Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt gedigen samling! I likeUt med Tudor 76100 och in med:
Doxa 300t sharkhunter, Wittnauer kronograf med valjoux 72, Seiko speedtimer 6139-6032, Seiko turtle 6309-7040, Bulova oceanographer samt en nitad c&i-länk på 1675:an.
Tack!Riktigt gedigen samling! I like
16570?Här är dagens primärsamling:
En 16570 Explorer 2, en 16750, två Seiko 6139 och en Zodiac Super Seawolf som ska på spa/service i veckan.
Jajamän. Moddad med GMT-visaren från en 216570.
Ser jäkligt märkligt ut. Tar gärna en närbild på den.Jajamän. Moddad med GMT-visaren från en 216570.
Nuvarande samlingen, nöjd för en 17-åring och mindre än ett års klockintresse Nytillskottet Tudor Oysterdate 74000, en Eberhard & Co Les Quantiemes och en Seiko SKX171 moddad till 007.
Vasse.Ser jäkligt märkligt ut. Tar gärna en närbild på den.
Tackar. Jo, jag gillar den där.Snyggt ju!
Min hjärna tycker det krockar men kul att du skojar till det.Tackar. Jo, jag gillar den där.
Tja, vad gör man om man är kär i den orangea visaren? 1655 kan jag inte försvara ekonomiskt, 216570 var bara fel på alla sätt utom ovan nämnda visare och 16570 var rätt på alla vis utom en keff GMT-visare...Min hjärna tycker det krockar men kul att du skojar till det.
Och nu har jag vant mig så mycket vid den här att jag hajar till när jag ser en omoddad 16570.Min hjärna tycker det krockar men kul att du skojar till det.
Jag har en sådan Certina, riktigt bra och fortfarande en av mina favoriter!Givetvis ingenting som får majoriteten av er att flyga av stolen, eller ens någon av er för den delen, men jag är nöjd. En fin vardagsklocka och en fin dressare. Rollen är dock mammas, men det är sällan hon använder den, så då tar jag vara på varje tillfälle som ges
Tycker Navitimern är grym.. Vad är det för ref och år?Dykare, kronograf och en dress
på 6 månader. Hur kommer detta sluta då Orisen och Certinan bara fungerar som substitut, för att under tiden spara ihop till en Fifty fantoms och en El primero
Tack KS för all inspiration och kunskap man dagligen får här.
Tack, jag är supernöjd, känns inte som 43mm. Breitlings inhouse kronograf med fem års garanti.Tycker Navitimern är grym.. Vad är det för ref och år?
Navitimer är en superklassiker men ändå lite underskattad. En av de finaste klockor som gjort enl mig.Tack, jag är supernöjd, känns inte som 43mm. Breitlings inhouse kronograf med fem års garanti.
Årsmodell 2015
Ref nr: AB012012/BB01
Fin samling! Inte många som har tre JLC. Det är du nog ensam om på klocksnack.Inser att det var drygt ett år sedan jag postade i denna tråd. Då var jag för en gångs skull riktigt nöjd och tänkte inte förändra "uppställningen" nämnvärt. Även om jag inte anser mig som en "flippare" var det ju inte helt sant. Ut åkte en IWC Aquatimer och Rolox ExpII, som båda var/är grymma klockor. In kom dock en vintage JLC Memovox, PP Aquanaut och nu senast en "toolig" Sinn EZM3.
Nu är jag nöjd...om det vore för att jag börjar sakna en Rolex
Jag har fyra...Fin samling! Inte många som har tre JLC. Det är du nog ensam om på klocksnack.
Bra! Finns nog fler som har tre PP än JLC.Jag har fyra...