• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

jabla

Sarlacc
Sköljde av den och konstaterar att det inte hänt ett skit. :(

WP_20160808_001.jpg
 

jabla

Sarlacc
Tänkte hoppa över steg två och gå direkt på Dirty work. :D
Hittade en kvarglömd relik från 20 år tillbaks när man svetsade gamla bilar.

WP_20160811_009.jpg


Vad kan väl vara värre test än en natt i burken med rostskyddsmassa???

I med klockan...

WP_20160811_011.jpg


Alla ni som jobbat med bilar vet hur kletigt det är..

WP_20160811_012.jpg


Så jag trycker ner den ordentligt och får skit under naglarna som säkert inte går bort innan den skall upp i morron.
 

Husse

Patek
Aceton blandat med vatten
Tydligen ska rapsbaserat avfettningsmedel fungera på dinotrol! Dubbel vinst för dig i så fall, för avfettning är INTE snällt mot packningarna i klockan!
PS Ta på gummihandskar då rapsavfettningen inte är bra för dig heller! Det är klockan som ska förstöras, inte du! DS
 

demondave

Rolex
Tydligen ska rapsbaserat avfettningsmedel fungera på dinotrol! Dubbel vinst för dig i så fall, för avfettning är INTE snällt mot packningarna i klockan!
PS Ta på gummihandskar då rapsavfettningen inte är bra för dig heller! Det är klockan som ska förstöras, inte du! DS

Det bästa jag testat på asfaltsfläckar och annat tjärbaserat kladd var RME. Funkade löjligt bra, och kostade mellan 4-9kr/litern på tapp :D

Tyvärr ihjälskattat nu, så gissningsvis svårt att hitta. Dieseln är billigare, och HVO är skattemässigt förfördelat och kräver inga anpassningar, såRME har försvunnit från tapparna.

@jabla Göra rent?? Nu kan du ju vara SÄKER på att klockan inte börjar rosta, och du slipper repkänslig PVD för den där coola, svarta looken.
 
Senast ändrad:

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Tänkte hoppa över steg två och gå direkt på Dirty work. :D
Hittade en kvarglömd relik från 20 år tillbaks när man svetsade gamla bilar.

WP_20160811_009.jpg


Vad kan väl vara värre test än en natt i burken med rostskyddsmassa???

I med klockan...

WP_20160811_011.jpg


Alla ni som jobbat med bilar vet hur kletigt det är..

WP_20160811_012.jpg


Så jag trycker ner den ordentligt och får skit under naglarna som säkert inte går bort innan den skall upp i morron.
Åh herre min je. När jag såg de här bilderna kände jag att hakan åkte lika långt ner som den gjorde på dottern när jag berättade att farborn vi snart skulle träffa i Helsingborg lägger sin klocka i toaletten.
Själv håller jag mig nog till kaffedoppet, men ge det ett par veckor så kanske jag tuffar till mig.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Men hur har det gått @jabla? Världen håller andan! Var detta The Final Test? Överlevde klockan? Håll oss inte på sträckbänken längre.
 
Topp