Psykel
Pandion
Doftar helt klart fake. Hur ser baksidorna ut?Hej! Min kompis har ärvt ett gäng klockor ifrån sin farfar. Är det någon här som har en susning vad för PPs han fått? Känns fake, men värt en chansning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Doftar helt klart fake. Hur ser baksidorna ut?Hej! Min kompis har ärvt ett gäng klockor ifrån sin farfar. Är det någon här som har en susning vad för PPs han fått? Känns fake, men värt en chansning.
Mer än bara doftar, va?Doftar helt klart fake. Hur ser baksidorna ut?
"Doftar helt klart fake. Hur ser baksidorna ut?" är det mjukaste sättet jag kan skriva "Låt dom dö i en eldsvåda".Mer än bara doftar, va?
Utan att ha koll på alla Pateks modeller så sträcker jag på mig och skriker Tokfejk som båda dessa.
Tyvärr.
En tydligare närbild på tavlan skulle nog hjälpa. Damklocka, typ 26mm eller mindre?Köpte just en GP för 30kr. Dålig på vintage så frågar här.
Äkta?
Modell?
Verk?
Bytta, externa delar?
Värde?
Klockan vrider upp fint och går. Har jag gjort mitt första vintage fynd?
Blir nog inte bättre med telefonen.En tydligare närbild på tavlan skulle nog hjälpa. Damklocka, typ 26mm eller mindre?
En tydligare närbild på tavlan skulle nog hjälpa. Damklocka, typ 26mm eller mindre?
Bild på verket, någon som vet vad det heter?Jag hade sagt att den nog är legit, men värdet är nog inte så högt p.g.a. damklocka och litet format.
Men givet ingångsvärdet så kanske det ändå är 10x upp.
80B, när jag googlar ser det ut som att det är baserat på AS 970.Bild på verket, någon som vet vad det heter?
Mer bilder! Ser svinkool utHar haft denna Mido liggande ett tag då den skulle behöva en översyn för att vara användbar. Men det har tagit emot att lägga ner tid och pengar för att få den fixad då den i mina ögon ser lite märklig ut, får lite frankenvibbar av storleken på den applicerade chronometertexten bla. Har någon vintageexpert här sett en liknande modell som är kronometercertifierad? Kan den vara legit? Boetten mäter ca 33mm.
Tycker text och logga matchar! Svinball, ställer mig på kö på den ifall den får gå!Här kommer lite fler bilder!
Tack för svar! Det ska jag definitivt ha i åtankeTycker text och logga matchar! Svinball, ställer mig på kö på den ifall den får gå!
Är på en utställning var Dag Hammarskjölds klocka visas. Någon som vet vad detta är?
Hör inte ihop för fem öre, kolla den här länken, inte så förvillande lika direkt: https://www.ebay.ca/itm/143348882320Hej, jag har nyligen fått den här klockan och trodde först att det var en tidig Timex Ironman. Men jag kan inte hitta nån liknande på google och dessutom står det ju inte Timex på själva klockan utan bara på armbandet. Är det en klocka av märket Space men med Timex armband?
Sjukt snygg i sin enkelhet.Artig at Dag Hammarskjöld rocka en Miba. Her er min.
Underbar boett, vad är det för storlek på den där?Artig at Dag Hammarskjöld rocka en Miba. Her er min.
Underbar boett, vad är det för storlek på den där?
Vet inget om firman, men snygg länkJa, den er veldig sjarmerende. 30mm stål med snapback og faste lugs.
Når jeg fant den var det montert en made in sweden «GF klone» og siden vi er i
identifiseringstråden kanskje noen har info om «S.LTD»
LTD = limited? Liknande aktiebolagJa, den er veldig sjarmerende. 30mm stål med snapback og faste lugs.
Når jeg fant den var det montert en made in sweden «GF klone» og siden vi er i
identifiseringstråden kanskje noen har info om «S.LTD»
LTD = limited? Liknande aktiebolag
Är en Pulsar Y652-??? Men kan inte tyda resten bak. Nån som vet?