• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Min samling är inget skryt, men allt är noga avvägt, införtjänat och betalt med hederligt anskaffade medel :)

* Rolex 16220
* Breitling B2 kronograf (gamla modellen)
* Hamilton Pulsomatic
* Bulova Precisionist Kronograf
* Rlt, enhandare äkta limited edition (dvs, det finns bara denna ena)
* Aetos 1970 talare, LED emitted digital quartz.
* Omega Seamaster 1950 talare.
* Certina dressur 1960 talare
* Perret et Fils fickur 1890-1910 på ett ungefär.

That's all folks
Har du gjort dig av med din Jaquet Droz? Synd i så fall.

Nu är det lite över två år sen mitt klockintresse verkligen blommade ut!
Såhär ser det ut idag. :)

Har tänkt att försöka skrapa ihop till en Speedmaster innan året är slut!
20160822_083723.jpg

Senast ändrad:
Goa grejer. Härligt att se! :)
Är nummer två från vänster en ellips? Isf. vad är det för size på den och hur bärs den?

Tackar, ja, tvåan från vänster är en Ellips ref 3746 och har storleken 28x32mm (utan krona)
Jag tycker den är liten men om man ska ut på finare tillställningar väljer jag den istället för en 47mm Panerai... (Värdelöst svar... ;) )
Kan säga att jag bär den sällan för den är för liten...
image.jpeg

Trodde att jag var klar med trion Rolex Air-King, Rolex 1601 och JLC Reverso. Men icke. Du är aldrig klar...

image.jpeg

Rolex 1601 har jag haft sedan 2014, Cartier Tank Americaine har jag velat ha sedan 2013, Tudor Black Bay är en bra beater med mycket pang för pengen och Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge är den klockan som jag beställde när jag besökte JLCs fabrik.

• Rolex Datejust 1601, 1964
image.jpeg

• Cartier Tank Americaine, ~2000
image.jpeg

• Tudor Heritage Black Bay, 2014
image.jpeg

• Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Edition Spéciale Rouge, 2016
image.jpeg

Sen ligger det lite Omega, Tissot och Seiko samt Swatch i lådan som inte används...

Trodde att jag var klar med trion Rolex Air-King, Rolex 1601 och JLC Reverso. Men icke. Du är aldrig klar...

image.jpeg

Rolex 1601 har jag haft sedan 2014, Cartier Tank Americaine har jag velat ha sedan 2013, Tudor Black Bay är en bra beater med mycket pang för pengen och Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge är den klockan som jag beställde när jag besökte JLCs fabrik.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Sen ligger det lite Omega, Tissot och Seiko samt Swatch i lådan som inte används...
Snyggt Ernesto! Riktigt bra balanserat!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Varför en Reverso och en Tank i samma samling? Eftersom du är en flippade så kommer nuvarande startelva vara borta om ett kvartal.

Tillbaka
Topp