• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Samlingen består av dessa två :)
nzW4JSV.jpg

Det verkar som att det är dykare som stannar hos mig :) Väldigt nöjd för stunden men önskar mig en Pepsi GMT, gärna vintage.

zu5e2ymy.jpg

araqe6y6.jpg

Finns några fler som jag inte riktigt räknar ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Det verkar som att det är dykare som stannar hos mig :) Väldigt nöjd för stunden men önskar mig en Pepsi GMT, gärna vintage.

zu5e2ymy.jpg

araqe6y6.jpg

Finns några fler som jag inte riktigt räknar ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Härligt att se! du ska vara riktigt nöjd med den samlingen :)

Som ny på forumet tänkte jag lägga upp en bild på min nuvarande samling, det jag använder iaf!

Topp vänster:
- Jaques Lemans Porto kronograf (kvarts)
- Billig kinaklocka "winner" - framtida moddprojekt
- Certina DS Action Diver
- *host* Fauxlex

Topp höger:
- Tissot Seastar Visodate PR516 Automatic
- Flora Automatic
- Nilax/Unitas(?) mekanisk
- Lagonda Världsmästare

:)

Jc0frgv.jpg

Rätt nöjd med min kvartett men det skulle nog egentligen räcka med tre stycken att varva med. GSen är sjukt snygg men den kommer nog tyvärr få lätta. Sumon kanske får stanna för det är gött att ha en "oöm" klocka, så skaffar jag en ny så blir det ju ändå?! :happyhappy:

kYx3AIu.jpg

WNzrDSY.jpg

rdx2sGp.png

IJm4AvE.jpg

Som ny på forumet tänkte jag lägga upp en bild på min nuvarande samling, det jag använder iaf!

Topp vänster:
- Jaques Lemans Porto kronograf (kvarts)
- Billig kinaklocka "winner" - framtida moddprojekt
- Certina DS Action Diver
- *host* Fauxlex

Topp höger:
- Tissot Seastar Visodate PR516 Automatic
- Flora Automatic
- Nilax/Unitas(?) mekanisk
- Lagonda Världsmästare

:)

Jc0frgv.jpg

Hörru, du får plocka bort kopior och sånt. Det är olagligt och inte kul och se på ett klockforum.

Hur ska detta sluta? När jag reggade mig på forumet i oktober så hade jag tre klockor: konfirmationspresenten (Certina DS titan) från 1989, en kvarts-Tag som jag köpte när jag fick mitt första jobb 2001 och en PAM177 som jag belönade mig själv med efter ett halvårs utstationering i Kina 2007.

8 månade senare ser det ut såhär:
ta8etesu.jpg

Konfapresent och Tag kvar. Pannan lämnat. Fyra nya i samlingen, samt en Glycine som har gjort både entré och sorti sedan januari.

Frugan börjar bli måttligt road... Men det är ju sjukt kul, och KS är ju grymt för både noobs som jag själv och ärrade veteraner!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hur ska detta sluta? När jag reggade mig på forumet i oktober så hade jag tre klockor: konfirmationspresenten (Certina DS titan) från 1989, en kvarts-Tag som jag köpte när jag fick mitt första jobb 2001 och en PAM177 som jag belönade mig själv med efter ett halvårs utstationering i Kina 2007.

8 månade senare ser det ut såhär:
ta8etesu.jpg

Konfapresent och Tag kvar. Pannan lämnat. Fyra nya i samlingen, samt en Glycine som har gjort både entré och sorti sedan januari.

Frugan börjar bli måttligt road... Men det är ju sjukt kul, och KS är ju grymt för både noobs som jag själv och ärrade veteraner!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kul att se den lite udda Milgaussen och Tudor Subben ser härlig ut.

Tillbaka
Topp