• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Vad tror ni om en sväng i stekpannan med tex ett paket bacon? Eller 20 min i kastrullen med potatisarna som ska kokas?? Eller är fonduegrytan kanske ett mer utmanande alternativ? Eller är det så jäkligt att det redan är gjort??? Ni har ju varit så grymt kreativa redan..... Hur var det nu med mikrovågsugnen förresten? Redan gjort, eller??
Jabla har haft den i ugnen, fast bara 75'. Jag gillar tanken med bacon och potatis. Matlagning överlag borde ju faktiskt vara ett av de 300 testkriterierna för schweiziska armén.

Det här blir bara värre och värre, men på ett annat sätt...
Edit; jag höll på att skriva att vi skulle kunna be @JohnZ att fästa dem i draggen när han ankrade för kvällen men insåg att det hade kunnat misstolkas, så jag tänkte att vi kan använda fiskespön eller något sånt istället.
Det sistnämnda får bli ett separat test om han ställer upp. :D

Äsch inget farligt med GötaÄlv-vatten! Har tom badat inne i kanalerna utan märkbar sjukdom! :) Fast kanske har en göteborgsk plåtmage och resistans mot infektioner! :D

Har I.N.O.X det? :pirate:

YES !!!! :)

Äntligen har det hänt något.

WP_20160823_021.jpg

sekundvisaren verkar haka upp sig i minutvisaren ibland. Upptäckte att den sackat tidigare idag men först nu såg jag orsaken.

WP_20160823_022.jpg

Minutvisaren och kanske även timvisaren verkar ha hoppat upp, troligtvis efter fritt fall face down på halva utlovade höjden den skulle tåla.

Mythbusters KS style. :)

YES !!!! :)

Äntligen har det hänt något.

WP_20160823_021.jpg

sekundvisaren verkar haka upp sig i minutvisaren ibland. Upptäckte att den sackat tidigare idag men först nu såg jag orsaken.

WP_20160823_022.jpg

Minutvisaren och kanske även timvisaren verkar ha hoppat upp, troligtvis efter fritt fall face down på halva utlovade höjden den skulle tåla.

Mythbusters KS style. :)
Shit! Vad ska du göra nu? Det här måste ju vara ett garantiärende! En klocka ska ju rimligtvis tåla att bli släppt ur ett sovrumsfönster!

Vi provar väl. :)

Några decimeter lägre eftersom

WP_20160824_003.jpg

jag fick lägga en bricka i skyddet för att fylla ut så glaset kom i direktkontakt med bakstycket och då ökade tyngden. Vetenskapligt skall det vara men fråga inte efter uträkningen.

WP_20160824_004.jpg

tio, nio, ä fan vi släpper...

WP_20160824_005.jpg

Ingen mjuklandning direkt och skyddet flög av.

WP_20160824_006.jpg

Vet inte om skyddet skal betraktas som förbrukningsvara?

WP_20160824_007.jpg

Senast ändrad:
http://www.ablogtowatch.com/new-victorinox-swiss-army-inox-watches-tortured-illustrate-durability/
När jag googlade swiss army stress test för att få inspiration och se om plasmaskärare fanns med bland testen hittade jag ovanstående sida. Inget nytt under solen konstaterar jag besviket. Over there hade de till och med en offentlig tillställning där klockorna skändades.
Jag funderar på om inte jag och @jabla borde styra upp något liknande på Götaplatsen när vi ses för GTGn. Kanske som en grand finale?

Tillbaka
Topp