rogart-63
Pandion
Valjoux är det iallafall . @grodslukarenx har nog rätt att det är 7751 . Åtminstone den serien .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Valjoux är det iallafall . @grodslukarenx har nog rätt att det är 7751 . Åtminstone den serien .
Stort tack!Valjoux är det iallafall . @grodslukarenx har nog rätt att det är 7751 . Åtminstone den serien .
Grym klocka. http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=544428&mid=1551358&rid=0&rev=&reveal=Hoppas att detta är rätt tråd att fråga. Fick hemma denna enorma vintage klocka idag på hela 46mm. Knep den på tradera. En H.Moser&fils grymt nöjd med den än så länge. Men nu till mina frågor. Har klockan haft något syfte med sin enorma storlek att göra?? Och finns där någon som vågar ålders bestämma den?? Först va ja inne på sent 30 tal eller runt 1940 men efter att ha googlat rundor lite så skrivs det om liknande ur att det skulle kunna vara från 1915 och upp. Vad säger experterna om detta ur glad valborg allihop
Spanade lite på den. Min gissning är ombyggt fickur.Hoppas att detta är rätt tråd att fråga. Fick hemma denna enorma vintage klocka idag på hela 46mm. Knep den på tradera. En H.Moser&cie grymt nöjd med den än så länge. Men nu till mina frågor. Har klockan haft något syfte med sin enorma storlek att göra?? Och finns där någon som vågar ålders bestämma den?? Först va ja inne på sent 30 tal eller runt 1940 men efter att ha googlat rundor lite så skrivs det om liknande ur att det skulle kunna vara från 1915 och upp. Vad säger experterna om detta ur glad valborg allihop
Har sökt lite nu på nätet och det verkar vara en s.k.a marriage Watch. Undrar om dom menar bröllops klocka eller att dom har gift ihop ett fickur med ett armbandsur? Jag tror på det sistnämnda men ja kan givetvis ha felSpanade lite på den. Min gissning är ombyggt fickur.
Tack. Verkar va ett dyrt klockmärke
Det kan säkert stämma. Det var det första jag tänkte oxå . Söker man på Marriage H.Moser.Cie så kommer det upp några liknade fickur.Har sökt lite nu på nätet och det verkar vara en s.k.a marrige Watch. Undrar om dom menar bröllops klocka eller att dom har gift ihop ett fickur med ett armbandsur? Jag tror på det sistnämnda men ja kan givetvis ha fel
Lär vara en marriage och således en falsk/ommålad tavla.Hoppas att detta är rätt tråd att fråga. Fick hemma denna enorma vintage klocka idag på hela 46mm. Knep den på tradera. En H.Moser&cie grymt nöjd med den än så länge. Men nu till mina frågor. Har klockan haft något syfte med sin enorma storlek att göra?? Och finns där någon som vågar ålders bestämma den?? Först va ja inne på sent 30 tal eller runt 1940 men efter att ha googlat rundor lite så skrivs det om liknande ur att det skulle kunna vara från 1915 och upp. Vad säger experterna om detta ur glad valborg allihop
Hittade en nästan likadan. Är det helt uteslutet att tavlan skulle vara original?Lär vara en marriage och således en falsk/ommålad tavla.
Den där är nog också en ombyggt fickur, men från ett hunterverk (kronan klockan 3), vilket får sub-tavlan att ligga som normalt klockan 6.Hittade en nästan likadan. Är det helt uteslutet att tavlan skulle vara original?
Ja börjar förstå hela grejen nu jag har alltså kommit över en Hot RodDen där är nog också en ombyggt fickur, men från ett hunterverk (kronan klockan 3), vilket får sub-tavlan att ligga som normalt klockan 6.
Gissar att tavlan är ommålad även på den.
