Jag har gått på glödande kol men det var innan INOXen blev min.Står vid grillen och inser att jag aldrig sett en I.N.O.X gå på glödande kol.......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har gått på glödande kol men det var innan INOXen blev min.Står vid grillen och inser att jag aldrig sett en I.N.O.X gå på glödande kol.......
Kör den i tryckkokaren!Tycker det kunde vara ett lämpligt test att byta batteri med klockverktygen från Netto.
Först måste man välja rätt bits till boettöppnaren som var rätt ranglig jämfört med jaxas kvalitetsverktyg.
Locket gick upp ganska lätt, mest beroende på att jag öppnat den förut för att kolla vilket batteri jag skulle köpa.
Lyckades även pilla loss batteriet med hjälp av mejsel och pincett.
Nu återstår bara trycktesten.
Att Renata inte tillverkar livstidsbatterier kan man knappast klandra INOX'en för!!Änligen börjar något ge upp...
sekundvisaren gör stora hopp!
Men lugn det är bara batteriet som börjar bli trött efter tre hårda år.
Här kan ni läsa om passarounden när den var ny:
https://klocksnack.se/threads/passaround-victorinox-i-n-o-x-professional-diver-den-gula.53913/
Ja det kan jag säga att min har, efter 2 år i hantverksbranschen använd varje dag. Den har utsatts för borrmaskiner, bilbaskiner, mutterdragare, och allmänt mycket slag och stötar, Inox klarar det utmärktHar klockan vibrationstestats?
Någon uppdatering?Täknkte göra två flugor på smällen!
Sterilisera och täthetstesta samtidigt.
Blev imma på linsen så snabba ryck på lite längre avstånd när man plåtar.
101 grader gör susen.
YES! Man kan faktiskt ana lite imma på insidan av glaset över datumfönstret.
Men tyvärr försvann det när klockan svalnat.
Det är ju precis sådant som den är designad och testad för att klara av.Testa köra över den med bilen några gånger. Det borde göra susen en gång för alla. Annars lägg den under en buss som precis ska starta.
Redan gjort. kika längre bak i tråden Nytt förslag?Testa köra över den med bilen några gånger. Det borde göra susen en gång för alla. Annars lägg den under en buss som precis ska starta.
Köper Ni så testar jag!Ny modell att testa?
https://www.wired.co.uk/article/victorinox-inox-carbon-mechanical-watch
"Now, in general, such a dangerous activity as reentry sans spaceship would play havoc with your usual timepiece."
Bara starta insamlingen, jag är med och sponsrar!Köper Ni så testar jag!
Nästan värt det faktiskt!Bara starta insamlingen, jag är med och sponsrar!
Undrar hur pass den mekaniska klarar av stötar och vibrationer?Ny modell att testa?
https://www.wired.co.uk/article/victorinox-inox-carbon-mechanical-watch
"Now, in general, such a dangerous activity as reentry sans spaceship would play havoc with your usual timepiece."
Gratulerar! Släng in den i torktumlaren nu.Era påhitt inspirerade till ett beaterinköp
Bild?60 grader kulörtvätt dödade min Inox...