• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Just det som är problemet. Nästa steg passera kanske gränsen för vad den stackaren tål:nailbiting:. Nästa steg är väl blästern eller cementblandaren:eek: Eller så får vi ta den till varvet och låta den göra tjänst hos en svetsare:arghh: Sen har jag en kompis vars son kör tungtransporter med stridsvagnar:rolleyes: Räcker inte det så får jag väl leta fram en UV lampa eller en EB kanon på jobbet. Då pratar vi inte om någon vanlig solarielampa och EB kanonen med sina gammastrålar knäcker nog det mesta
 

Josa

Omega
2-Faktor
@jabla Åk förbi något vägbygge och se om de inte kan asfaltera in den i en liten plätt du kan bryta upp sen? Asfalt, tjära och värme borde väl göra underverk? Eller minns jag fel om att du har maskiner till att fixa ovan på egen hand?
 

jabla

Sarlacc
FRYSTEST!!

Gud vad snopet ifall klockan ger upp i frysen :D
Redan testat. :)

WP_20160505_007.jpg
 
Låt den hänga med på ett arbetspass med någon som har ett slitsamt arbete med stora risker för skav och att den går sönder. Kommer inte på något superbra men en mekaniker eller liknande kanske?
 

sweedee

Cartier
Ja, den kan nog slitas rätt rejält under ett arbetspass, än att lite gummi med en tyngd pressats mot den. hade varit annorlunda om fälgen i bare hade pressats mot klockan, metall mot metall så att säga.

Av tråden av dömma vad menar du är "rätt rejäla" händelser som kan påverka/slita klockan under ett arbetspass såpass så att den påverkas utan att bärandes handled går av i processen?

Har svårt att komma på något efter att ha läst tråden, men då är jag ingen mekaniker heller.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Känns som bollen är hos @Fliegerchronograph eftersom den blå inte synts till här. :)

Hej @jabla!

Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel, med den gula INOX:en, och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.

"Keep up your work" men framför en hälsning till den gula att den alltid kan höra av sig till den blå om den behöver stöd eller hjälp att komma ur sin nuvarande situation. Ok?

image.jpeg
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Hej @jabla!

Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel med den gula INOX:en och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.

"Keep up your work" men framför en hälsning till den gula att den alltid kan höra av sig till den blå om den behöver stöd eller hjälp att komma ur sin nuvarande situation. Ok?


image.jpeg
Den gula meddelar att det känns skönt med en stödklocka. :)

Min avsikt är inte att förstöra klockan, mer att testa den inom de gränser som utlovats av Victorinox. Jag gillar den och vill ha battlescars på en fungerande klocka.

Så alla ni som föreslår garanterat förstörande tester: Läs på vad som är utlovat att den skall klara!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Hej @jabla!

Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel, med den gula INOX:en, och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.

"Keep up your work" men framför en hälsning till den gula att den alltid kan höra av sig till den blå om den behöver stöd eller hjälp att komma ur sin nuvarande situation. Ok?


image.jpeg
Det där var ju hedervärt.
Vad är det för armband på den understa bilden? Det var jättesnyggt!
 

tissoter

Audemars
Jag är mest imponerad över att gummit håller haha, minns att det kändes gediget på den röda jag hade i passarounden, men inte att det skulle stå pall för den här behandlingen :)
 

jabla

Sarlacc
Det där var ju hedervärt.
Vad är det för armband på den understa bilden? Det var jättesnyggt!
Tro nu inte att du bara kan dra dig ur. ;)

Edit: Jag skall lotsa dig genom det här!
I kväll lägger vi in våra INOX i frysen utan krusiduller, bara rakt upponer på översta hyllan.

PS
Du kommer att få enorm beundran från resten av familjen som inte vet att du är coachad.
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Jag är mest imponerad över att gummit håller haha, minns att det kändes gediget på den röda jag hade i passarounden, men inte att det skulle stå pall för den här behandlingen :)
Naturgummi tåler mer än många plastvarianter, man brukar koka bångstyriga raka gummiband och sedan klämma ner dem i ett glas för att få en rundare form medans de svalnar. Syror o lösningsmedel klarar gummi bättre än många plaster.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Vad är det för armband på den understa bilden? Det var jättesnyggt!

Det är ett 22mm gummi i Marinemasterstil från Wjean/Strapboutiqe. Gruppinköpt genom @Seikosthlm's försorg inför PADI-releasefesten. Tyckte inte riktigt det passade till PADI:n när det kom på men på INOX:en blev det helt rätt. Samma färg som på originalarmbandet. Finns i rött också, kanske något för din?


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

egbert

Panerai
Hej @jabla!

Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel, med den gula INOX:en, och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.

"Keep up your work" men framför en hälsning till den gula att den alltid kan höra av sig till den blå om den behöver stöd eller hjälp att komma ur sin nuvarande situation. Ok?


image.jpeg
Trodde först att du definitivt var med på testandet, och hade kört in klockan med tillhörande handled i en masugn... av första bilden att döma :)
 
Topp