Cabooz
Silver
Tack för svarTippar på att det är ett ETA 1080. Eller åtminstone samma familj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svarTippar på att det är ett ETA 1080. Eller åtminstone samma familj.
Det står ju något på verket, är det inte ett kalibernummer?Något som vet vilket verk detta kan vara? Sitter i en Engström Stockholm.
Fina klockor, gillar speciellt Tissot och Omega automat + lemaniakronografen såklart.Hej,
jag har fått en del klockor från min far.
Jag har inte så bra koll på klockorna så om ni har någon information är jag väldigt tacksam!
Tror du inte det bara är lös lume eller radium som lossnat från visarna , Isåfall borde det gå att ta bort.Fina klockor, gillar speciellt Tissot och Omega automat + lemaniakronografen såklart.
De 3 skulle jag tippa på att vara från 40-talet. Synd på tavlan på lemanian en klocka som ifall jag själv ägde den skulle fundera på att få tavlan professionellt restaurerad. Väldigt sällan jag funderar i de banorna men den är riktigt häftig och ovanlig! Kanske skulle det gå att bara få tavlan rengjord och rensad från lös smuts?
Exakt, beror på vad som är orsaken till de svarta fläckarna. Är det skrapmärken eller lös lume.Tror du inte det bara är lös lume eller radium som lossnat från visarna , Isåfall borde det gå att ta bort.
Såg nu att den saknar glas? Synd . Men ändå så ser den trevlig ut .Exakt, beror på vad som är orsaken till de svarta fläckarna. Är det skrapmärken eller lös lume.
Ok, ja det gjorde den ja. Då är det väl troligtvis slitage. :/Såg nu att den saknar glas? Synd . Men ändå så ser den trevlig ut .
Hoppas, det är verkligen en udda fågel du fått där.Det ser ungefär ut som det vilar på urtavlan.
Hoppas det bara är smuts.
Tack återigen för alla svar och komplimanger
Måste vara en caliber 15 CHT, eller?Fina klockor, gillar speciellt Tissot och Omega automat + lemaniakronografen såklart.
De 3 skulle jag tippa på att vara från 40-talet.
Synd på tavlan på lemanian, en klocka som ifall jag själv ägde den skulle fundera på att få tavlan professionellt restaurerad. Väldigt sällan jag funderar i de banorna men den är riktigt häftig och ovanlig! Kanske skulle det gå att bara få tavlan rengjord och rensad från lös smuts?
Movado är ett upprörande underskattat märke! Speciellt Sport-modellen ser trevlig ut!Hej,
Jag har inte så bra koll på klockorna så om ni har någon information är jag väldigt tacksam!
Får man fråga vad den lilla fyrkantiga bredvid den svarta tissoten är för något? Många väldigt fina klockor där.Hej,
Fräck! Hade gärna haft den bland mina andra vattentäta tanks.Självklart det är en para Neptune tank
Är den vattentät? Ballt!Fräck! Hade gärna haft den bland mina andra vattentäta tanks.
Vattentät som i den tidens standard för icke-dykarur... Inte duschbar.Är den vattentät? Ballt!
Stämmer nog utmärkt det, @ANALOGUE har en likadan tror jag?Tissoten verkar ha någon form av hammar urverk om det kallas så
Stämmer, bumper. Samma som samtida Omega om jag inte minns fel. Bra skit det där! Jagar en mint sådan med ljus och lykta. Växer tyvärr inte på träd.Stämmer nog utmärkt det, @ANALOGUE har en likadan tror jag?
Skulle gissa på att någon tvättat av klarlacken och att tavlan nu oxiderat.Trodde att tavlan på Jager-Lecoultren var målad först och att någon försökt att ta bort det men, men inte helt säker det ser ut som om den är vit under, min kära vän hade en teori om att det kunde vara nikotin, men jag vet inte helt säkert.
Skulle tro hammarautomat är en korrekt benämning, men båda fungerar. Rotorvikten står fram och tillbaka istället för att snurra runt fritt.så det är så de kallas? "bumper" har sökt febrilt över vad de kallas. Va kul, kan lägga upp en bild senare på urverket om det skulle vara intressant.
Ser så konstigt ut. Som om alla streck och Jaeger-leCoultre logga är skarpa och ligger ovanpå det kladdiga gröna bruna. Ser nästan ut som om klarlacken reagerat med nåt. Runt 3 ser det ut som ett fingeravtryck.Skulle gissa på att någon tvättat av klarlacken och att tavlan nu oxiderat.
Skulle tro hammarautomat är en korrekt benämning, men båda fungerar. Rotorvikten står fram och tillbaka istället för att snurra runt fritt.
Så hammarautomat och bumper är samma sak men hammarautomat mer korrekt? Låter rimligtSkulle gissa på att någon tvättat av klarlacken och att tavlan nu oxiderat.
Skulle tro hammarautomat är en korrekt benämning, men båda fungerar. Rotorvikten står fram och tillbaka istället för att snurra runt fritt.