• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

http://www.ablogtowatch.com/new-victorinox-swiss-army-inox-watches-tortured-illustrate-durability/
När jag googlade swiss army stress test för att få inspiration och se om plasmaskärare fanns med bland testen hittade jag ovanstående sida. Inget nytt under solen konstaterar jag besviket. Over there hade de till och med en offentlig tillställning där klockorna skändades.
Jag funderar på om inte jag och @jabla borde styra upp något liknande på Götaplatsen när vi ses för GTGn. Kanske som en grand finale?
Tycker faktiskt vi varit mer kreativa här på KS.
Kanske dags för lite tester som syns efteråt? fastän jag trodde faktiskt inte att gummit skulle bli så gult igen efter rostskyddet. :)

http://www.ablogtowatch.com/new-victorinox-swiss-army-inox-watches-tortured-illustrate-durability/
När jag googlade swiss army stress test för att få inspiration och se om plasmaskärare fanns med bland testen hittade jag ovanstående sida. Inget nytt under solen konstaterar jag besviket. Over there hade de till och med en offentlig tillställning där klockorna skändades.
Jag funderar på om inte jag och @jabla borde styra upp något liknande på Götaplatsen när vi ses för GTGn. Kanske som en grand finale?
Dock var inlägget sponsrat innehåll. För ni är väl omutade ;)?

Passarounden var sponsrad av Klockmaster Globen som tillhandahöll klockorna till ett väldigt fördelaktigt pris.
Hurvida jag skall anses mutad som betalade 350:- för att var med och plåga den samt senare vann den i omröstningen är upp till publiken att avgöra. :D ;)
Tillräckligt omutad enligt mig. Men ditt testande är rent publikfrieri, näst in till fjäskigt. Vilket jag gillar skarpt. Keep the good work!

Tycker faktiskt vi varit mer kreativa här på KS.
Kanske dags för lite tester som syns efteråt? fastän jag trodde faktiskt inte att gummit skulle bli så gult igen efter rostskyddet. :)
Efter att ha läst artikeln är jag lite nyfiken på eldandet. De verkar ju tåla det med, men man vill ju gärna se det med egna ögon. Hoppas på grillväder i helgen.

Myth Busters möter INOX. :D

WP_20160825_004.jpg

Fantastiskt jobb hitintills! Ett jäkligt ballt test vore ju att sänka ner den till 200-300m djup och se om den håller var den lovar. Jäkligt knepigt att få till bara, såvida man inte känner någon med en ubåt eller tryckkammare. Ni har inga kontakter i marinen @jabla / @Urkvinnan?

Keep up the good work :D!

Missade just världens tillfälle att få inox att besöka djupen i Göta Älv. Hade jag bara vetat att jag just denna dag skulle bevittna ett dyk hade dagens klockval blivit ett annat.
Situationen väckte insikten om att man vet aldrig vad som kommer att inträffa under dagen och det bästa vore att alltid ha inox i handväskan.
image.jpg

image.jpg

Missade just världens tillfälle att få inox att besöka djupen i Göta Älv. Hade jag bara vetat att jag just denna dag skulle bevittna ett dyk hade dagens klockval blivit ett annat.
Situationen väckte insikten om att man vet aldrig vad som kommer att inträffa under dagen och det bästa vore att alltid ha inox i handväskan.
image.jpg

image.jpg
Vadå handväskan????? Sitter den inte alltid på armen (undantaget vid de tuffaste testerna.....)????

Jaja. Vissa har det bra minsann. Kräftkalas och allt. Själv går vi hemma, jag och min inox och känner oss ensamma och uttråkade. Hittar brännaren, men till min besvikelse och inox lättnad är den tom.
image.jpg
Jag misstänker att maken som anat vad som är i görningen och tömt den. Jag ger mig inte på att fylla den själv utan låter maken sköta såna farliga saker men eftersom han är ute på vift idag får jag hitta på alternativa sysslor för mig och inox. Såsom att baka kalljäst bröd till exempel.
image.jpg

Börjar med att ta fram alla ingredienser.

Jaja. Vissa har det bra minsann. Kräftkalas och allt. Själv går vi hemma, jag och min inox och känner oss ensamma och uttråkade. Hittar brännaren, men till min besvikelse och inox lättnad är den tom.
image.jpg
Jag misstänker att maken som anat vad som är i görningen och tömt den. Jag ger mig inte på att fylla den själv utan låter maken sköta såna farliga saker men eftersom han är ute på vift idag får jag hitta på alternativa sysslor för mig och inox. Såsom att baka kalljäst bröd till exempel.
image.jpg

Börjar med att ta fram alla ingredienser.
Medans du bakar skall jag gå ut o slå i några spik. :D

Tillbaka
Topp