• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Tycker det kunde vara ett lämpligt test att byta batteri med klockverktygen från Netto. :)

20190530_212514.jpg

Först måste man välja rätt bits till boettöppnaren som var rätt ranglig jämfört med jaxas kvalitetsverktyg.

20190530_212533.jpg

Locket gick upp ganska lätt, mest beroende på att jag öppnat den förut för att kolla vilket batteri jag skulle köpa.

20190530_212556.jpg

Lyckades även pilla loss batteriet med hjälp av mejsel och pincett.

20190530_212614.jpg

Nu återstår bara trycktesten. :D

Tycker det kunde vara ett lämpligt test att byta batteri med klockverktygen från Netto. :)

20190530_212514.jpg

Först måste man välja rätt bits till boettöppnaren som var rätt ranglig jämfört med jaxas kvalitetsverktyg.

20190530_212533.jpg

Locket gick upp ganska lätt, mest beroende på att jag öppnat den förut för att kolla vilket batteri jag skulle köpa.

20190530_212556.jpg

Lyckades även pilla loss batteriet med hjälp av mejsel och pincett.

20190530_212614.jpg

Nu återstår bara trycktesten. :D
Kör den i tryckkokaren! :D

Täknkte göra två flugor på smällen!
Sterilisera och täthetstesta samtidigt. :)

20190530_214531.jpg

Blev imma på linsen så snabba ryck på lite längre avstånd när man plåtar.

20190530_214552.jpg

101 grader gör susen.

YES! Man kan faktiskt ana lite imma på insidan av glaset över datumfönstret. :)

20190530_214452.jpg

Men tyvärr försvann det när klockan svalnat. :(

Att hitta denna tråd 2019 måste vara som att hitta en DVD-box med Jackass. Sträckse/läsa rubbet och skratta svårartat åt eländet men med en stor skillnad, här tycker man synd om de inblandade.
Första gången med tumlaren vågade jag knappt skrolla vidare...

Testa köra över den med bilen några gånger. Det borde göra susen en gång för alla. Annars lägg den under en buss som precis ska starta.

Ny modell att testa?
https://www.wired.co.uk/article/victorinox-inox-carbon-mechanical-watch
"Now, in general, such a dangerous activity as reentry sans spaceship would play havoc with your usual timepiece."
Undrar hur pass den mekaniska klarar av stötar och vibrationer?
någon som vet om den har någon form av extra skydd för det?

Gillar verkligen denna varianten i kolfiber och den AP-liknande tavlan :)
Dock lite tveksam till att den klarar beater-livet lika bra som quartzvarianten..

Tillbaka
Topp