• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

IMG_20160509_135954.jpg

Som den ser ut idag. Men kommer nog ske en del förändringar i truppen, den enda klockan med epitetet "keeper" är Omegan.

Dags för nuvarande uppställningen innan den byts ut, känner ett stort behov av att flippa lite Rolex mot något annat.

20160511_182901.jpg

Quartz hörnan,
C029 aka Enzo
Jp2004
C022
SS UTC Skydiver

1803 linnen dial
116613lb
16700
105.002
116610lv
16610lv
20160511_182925.jpg

Casio, min första digitalare, närmar sig 2 decennier, batteribyte.
De Tomas San remo
Seiko 007
Seiko 009

Så, dags att sorts och lägga ut till försäljning och bestämma vad som ska in i bankfack igen.
Sjukt bra trippel i rolle-lådan!

Dags för nuvarande uppställningen innan den byts ut, känner ett stort behov av att flippa lite Rolex mot något annat.

20160511_182901.jpg

Quartz hörnan,
C029 aka Enzo
Jp2004
C022
SS UTC Skydiver

1803 linnen dial
116613lb
16700
105.002
116610lv
16610lv
20160511_182925.jpg

Casio, min första digitalare, närmar sig 2 decennier, batteribyte.
De Tomas San remo
Seiko 007
Seiko 009

Så, dags att sorts och lägga ut till försäljning och bestämma vad som ska in i bankfack igen.

Grym samling du har! Var har du fått tag på Rolex-boxen? Har aldrig sett något liknande!

Grym samling du har! Var har du fått tag på Rolex-boxen? Har aldrig sett något liknande!
Tackar,
Har fått den av en AD här i Sverige vid köp av Rolex. Har försökt få reda på mer info då det inte går att hitta någon som helst info om den på nätet. Rob E trodde att det kunde handla om någon ovanlig slags Visningsbox som letat sig ut från Rolex.

Inte så mycket att komma med men...
Från höger till vänster och jag börjar med den äldsta:
Certina Labora -43.
Arvegods från pappa som fått den från sin pappa. När jag hittade den på vinden så var den i ett bedrövligt skick. Den drog sig flera timmar på en förmiddag. Jag lämnade in den till @McGyver och nu går den otroligt bra och håller tiden fantastiskt! En riktig keeper som jag nästan aldrig använder.

Certina Town and Country -66.
Min pappa hade en sådan här klocka men hans var svart. Det är en sådan jag egentligen vill ha. Denna köpte jag för att känna känslan av fyrkantig klocka. Gillar den mycket men det är ju en svart jag ska ha, så denna kommer snart att få lämna.

Certina DS -67.
Budade hem denna för en billig slant. Gillar denna också med sina blånekade visare och gulaktiga tavla. Har en likadan fast i ett bättre skick som frun lagt beslag på.

Rolex Sub 5513 -70. Köpte den för att den var tänkt att få stanna för alltid. Tvivel finns även kring denna men jag tror den får stanna trots allt. I mina ögon en otroligt vacker klocka med fantastiskt patina.

Awill 70-tal.
Budade hem en pytteliten Certina som försvann på en gång. I gengäld fick jag denna i byte. En ganska pluttig fransman som är både antimagnetique, shockresistance och stenhård. Rolig men inget jag kommer använda.

Orient Ray -14
Sonens klocka som jag fått då jag köpte en lite dyrare Seiko åt honom. Glaset är bytt av @Minuteman till ett domat och bandet är från @Seikosthlm och är från en flygskärm. En riktig sommarbeater som också är en keeper.

Citizen dykare -15
Kul, gul och en bra träningsklocka. Är till salu nu på köp och sälj.

På posten ligger 69 damur som jag köpte i ett paket.

image.jpeg

Tillbaka
Topp