• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser DU ut?? :)

Jonte73

Audemars
Ja där har man ju trippat runt några gånger :)
image.jpg
 

meo_swe

Audemars
Vad är det för medaljer?
Värnpliktsmedalj
Nijmegen x4
Kommendanten stockholms förtjänstmedalj i silver
Jag har aldrig gått Högvakt. Men så fort jag är i huvudstaden och har permissionsuniform på mig brukar jag passa på att gå upp till borggården och gå ett varv eller två förbi alla vakter, bara för att få höra klackarna slå ihop :D
Ska vi ta oss ett varv nästa gång du är i stan? :D
 

SSL

Audemars
Jag slapp pisset i lumpen. Högvakt måste ju vara cptråkigt. Men jag har varit där uppe med skarp ak5c. Det va kul
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
På min tid var det bara elitförbanden som fick gå, det var således en ära att få förtroendet.
Ett skönt avbrott från den ordinarie tjänsten, så såg vi på det åtm.

I gevääääääääääääääääääär!!!!!!!
Post nummer ett, gevärspost.
Jag har bevakat: Yttre borggården samt ingångarna till högvaktsflygeln.

Finns det där sköna hålet man kan stoppa bajonetten i kvar på "gjutjärnspinnen" vid post ett?
 
  • Like
Reactions: jhm

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Högvakt är trevligt och en bra träning i skarp puts och studs. Jag har gått fyra ggr med två olika förband. Allt från post till avlösningsförare till patrullchef till vaktchef.
 
  • Like
Reactions: jhm

PIC

Cartier
2-Faktor
Högvakt är kul att göra nångång då och då inte för ofta.

Roligaste tillfället var dock på Drottningholm då jag som vaktchef smög runt i källaren på Drottningholmsteatern kl 02 med en insatschef som var rädd för spöken.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Gick högvakten i aug/sep 1999. Kanon väder å en massa turister som ville ta bilder. Stod på post 4 och 5.
 
Topp