• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Nuvarande lådan, bratten är på tur ut för den som är intresserad, tanken är ersättning i form av en håll käften klocka, minst flummigt sagt ;) även sugen på en Hulk ist för GMT:n

IK4FSGV.jpg

Måste även tillägga vilka fina jäkla ur det samlats på detta fantastiska forum, let's keep it up!

Senast ändrad:
Nuvarande lådan, bratten är på tur ut för den som är intresserad, tanken är ersättning i form av en håll käften klocka, minst flummigt sagt ;) även sugen på en Hulk ist för GMT:n

IK4FSGV.jpg

Och dessa får ni fantisera in i det tomma facket till vänster!

UouWr04.jpg

Måste även tillägga vilka fina jäkla ur det samlats på detta fantastiska forum, let's keep it up!

Snygg Gmt. :)

IK4FSGV.jpg

Och dessa får ni fantisera in i det tomma facket till vänster!

UouWr04.jpg

Snygg låda!

Var är den inhandlad?

Mvh

Snygg låda!

Var är den inhandlad?

Mvh

Hos awco.nl märket är walwood, dom har lite online, har för mig dom hade en till av samma sort när jag var in senast, hör av dig om du vill ha hjälp med ett par extra ögon om du inte hittar någon bra webbsida.

Ah, Zenith är kul! Bjud gärna på en närbild och även på Speedyn tack!

Lite oputsat,

Zenith..

INaYmR1.jpg

gGg7Vvd.jpg

Speedy

5WR5nXq.jpg

xcNnwke.jpg

Detta är de klockor som får en del handledstid (en skaplig budgetsamling)
JG3r7l7.jpg

Från vänster:
Vostok, Seiko FFF, Seiko SGEE77, Seagull 1963 42mm, Buler Astromaster, Citizen, Seiko SKX009, Tissot PRS516, Timex, Vostok, Magrette "Bronze", Lagonda

En bild jag är väldigt nöjd med!
siLf324.jpg

Efter några månader i mitt ägo är jag fortfarande lika nöjd som första dagen. Vacker klocka :)

Oj, oj... Fin klocka, bra band och ett mycket bra foto. Kombinationen väldigt bra. Ökar köpintresset för en DJ..:)

Lyckades först skriva under ett annat inlägg. Men det gör ju inte så mycket..:)

Edit: Ändrar flera saker då skärpan är låg pga maginfluensa....

aqua.jpg

here it is.

Den tomma platsen skulle kunna hålla en : Sub C, Tudor Pelagos, Bell & Ross Br 02-92, Sinn 103, Heuer Bund.
Men kommer nog prioriteras för en Oris Chronoris som jag sålde utan att inse dess fulla kvalitet.

Väntar du fortfarande på att jag ska ångra mig? :)
Och såg jag inte dig med en Br 02-92 i dagens klocka nyss?

Vet inte om jag bor i ett currykryss eller har allmän otur men kan bara inte ta bra bilder på mina klockor här hemma... nåväl här kommer min samling så som den ser ut idag 2013 senare del av Augusti månad

Automat klockorna i en winder
17082013.png

Quarts klockorna i en liten låda
170813-2.png

Vad har vi här då...
170813-3.png

1. Bulova 4420101 "RoyalOak"
2. Omega Seamaster DeVille
3. Rolex 5513 PreComex ano 1977
4. Rolex 16030
5. Seiko 6309-7040 ano 1977
6. Seiko 6309-7040 eget bygge
7. Marathon MSAR
8. Citizen ParaWater

170813-4.png

9. Seiko 8123-7230
10. Seiko H601-8081
11. Citizen GN-4-S
12. Casio ProTrek PRT-500

Som ni ser så har jag en svag punkt för kronografer, guld klockor och klockor med många komplikationer

Vet inte om jag bor i ett currykryss eller har allmän otur men kan bara inte ta bra bilder på mina klockor här hemma... nåväl här kommer min samling så som den ser ut idag 2013 senare del av Augusti månad

Automat klockorna i en winder
17082013.png

Quarts klockorna i en liten låda

Vad har vi här då...

1. Bulova 4420101 "RoyalOak"
2. Omega Seamaster DeVille
3. Rolex 5513 PreComex ano 1977
4. Rolex 16030
5. Seiko 6309-7040 ano 1977
6. Seiko 6309-7040 eget bygge
7. Marathon MSAR
8. Citizen ParaWater

9. Seiko 8123-7230
10. Seiko H601-8081
11. Citizen GN-4-S
12. Casio ProTrek PRT-500

Som ni ser så har jag en svag punkt för kronografer, guld klockor och klockor med många komplikationer

Blir mer och mer övertygad om att 5513 är den snyggaste Sub:en. Svårt att förklara varför. Men ofta när jag ser en snygg Sub med mitt otränade Rolexöga så är det en 5513. Ja, många andra varianter är också väldigt fina. Men ögat stannar upp på just 5513.

Här kommer en lågbudgetare, även om jag blev lite kallsvettig vid ett snabbt överslag av vad jag gett för alltihop.

Samling.jpg

Uppifrån och från vänster:

Tissot visodate reissue
Seiko SBPG001
Oris Chronoris
Stowa Seatime

Vostok Amphibia
Seiko Bellmatic
Eincar Day-date
Rado Companion iii
Oris Fickur
Tudor 7017 (nyinkommen)
Seiko Pogue
Archimede Pilot H
Seiko Pogue
Seiko Pogue

Inte med i gruppbilden:

Tissot.jpg

Tissot Navigator

Jag ska försöka bromsa shoppandet lite, men det är ju så roligt med nytt!

Tillbaka
Topp