Eller på klockspråk - franken (Frankenstein)Ja börjar förstå hela grejen nu jag har alltså kommit över en Hot Rod
Ja såklart franken stör mej inte och eftersom det är gjort för så längesen dessutom så är det en nice klocka i mitt tycke ja går gärna runt med ett monster på armen i dubbel bemärkelse om man tittar tillbaks i historieböckerna så när va de vanligt att man gjort den här ändringen 20-30 tal?Eller på klockspråk - franken (Frankenstein)
Ja börjar förstå hela grejen nu jag har alltså kommit över en Hot Rod
Eller på klockspråk - franken (Frankenstein)
Är det en manuell så tror jag det sitter ett 265 verk . Baklocket ser dock ut att vara lite högre så gissar att det sitter ett automatiskt verk i den . Om du skakar den hör du nån rotor som snurrar då . Borde stå automatic på tavlan om det är en automat .Kanske fel tråd. Men undrar dels kring ungefärligt årtal på denna samt vilket verk som kan tänkas sitta i? Arvegods från gammelmorfar så inget som ska säljas. Går inte att skruva upp för stunden så får åka in på service inom en snar framtid. 34mm mäter den in på.
Nej nej nej. Det är en Ford 32a med cheva motor de ser man ju utbytt motor, utbytt kaross tror boetten är mer 30 tal än 2000 tal faktiskt och det faktum att tavlan börjat mögla. Nej ja tror 30 tal....och, om det inte står Moser på verket = fake...
på hotrodspråk: en Ford 32-kaross i glasfiber med Ford-emblem och en luftkyld VW 1300-maskin i bakänden...
...tillverkningsår sannolikt tidigt 21:e århundradet...
Tycker mig inte höra något när jag skakar den.Är det en manuell så tror jag det sitter ett 265 verk . Baklocket ser dock ut att vara lite högre så gissar att det sitter ett automatiskt verk i den . Om du skakar den hör du nån rotor som snurrar då . Borde stå automatic på tavlan om det är en automat .
Då är det säkert en manuell.Tycker mig inte höra något när jag skakar den.
Skulle säga tidigt -70 tal, med ett 2562 PC lr xx72 PC verk, det man kan undra över är att det inte står "automatic" på tavlan, kan ju vara bytt nån gång, fin klocka förövrigt.Hej
Har en Zenith på tradera och får en massa frågor om klockan (inte min typ av klocka) som jag fått efter min fader
Den har datum och går perfekt, stämplad 18k i boetten men jag vet inte årtal
Någon som kan hjälpa mig?
Skulle säga tidigt -70 tal, med ett 2562 PC lr xx72 PC verk, det man kan undra över är att det inte står "automatic" på tavlan, kan ju vara bytt nån gång, fin klocka förövrigt.
Borde den inte ha någon typ av minutmarkeringar? Ser avskalad ut, kan den ha blivit tvättad eller ommålad?Skulle säga tidigt -70 tal, med ett 2562 PC lr xx72 PC verk, det man kan undra över är att det inte står "automatic" på tavlan, kan ju vara bytt nån gång, fin klocka förövrigt.
Ingen aning men jag håller med om det du skriver, det var faktiskt min första tanke när jag såg tavlan, men är ingen expert på sådant.Borde den inte ha någon typ av minutmarkeringar? Ser avskalad ut, kan den ha blivit tvättad eller ommålad?
https://www.google.com/amp/s/www.hautehorlogerie.org/en/amphtml/brands/brand/s/h-moser-cie/Hoppas att detta är rätt tråd att fråga. Fick hemma denna enorma vintage klocka idag på hela 46mm. Knep den på tradera. En H.Moser&cie grymt nöjd med den än så länge. Men nu till mina frågor. Har klockan haft något syfte med sin enorma storlek att göra?? Och finns där någon som vågar ålders bestämma den?? Först va ja inne på sent 30 tal eller runt 1940 men efter att ha googlat rundor lite så skrivs det om liknande ur att det skulle kunna vara från 1915 och upp. Vad säger experterna om detta ur glad valborg allihop
Varken eller, dessa klockor kunde beställas utan minutmarkeringar enligt Zenith kännare som jag har fått kontakt medBorde den inte ha någon typ av minutmarkeringar? Ser avskalad ut, kan den ha blivit tvättad eller ommålad?
Tippar på att det är ett ETA 1080. Eller åtminstone samma familj.Något som vet vilket verk detta kan vara? Sitter i en Engström Stockholm.