• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

image.jpg

"Forma tolv små frallor" står det i Ernsts recept. (Ja, jag testar nu Ernst Kirschteigers recept på kalljästa frallor. Maken kommer aldrig få veta men jag kommer att le i mjugg och lönndom när jag ser honom sätta tänderna i frukostfrallan)
Men nej du Ernst. Här gillar vi rejäla doningar och formar sju stora frallor istället. På morgonen är man hungrig och då finns det ingen tid att sitta och pilla med småfrallor.
Noterar att en blev lite större. Och när jag städade undan hittade jag inte inox. Nåja, den kommer väl fram så småningom.

image.jpg

"Forma tolv små frallor" står det i Ernsts recept. (Ja, jag testar nu Ernst Kirschteigers recept på kalljästa frallor. Maken kommer aldrig få veta men jag kommer att le i mjugg och lönndom när jag ser honom sätta tänderna i frukostfrallan)
Men nej du Ernst. Här gillar vi rejäla doningar och formar sju stora frallor istället. På morgonen är man hungrig och då finns det ingen tid att sitta och pilla med småfrallor.
Noterar att en blev lite större. Och när jag städade undan hittade jag inte inox. Nåja, den kommer väl fram så småningom.
På tiden någon fattar att både du o jag tillsammans är mycket bättre på allt än Ernst. :)

Senast ändrad:
Hämtade upp den gula efter rengöring från kräftumgänget...

WP_20160826_022.jpg

då kom det fram en önskan om hjälp att sätta upp den här...

WP_20160826_024.jpg

förstår inte var tanken kom ifrån men du får spika upp den själv var mitt villkor...

WP_20160826_027.jpg

lite nya battlescars blev det...

WP_20160826_030.jpg

och här är slutresultatet, lite diskret uppsatt i ett hörn av trädgården. :)

WP_20160826_032.jpg

Hämtade upp den gula efter rengöring från kräftumgänget...

WP_20160826_022.jpg

då kom det fram en önskan om hjälp att sätta upp den här...

WP_20160826_024.jpg

förstår inte var tanken kom ifrån men du får spika upp den själv var mitt villkor...

WP_20160826_027.jpg

lite nya battlescars blev det...

WP_20160826_030.jpg

och här är slutresultatet, lite diskret uppsatt i ett hörn av trädgården. :)

WP_20160826_032.jpg
Ja, den var faktiskt så rolig att den är värd att skriva ut och spika upp.

Och där ligger de, gyllenbruna och vackra. En underbar doft sprider sig genom huset. Går in till den sovande maken och frågar om han vill dela detta ögonblick men han vill sova vidare. Det blev sent igår.
image.jpg

Barnet får välja först och hon väljer den största. Hennes min när jag delar den och inox tittar fram är underbar. "Men mamma! Har du lagt din klocka i min fralla? Är det ett test?"
image.jpg

Jag tittar på klockan och håller andan.
Den har stannat. Det här var alltså det som tog död på inox. Jag får ångest. Hur kunde jag? Kan man få det här till ett garantiärende eller har klockmaster globen läst detta och kommer att hänvisa till att det är ett solklart fall av skylldigsjälv?
image.jpg

MEN NEJ! Den tickar och går! Den sekunden som jag väntade på ett livstecken kändes som en evighet, men den tickar och går som om inget har hänt. Men det har det. Den är kletig och eländig och jag känner för första gången lite skam för vad jag utsatt den för. Jag spolar den i ljummet vatten och lägger den sen i ett bad och ställer fram den.
Det finaste man har ställer man på bordet.
image.jpg

Frallan däremot gick inte att rädda.
image.jpg

Jag måste säga att efter det här testet känner jag en stor och nyvunnen respekt för min inox och tänker vårda den med kärlek ett tag framöver.
Eller tills maken fyllt på brännaren igen.

Och där ligger de, gyllenbruna och vackra. En underbar doft sprider sig genom huset. Går in till den sovande maken och frågar om han vill dela detta ögonblick men han vill sova vidare. Det blev sent igår.
image.jpg

Barnet får välja först och hon väljer den största. Hennes min när jag delar den och inox tittar fram är underbar. "Men mamma! Har du lagt din klocka i min fralla? Är det ett test?"
image.jpg

Den har stannat. Det här var alltså det som tog död på inox. Jag får ångest. Hur kunde jag? Kan man få det här till ett garantiärende eller har klockmaster globen läst detta och kommer att hänvisa till att det är ett solklart fall av skylldigsjälv?
image.jpg

MEN NEJ! Den tickar och går! Den sekunden som jag väntade på ett livstecken kändes som en evighet, men den tickar och går som om inget har hänt. Men det har det. Den är kletig och eländig och jag känner för första gången lite skam för vad jag utsatt den för. Jag spolar den i ljummet vatten och lägger den sen i ett bad och ställer fram den.
image.jpg

image.jpg

Jag måste säga att efter det här testet känner jag en stor och nyvunnen respekt för min inox och tänker vårda den med kärlek ett tag framöver.
Fantastiskt!

image.jpg

Jag var uppriktigt sagt lite orolig för urtavlan, men den är inte påverkad över huvudtaget. Det märkligaste av allt är att färgavvikelsen på bandet som blev efter snigelbadet är borta. Vad är det här för klocka egentligen? Börjar nästan tänka på Dorian Gray.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Sanslöst! Har du kollat gångavvikelsen efter alla dessa tester?

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Haha! Helt underbart! Kan det vara första gången i världen en klocka är en del av en Ernst-fralla? Jag tar det för ytterst sannolikt! :-D

Fastsatt på ett ubåtsperiskop måste väl vara nästa steg? Gärna en vecka eller två.....
Vem har en ubåt över????
Eller känningar bland Nordsjödykarna?
Eller vore det coolare att spänna fast den på en Boeing eller Airbus på en långflygning???

Fastsatt på ett ubåtsperiskop måste väl vara nästa steg? Gärna en vecka eller två.....
Vem har en ubåt över????
Eller känningar bland Nordsjödykarna?
Eller vore det coolare att spänna fast den på en Boeing eller Airbus på en långflygning???
Ja, det blir helt klart svårare och svårare att hitta på spännande saker att göra med den i hemmiljö.

image.jpg

MEN NEJ! Den tickar och går! Den sekunden som jag väntade på ett livstecken kändes som en evighet, men den tickar och går som om inget har hänt.
Fenomenet kallas för chronostasis.
https://klocksnack.se/threads/ibland-står-tiden-stilla-en-liten-stund.45311/#post-1094702

Mvh,
MFVV
(Ministeriet För Värdelöst Vetande)

Tycker att både @jabla och @Urkvinnan presterat med beröm godkänt när det kommer till testandet.
För att få lite spänning och verkligen se vilken klocka som är tåligast borde tråden övergå till utmaningar. Dvs vem som helst får utmana dem på valfri aktivitet, men då gäller att utmanaren först genomför en aktivitet med en av sina egna klockor. (givetvis dokumenterat med bilder i tråden) :D

Tillbaka
Topp