Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken udda metod att ta tiden vid äggkokningen......!!
Skall bara fixa nytt batteri så man kan se om Kassion dör...Prova!!
Se ovan.Alltså en INOX bör således stå pall för mer än en G-shock? Tror inte en G klarar av att kokas med all plast
Spännande! Har en sån också. Den har hållit för det allt hittills. Hade den uppspikad på väggen här på Kongo men efter 18 månader och inget som hände tog jag ner den. Målade visarna och indexen gula! Har den som jobbar/Kongo klocka. Hållit för allt hittillsSkall bara fixa nytt batteri så man kan se om Kassion dör...
BildbevisSpännande! Har en sån också. Den har hållit för det allt hittills. Hade den uppspikad på väggen här på Kongo men efter 18 månader och inget som hände tog jag ner den. Målade visarna och indexen gula! Har den som jobbar/Kongo klocka. Hållit för allt hittills
Haha hjälte, följer nyfiket hur detta ska gå!Skall bara fixa nytt batteri så man kan se om Kassion dör...
min har fått 2 lösa metallspån UNDER glaset. det suger lite. Jag har aldrig haft isär den, köpte den ny. Syns över sekundvisarn på ena bilden och över timvisaren på andra.
Är jag hårdast i tråden?
Denna är till salu om någon är intresserad.
Skick enligt bild, den är naturligt sliten, på min arm.
Inga äggkokningar eller vinkelslipar.
Den ser lite för repig ut tycker jag.Denna är till salu om någon är intresserad.
Skick enligt bild, den är naturligt sliten, på min arm.
Inga äggkokningar eller vinkelslipar.
Skyddet är det ömtåligaste på hela klockan ironiskt nog.Jag gav farsgubben en INOX i julklapp eftersom hans gamla Certina DS fått utstå mer än vad den tålt vid ett par tillfällen. Redan när han fick den så sa jag att den nya är bygd för att klara allt och lite till. Och skulle den mot all förmodan gå åt skogen så har den en hyfsad allriskförsäkring. Men han har ännu inte vågat bära den utan gummiskyddet
Mitt Skydd ramlade av och försvann efter några veckor. Riktig skitkonstruktion.Skyddet är det ömtåligaste på hela klockan ironiskt nog.
Låt den ligga i kräftspad/ surströmmingsspad en vecka!Tråkigt med djupfryst va en lätt match.
Nå tips på kul tester?
Helst Röda Ulven – mumma! Ser fram emot hur den som vågar sig på det här aldrig kommer få bort lukten efteråt.Låt den ligga i kräftspad/ surströmmingsspad en vecka!
Borde sätta stålet på prov!
Rätta namnet på rostfritt borde ju vara rostfördröjt!
Om nån vågar, garanterar jag att jag luktsanerar klockan!Helst Röda Ulven – mumma! Ser fram emot hur den som vågar sig på det här aldrig kommer få bort lukten efteråt.
Två tester i en utmaning då. Först ett uppfriskande surströmmingsbad och sen skoningslös luktsanering av @StrobomanOm nån vågar, garanterar jag att jag luktsanerar klockan!
Nästan redan gjort..Helst Röda Ulven – mumma! Ser fram emot hur den som vågar sig på det här aldrig kommer få bort lukten efteråt.
Måste be om ursäkt (nästan) hur kan JAG ha missat detta?
Jag som trodde jag gått igenom hela den här tråden. Behövdes den luktsaneras?
Fortsätt läsa på...Jag som trodde jag gått igenom hela den här tråden. Behövdes den luktsaneras?
Sanslöst alltså
Dålig kvalitet när batteriet tar slut. Är bara att slänga.Änligen börjar något ge upp...
sekundvisaren gör stora hopp!
Men lugn det är bara batteriet som börjar bli trött efter tre hårda år.
Här kan ni läsa om passarounden när den var ny:
https://klocksnack.se/threads/passaround-victorinox-i-n-o-x-professional-diver-den-gula.53913/