Kom med förslag!Vågar snart inte följa tråden längre @jabla
Det gör ont redan nu och vad nästa steg innebär vågar jag inte ens tänka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kom med förslag!Vågar snart inte följa tråden längre @jabla
Det gör ont redan nu och vad nästa steg innebär vågar jag inte ens tänka
Just det som är problemet. Nästa steg passera kanske gränsen för vad den stackaren tål. Nästa steg är väl blästern eller cementblandaren Eller så får vi ta den till varvet och låta den göra tjänst hos en svetsare Sen har jag en kompis vars son kör tungtransporter med stridsvagnar Räcker inte det så får jag väl leta fram en UV lampa eller en EB kanon på jobbet. Då pratar vi inte om någon vanlig solarielampa och EB kanonen med sina gammastrålar knäcker nog det mestaKom med förslag!
Redan testat.FRYSTEST!!
Gud vad snopet ifall klockan ger upp i frysen
Också redan gjort...Pröva att köra över den?!
Ska ju tydligen inte va nått problem
Låt den hänga med på ett arbetspass med någon som har ett slitsamt arbete med stora risker för skav och att den går sönder. Kommer inte på något superbra men en mekaniker eller liknande kanske?
Ja, den kan nog slitas rätt rejält under ett arbetspass, än att lite gummi med en tyngd pressats mot den. hade varit annorlunda om fälgen i bare hade pressats mot klockan, metall mot metall så att säga.Efter att klockan har blivit överkörd av en Bil så tycker du ett bra test hade varit att en mekaniker har den på handleden medans hans arbetar? :-D
Ja, den kan nog slitas rätt rejält under ett arbetspass, än att lite gummi med en tyngd pressats mot den. hade varit annorlunda om fälgen i bare hade pressats mot klockan, metall mot metall så att säga.
Känns som bollen är hos @Fliegerchronograph eftersom den blå inte synts till här.
Den gula meddelar att det känns skönt med en stödklocka.Hej @jabla!
Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel med den gula INOX:en och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.
"Keep up your work" men framför en hälsning till den gula att den alltid kan höra av sig till den blå om den behöver stöd eller hjälp att komma ur sin nuvarande situation. Ok?
Det där var ju hedervärt.Hej @jabla!
Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel, med den gula INOX:en, och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.
"Keep up your work" men framför en hälsning till den gula att den alltid kan höra av sig till den blå om den behöver stöd eller hjälp att komma ur sin nuvarande situation. Ok?
Tro nu inte att du bara kan dra dig ur.Det där var ju hedervärt.
Vad är det för armband på den understa bilden? Det var jättesnyggt!
Naturgummi tåler mer än många plastvarianter, man brukar koka bångstyriga raka gummiband och sedan klämma ner dem i ett glas för att få en rundare form medans de svalnar. Syror o lösningsmedel klarar gummi bättre än många plaster.Jag är mest imponerad över att gummit håller haha, minns att det kändes gediget på den röda jag hade i passarounden, men inte att det skulle stå pall för den här behandlingen
Vad är det för armband på den understa bilden? Det var jättesnyggt!
Trodde först att du definitivt var med på testandet, och hade kört in klockan med tillhörande handled i en masugn... av första bilden att dömaHej @jabla!
Tack för inbjudan (det värmer), men nej tack, det blir inget fortsatt testande för mig. Det blir därmed pingpong-effekt och bollen kommer åter till dig. Ser denna tråd mer som en fortsättning på din passarounddel, med den gula INOX:en, och det gör du bättre än vad jag någonsin kan göra. Kommer själv nämligen aldrig bära hand på kvinnor, barn eller klockor. Så länge de senaste inte är kopior förstås.
Iiiiiiih! Det här är jättespännande!Då var det dags för @Urkvinnan att synkronisera INOX:n mot atomuret och stoppa in den i frysen. Ett dygn senare tar vi ut dem och kollar evenentuell tidsavvikelse.