Det är roligare att köpa på sig än att flippa för att finansiera nyköp... Köpt tre klockor nu i november så här kommer lite bilder och kort info om varje klocka istället för att bara smälla iväg en bild på hela samlingen, det kanske uppskattas av någon som vill veta mer.
Omega Seamaster Calendar, ärvd av farfar. 34mm och hammarautomatverk.
Swatch Silverscape, köpt i Schweiz som souvenir på flygplatsen efter besök hos JLC. 41mm och kvarts.
Rolex Oyster Perpetual 114200, min vardagsklocka. WR och storleken gör att den funkar perfekt i min vardag utan att jag behöva oroa mig. 34mm och automatisk.
JLC Reverso Edition Spéciale Rouge, beställdes när jag besökte JLC i våras efter samtal med deras Senior Sales Manager om att jag ville ha något klassiskt och gärna en Reverso men att den måste sticka ut... 8mm x 4mm x 27mm och manuell.
Omega Speedmaster 145.022, det sägs att alla klocknördar måste äga eller ha ägt en Speedmaster... 42mm och manuell. Firade en milstolpe i "jobbkarriären" med denna -
the sky is the limit.
Longines COSD, en bra beater (förutom låg WR) som funkar på mååånga olika band. 40mm och automatisk.
Rolex Datejust 1601, klockan som jag har ägt i snart två år. Mysigt med gul patina, alphavisare och med en nästan helt matt tavla som tidigare har varit silverfärgad med sunburst. 36mm och automatisk.