• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Det är den klocka jag skulle tagit med mig till medeltiden.

WP_20160831_015.jpg

Någon efterfrågade att detta utfördes på en rolex, tyvärr ingen sub men en GMT fick flyga i helgen. Olyckan var hände och tur att det gick bra med polaren men klockan fick stryk, föll ca3-4m och föll rätt hårt.
image.jpeg

Armbandet drogs av när den fastnade i fallet. Detta löstes lätt med en ny sprint, nu till det tråkigare:
image.jpeg

Som ni kan se har den en fått en dimp på datumbubblan, och när vi mätte amplituden så hade den 175 i amplitud och diffade på 500 sekunder om dygnet så urverket mår inte bra :( polaren får ta gräddfilen in till service och få allting fixat efter olyckan.
Slutsats: den där odödliga jäveln står bevisligen smällar bättre även om detta inte var ett kontrollerat fall(/test) på något sätt
Och slutligen en bild på Batman med sin broder:D
image.jpeg

Började funder på om det är någon av er som har testat att låta I.N.O.X:en åka några minuter i centrifugen? Att den är vattentät tvivlar vi ju inte på efter alla turer i diskmaskiner, med högtryckstvätt, öl/snigelbad etc... Men har den fått åka karusell i 1300 varv/minut ännu??? :D

.....och sedan explodera eller bara tvärdö i tysthet????
Det är ingen som vet vad som händer. De som försökt stänga av musiken för att rädda klockorna som varit utsatta för testet har blivit förstelnade. Sedan har en vindpust förvandlat stenen till fint fint damm som blåst bort till tonerna av från och med du.

Började funder på om det är någon av er som har testat att låta I.N.O.X:en åka några minuter i centrifugen? Att den är vattentät tvivlar vi ju inte på efter alla turer i diskmaskiner, med högtryckstvätt, öl/snigelbad etc... Men har den fått åka karusell i 1300 varv/minut ännu??? :D
Har också gett det förslaget! Enligt Klockmaster ska det gå :)

Detta skulle ha stått i en annan tråd, men...
Såg en snubbe igår som hade en gul I.N.O.X När jag tittade närmare på klockan försvann den ner i byxfickan. Jag fick en känsla av att klockan såg mig som KSare och ja, klockplågare. Det är illa när klockorna drar oss över samma kam!;)

Edit: Lugn! Detta skedde lååååångt från dina hemtrakter!

Tvättmaskinen var upptagen, tydligen viktigare med rena kläder enligt vissa i vårt hushåll. ;)
Vi ger inte upp så lätt. Kör den här uppställningen istället.

WP_20160904_003.jpg

Tumlaren krävde lite uppsmörjning efter fjolårets olycka med natoblekning i saltvattentumling, se Natoblekningstråden i hemslöjdsdelen om ni är nyfikna.
Hursomhelst, i med klockan o en näve grus och låt det snurra en timme.

WP_20160904_004.jpg

Tillbaka
Topp