvis kan jag visa upp en ny samling innan året är slut.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det har inte hänt så mycket i toppen sedan förra bilden här:
https://klocksnack.se/threads/hur-ser-din-samling-ut-idag.735/page-13#post-182011

Däremot har det snurrat lite i botten.

image.jpg


Nämnvärd nykomling är bulova accutron II alpha, i övrigt är de starkaste korten pogue-dubbeln, chronoris, tissot navigator, stowa seatime och tissot visodate. Anledningen till att jag postar nu är att jag för första gången har en PLAN! Mycket ska ut, och förhoppningsvis kan jag visa upp en ny samling innan året är slut.
Väldigt många fina klockor, jag måste också ha en visodate någon gång, och en digital Seiko och en Pogue och en navigator!
Ska bli spännande att se utvecklingen :)
 
Topp